ساخت انواع آویز با خمیر پلیمری (خمیر فیمو)

خمیر پلیمری یا همان خمیر فیمو یکی از پر کاربردترین خمیرها برای انجام کارهای هنری می باشد.

کار با خمیر پلیمری بسیار راحت می باشد و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

 یکی از ایده هایی که می توان برای استفاده از خمیر فیمو از آن استفاده کرد، ساخت انواع آویز می باشد.

دسته کلیدهای بسیار زیبا، گردن بند های قشنگ و خوش رنگ و آویزهای تزیینی درب منزل از انواع کارهایی است که می توان انجام داد.

ساخت گردنبند با این خمیر برای دخترهای ناز و زیبا بسیار لذت بخش است.

شما حتی می توانید از دختران خود برای ساخت این آویزها کمک بگیرید. قطعا در چنین شرایطی کار کردن لذت بیشتری دارد.

در این مطلب طرز تهیه آویز با استفاده از خمیر پلیمری آموزش داده می شود. هدف این است که ایده های نو و جدیدی به شما عزیزان ارائه شود. وگرنه همه شما هنرمندان قابلی هستید که کارهای بزرگی را می توانید انجام دهید.

با ما همراه باشید تا آموزش ساخت انواع آویز با خمیر پلیمری را با هم یاد بگیریم.

 

ساخت آویز

وسایل لازم برای ساخت آویز با خمیر پلیمری

مراحل ست آویز با خمیر پلیمری

خمیر فیمو برای استفاده باید آماده شود. مراحل آماده سازی خمیر فیمو بسیار راحت است. کافی است تا قبل از انجام هر کاری اول خمیر را ورز دهید. این کار را باید تا زمانی انجام دهید که خمیر شما کاملا نرم و انعطاف پذیر باشد.

با استفاده از دست تا وردنه می توانید این کار را انجام دهید. به هر حال باید تا نرم شدن کامل خمیر این عمل را انجام دهید.

 

بعد از این که خمیر خود را حسابی ورز دادید و برای کار آماده کردید، باید مدل مورد نظر خود را بر روی خمیر پیاده کنید. مثلا در نظر بگیرید که گردن بند و یا دسته کلید می خواهید درست کنید.

کار شما بیضی است یا دایره؟ مربع است یا مستطیل؟ به هر حال باید زمینه کار شما مشخص شود. من در این آموزش کار بیضی را انتخاب کردم.

 

خمیر را به شکل مورد نظر خود در آورید. اگر طرح شما کوچک است با دستان خود این کار را انجام دهید. خمیر را کف دست خود گذاشته و به شکل مورد نظر درآورید.

اگر شکل شما بزرگ است از وردنه استفاده کنید.

مرحله بعد ایجاد طرح بر روی خمیر است. مهرهای زیادی در بازار وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر مهر در دسترس شما نبود هیچ اشکالی ندارد. کمی خلاقیت به خرج دهید و با استفاده از ابزارها و لوازم موجود در اطراف خود این کار را انجام دهید.

در هر صورت مهم این است که طرح بر روی خمیر ایجاد شود. من از مهرهای آماده استفاده کردم. نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که ، باید برای ایجاد طرح بر روی خمیر پلیمری باید از میزان کمی فشار استفاده کنید.

خمیر پلیمری خیلی نرم نیست. پس باید کمی مهر را فشار دهید. اما نه به این معنا که فشار وارد شده باعث شود تا طرح به صورت عمیق بر روی خمیر ایجاد شود.

اصلا ما نیازی به طرح عمیق نداریم. همین که نمای کلی طرح بر روی خمیر بیفتد کفایت می کند.

 

 

مکانی را که باید حلقه آویز را داخل آن وارد کنید مشخص کنید. بعد از مشخص کردن با استفاده از خلال دندان و یا یک سیخ چوبی سوراخی را بر روی خمیر ایجاد کنید. هر میزان که دوست داریذ سوراخ حلقه بزرگ باشد، دست خود را بیشتر بچرخانید.

بعد از این مرحله خمیر را بر روی فویل گذاشته و فویل را داخل سینی فر قرار دهید. سینی را درون فر گذاشته و اجازه دهید تا خمیر به مدت 15  الی 20 دقیقه با دمای 110 130 درجه ی سانتیگراد خمیر بپزد.

اگر فر در دسترس ندارید، نگران نباشید. به روش دیگری نیز می توانید این کار را انجام دهید. درون یک قابلمه مقداری آب بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید. بعد از جوش آمدن خمیر را برای ده دقیقه درون آب جوش قرار دهید. تا خمیر سرد نشده به آن فشار وارد نکنید.

این مرحله باید خمیر رنگ شود. از رنگ های آکریلیک می توانید استفاده کنید.

 

 

من از رنگ قهوه ای استفاده کردم. طرح را به صورت کامل رنگ کرده و سپس لایه روی آن را برمی دارم. شما نیز می توانید همین کار را کنید. به این ترتیب حاله ای از رنگ بر روی کار شما نمایان می شود.

خوب کار تقریبا تمام است. حالا باید با استفاده از ابزار ، حلقه را در داخل سوراخ ایجاد شده وارد کنید.

 

تبریک می گویم کار شما تمام شد.

حالا که خمیر خودرا ساختید می توانید از آموزش های مرتبط برای ساخت اشیاء گوناگون کمک بگیرید برای مشاهده آموزش ها به صفحه آموزش ساخت زیور آلات با خمیر فیمو  و یا برای تزئیین لیوان های خود به  آموزش تزئین ماگ با خمیر فیمو مراجعه کنید مراجعه کنید .

منبع: http://www.makeit-loveit.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا