تزیین شمع با گل خشک

شاید شما هم قبلاً فکر می کردید که دکوپاژ فقط چسباندن هر الگوی به هر سطحی است. به بیان ساده، فرآیند انتقال نقاشی از کاغذ به سطحی با بافت متفاوت با چسباندن آن است. خب این قطعا درست است. با این حال، شما می توانید بدون استفاده از چسب، کاغذ یا قلم مو، به روش دیگری شمع ها را دکوپاژ کنید. در ادامه با هم می خوانیم که چطور می توان به راحتی شمع ها را با گل خشک تزئینی زیبا کرد.

مواد مورد نیاز برای تزیین شمع با گل

  • شمع خام
  • گل خشک
  • قاشق
  • یک شمع روشن

تزیین شمع با گل خشک طبیعی

دکوپاژ شمع با گل طبیعی خشک

مرحله ۱:

یک قاشق را با شعله شمع روشن گرم کنید.

داغ کردن قاشق برای چسباندن گل خشک به شمع

نکته:

اگر یک شمع اضافی در اختیار ندارید، می توانید قاشق را به عنوان مثال در آب جوش انداخته تا دمایش بالا رود.

مرحله ۲:

با پشت قاشق، سطح شمع را که قرار است دکوپاژ کنید، گرم کنید. در این حالت پارافین گرم شده و ذوب می شود.

گرم کردن پارافین با قاشق

مرحله ۳:

روی موم پارافین ذوب شده، گل های خشک را قرار دهید.

مرحله ۴:

قاشق داغ را روی گل ها نگه دارید. برای تثبیت گل های خشک شده روی سطح شمع به آن نیاز داریم.

تثبیت کردن گل خشک روی شمع

به همین راحتی با صرف زمانی کوتاه می توانید یک کار هنری جذاب انجام داده و حتی آن را به دیگران کادو بدهید.

تزیین شمع با گل طبیعی (روش دوم)

در ابتدا مقدار موم مورد نیاز برای ظرف خود را اندازه گیری کنید. به طور معمول می توانید از انواع موم مانند ورق بیزوکس استفاده کنید. موم ها را در یک دیگ یا ظرف بزرگ ذوب کنید و در آخر هر روغنی را که فکر میکنید ضرورت دارد، اضافه کنید.

فتیله شمع را با استفاده از تفنگ چسب حرارتی در کف ظرف محکم کنید. فتیله را با چوب دستی یا گیره لباس به صورت عمودی نگه دارید.

موم را داخل یک ظرف مناسب مانند قوطی فلزی خام بریزید. داشتن یک ملاقه می تواند به تمیز نگه داشتن اشیا و ریختن آنها کمک کند.

ریختن پارافین داخل ظرف

گل های خشک خود را در اطراف و حداقل ½ اینچ (1.2 سانتی متر) دورتر از فتیله بپاشید. سپس به آرامی گلبرگ هایی را که از موم بیرون زده اند فشار دهید.

شمع با گل خشک

اگر می خواهید گل ها را لایه لایه کنید، می توانید موم را لایه لایه بریزید. اجازه دهید موم غلیظ شود و قبل از اعمال لایه های اضافی خنک شود.

ایده های تزئین شمع با گل خشک

ایده های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با گل خشک آن ها را پیاده سازی کنید، اما لازمه آن گذراندن یک آموزش شمع سازی مبتدی و حتی حرفه ای است.

ایده تزیین شمع با گل خشک

ایده گل آرایی شمع شمع با گل خشک طبیعی

سوالات متداول

آیا حتما باید از گل های خشک در شمع استفاده کرد؟

بله، فقط از گل های خشک برای تزئین شمع های خود استفاده کنید. اگر از گل های تازه استفاده کنید، به خوبی در موم باقی نمی مانند، زیرا رطوبت را حفظ می کنند. این می تواند منجر به تغییر رنگ یا حتی پوسیده شدن گل ها در شمع شود!

آیا سوزاندن شمع با گل بی خطر است؟

بله، شما می توانید با خیال راحت شمع ها را با گل داخلشان بسوزانید، اما بسیاری از افراد این کار را اشتباه انجام می دهند. پیشنهاد می کنیم برای اطمینان ابتدا آموزش های لازم را ببینید. کلاس شمع سازی هنری می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

نحوه استفاده ایمن از شمع های تزئینی با گل چگونه است؟

فقط از گل های خشک برای شمع های خود استفاده کنید. هر چیز تازه ای رطوبت را حفظ می کند و در محاصره موم به خوبی خشک نمی شود. از گلبرگ ها و تکه های بزرگ خودداری کنید. در عوض، گل ها یا گیاهان را به قطعات کوچک تقسیم کنید.

مهمتر از همه، گلها باید دور از مرکز فتیله قرار گیرند تا با شعله تماس پیدا نکنند. هر گلی که خیلی نزدیک باشد ممکن است فیتیله را مسدود کند. همچنین گلبرگ ها نباید از موم خارج شوند.

همچنین هرچه ظرف بزرگتر باشد، بهتر است. ظروف پهن تر، فضای بیشتری بین گل های پاشیده شده و فتیله ها ایجاد می کند. یک ظرف شفاف همچنین به شما این امکان را می دهد که گلبرگ ها را بهتر ببینید.

بهترین گل های خشک برای تزیین شمع کدامند؟

گل خشک اسپیره، هورتانسیا، بابونه، مینا و شوکران از بهترین گل های خشک برای تزئین شمع هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا