شمع سازی با پارافین مایع

شمع سازی دنیایی پر از خلاقیت و تنوع است و هر فردی می تواند مطابق با ابتکار و مهارت خود نوعی از شمع را خلق کند. شمع می تواند به عنوان یک هدیه باارزش یا بخشی از دکوراسیون و طراحی داخلی منازل و ساختمان ها شناخته شود. پارافین مایع یکی از انواع موم های قابل استفاده برای آموزش شمع سازی به شمار می رود، شمع های ساخته شده با این نوع پارافین ظاهری منحصر به فرد دارد که شبیه به هیچ مدل شمع دیگری نیست. در این آموزش قصد داریم تا روش شمع سازی با پارافین مایع را به شما آموزش دهیم.

پارافین مایع چیست؟

پارافین مایع ، همان روغن سفید یا روغن معدنی، یک ماده چند منظوره است که از تصفیه نفت خام به دست می‌آید. خواص و مشخصات آن شامل شفافیت، بی رنگ یا زرد بسیار روشن، بدون بو یا بوی ضعیف نفت است. چگالی پارافین مایع در محدوده 0.82 تا 0.88 گرم بر سانتی متر مکعب است و در دمای 15 درجه سانتیگراد، و ویسکوزیته متغیر بسته به نوع پارافین مایع است. تاریخچه پارافین مایع به زمان شروع رونق صنعت نفت باز می‌گردد، و به دلیل ویژگی هایی از جمله پایداری، ایمنی، روانکاری و توانایی آن برای مخلوط شدن با مواد مختلف از آن زمان تاکنون در صنایع مختلف مانند شمع سازی، داروسازی، لوازم آرایشی، صنعت غذا، پلاستیک و پلیمر، کشاورزی، نساجی و برق مورد استفاده می شود.

شکل سوختن این نوع شمع نیز کاملا متفاوت از بقیه مدل ها است، یعنی سوختن آن بدون بو یا هر گونه اثر سوختگی دیگری است. به همین دلیل حتی افرادی که به هر دلیلی نمی توانند دود حاصل از سایر مدل های شمع را در محیط استفاده کنند، می توانند از این مدل پارافین در ساخت شمع استفاده کنند و از سوختن آن لذت ببرند.

شمع با پارافین مایع

روش شمع سازی با پارافین مایع چگونه است؟

می توان گفت ساخت شمع با پارافین مایع، یکی از آسان ترین روش های شمع سازی است. همواره مراحلی مثل ذوب کردن موم و نحوه ریختن ان داخل قالب، از چالش برانگیزترین مراحل شمع سازی است. پارافین مایع دیگر نیازی به طی کردن این مراحل ندارد. چالش اصلی در ساخت این نوع شمع روش صحیح طراحی و تزئین آن است. معمولا این پارافین ها را در ظروف شیشه ای می ریزند تا استفاده شوند. البته ظروف شیشه ای باید با دقت انتخاب شوند، یعنی باید به سراغ ظروفی برویم که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و آسیب نمی ببینند. پارافین مایع، برای سوختن معمولا نیازی به فیتیله ندارند و به خودی خود هم می توانند بسوزند. البته استفاده از فتیله می تواند روشن کردن آن را راحت تر کند. بعد از ریختن پارافین مایع در داخل ظرف مورد نظر می توانید آن را روشن کنید و از آرامشی که سوختن شمع در محیط ایجاد می کند لذت ببرید. خوشبختانه ظروفی که برای ساخت این شمع ها استفاده می شود چند بار مصرف هستند، یعنی شما می توانید، بعد از یک دور سوختن کامل شمع تان، دوباره آن را پر کنید تا قابل استفاده شود. در صورتی که میخواهید عطر دلنشینی هم در فضا پخش شود، می توانید از اسانس های عطری استفاده کنید و کمی از آن را به ظرف شمع مدنظرتان اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا