آموزش ساخت توت فرنگی نمدی

دوستای هنرمند و پر انرژی من، سلام. امروز می‌خوام آموزش ساخت توت فرنگی نمدی رو بهتون آموزش بدم. شما با بعد از این آموزش می‌تونین یه ظرف توت فرنگی تازه و خوشمزه داشته باشین.

پارچه نمدی جز پارچه‌های پشمیِ که گرم، سبک، جاذب رطوبت، محکم و بادوامند. پارچه‌های نمدی با رنگ‌های شاد و تنوع زیادی تولید می‌شن. توی کاردستی با نمد معمولاً از دو تا ضخامت دو و پنج میلی‌متری این پارچه‌ها استفاده میشه. با نمونه دو میل اون به کمک پارچه‌های دیگه، واسه ساختن عروسک، ست لحاف و تشک، کوسن، وسایل تزیینی و… استفاده می‌شه و از نوع  پنج میل اونم که انعطاف زیادی نداره، برای ساخت وسایلی مثل کیف، زیرلیوانی، زیربشقابی، گلدون، جای لوازم آرایشی، جامدادی و… استفاده می‌کنن.

 

مرحله اول:

مواد و ابزار اولیه مورد نیاز برای ساخت توت فرنگی نمدی:

نمد دو میل سبز و قرمز رنگ

نخ عمامه‌ای

الیاف

سوزن

دستگاه چسب تفنگی

مداد خیاطی صابونی

منجوق

 

مرحله دوم:

الگوی توت فرنگی رو روی پارچه نمدی می‌کشیم که شامل یه نیم دایره برای بدنه اصلی و یه طرح ستاره شکل برای کلاه توت فرنگی نمدی مونه. بعد هم الگو رو با قیچی می‌بریم.

مرحله سوم:

بعد از اون، الگوهای برش خورده رو روی پارچه نمدی مون می‌ذاریم و با سوزن ته گرد اونارو ثابت می‌کنیم. طرح الگو رو با مداد صابونی خیاطی به پارچه منتقل می‌کنیم و بعد با قیچی پارچه رو برش می‌زنیم.

مرحله چهارم:

دو سر نیم دایره را روی هم قرار می‌دیم و اونارو با دوخت به هم وصل می‌کنیم. بعد از دوخت، اونو بر می‌گردونیم تا قسمت دوخته شده، داخلی کار قرار بگیره.

مرحله پنجم:

داخل بدنه توت فرنگی نمدی مونو با الیاف پشم شیشه پر می‌کنیم؛ تا حدی که توی مرحله بعدی بتونیم دهانه اونو بدوزیم.

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

            

 

مرحله ششم:

دهانه بدنه توت فرنگی نمدی مونو با دوخت جمع می‌کنیم و اونو محکم می‌دوزیم. دقت کنین که همه قسمت‌های دهانه به خوبی جمع بشه و قسمتی از اون باز نمونه.

مرحله هفتم:

بعد از آماده شدن بدنه توت فرنگی نمدی مون، روی اونو با کمک منجوق و نخ همرنگ با منجوق‌ها، تزیین می‌کنیم. منجوق‌هارو به صورت نامنظم روی سطح توت فرنگی می‌دوزیم.

مرحله هشتم:

بعد از این که کار تزیین بدنه توت فرنگی مون تمام شد، لبه بالایی اونو (دور دهانه) با چسب حرارتی، می‌پوشونیم. و کلاهک توت فرنگی رو روی سرش قرار می‌دیم و با استفاده از سوزن ته گرد اونو سر جای خودش، ثابت نگه می‌داریم تا چسب خشک بشه.

مرحله نهم:

توت فرنگی های نمدی خوشمزه ما آماده است. امیدوارم از این آموزش نمد دوزی خوشتون اومده باشه.

اینم از مراحل آموزش دوخت توت فرنگی نمدی، امیدوارم این مطلب براتون مفید باشه.

در آینده بازم براتون  مطالب آموزش نمددوزی فوق‌العاده می‌ذاریم، با ما همراه باشین :)

 

اگه علاقه‌مند به یادگیری نمددوزی هستین، می‌تونین به صفحه آموزش نمددوزی مراجعه کنین.

اگه دنبال آموزش‌های بیشتر در مورد عروسک نمدی با الگو هستین می‌تونین به صفحه آموزش دوخت عروسک نمدی تیلدا مراجعه کنین.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا