قالب سیلیکونی رزین از کجا بخرم؟

قالب سیلیکونی رزین از کجا بخرم؟ این سوالی است که تقریبا همه افرادی که با رزین اپوکسی در ارتباط هستند از خود می پرسند. قالب های سیلیکونی برای کار با رزین استفاده میشوند. دارای حالت ژله ای و انعطاف پذیر هستن و در شکل هایی مانند مربع ، دایره و مستطیل  و … وجود دارند. برای قالب گیری و درآوردن شکل دلخواه، از رزین سیلیکون استفاده می گردد. انواع مختلف رزین سیلیکون در بازار موجود است. از معروفترین آنها رزین سیلیکون RTV2 است که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. با سایت هنری همراه باشید تا در این باره توضیحات مورد نیاز ارائه گردد.

نکات مهم قبل از خرید قالب سیلیکونی رزین

هنگام خرید قالب سیلیکونی رزین هرچقدر رنگ قالب شفاف تر باشد نشان دهنده کیفیت بهتر قالب سیلیکونی است و در نهایت بدلیجات رزینی با کیفیت تری خواهید داشت.استفاده از قالب های با کیفیت این مزیت را دارد که میتوان ازآن برای دفعات زیادی استفاده کرد و همینطور اپوکسی رزین به راحتی از آن جدا می شود و نیازی به چرب کردن قالب نیست.

 

قالب سیلیکون رزین چیست؟

بهترین نوع قالب های سیلیکونی ، قالب هایی هستند که با سیلیکون قالب گیری rtv2 شفاف ساخته شده باشند.در واقع هرچقدر رنگ قالب شفاف تر باشد نشان دهنده کیفیت بهتر قالب سیلیکونی است و درنهایت بدلیجات رزینی با کیفیت تری خواهید داشت. علاوه بر آن استفاده از قالب های با کیفیت این مزیت را دارد که میتوان ازآن برای دفعات زیادی استفاده کرد . همینطور رزین به راحتی از آن جدا میشود و نیازی به چرب کردن قالب نیست.

مطالعه بیشتر: رزین چیست

قیمت انواع قالب چقدر است؟

بر اساس نوع سیلیکون استفاده شده در قالب و وزن قالب ، قیمت آن مشخص میشود .

  • ارزان ترین قالب های سیلیکونی ، قالب های آشپزی هستند که باعث مات شدن رزین میشوند و اگر فقط برای کسب تجربه و شروع میخواهید قالب تهیه کنید آنها گزینه مناسبی هستند
  • سیلیکون های سفید مات کیفیت متوسطی دارند و قیمت آنها از سیلیکون شفاف rtv2  حدود ۱۵ درصد ارزان تر است که این باعث ارزان تر شدن قالب رزینی میشود . اما باید توجه داشت که عمر کمتری نیز نصبت به سیلیکون شفاف دارد
  • بهترین نوع و گران ترین قالب ها از سیلیکون شفاف rtv2 ساخته شده اند . اگر به دنبال بهترین قالب سیلیکونی رزین هستیند این نوع قالب ها بهترین گزینه میباشند.

نکته قابل توجه در خرید قالب ها ، ضخامت آن میباشد. قالب های دستگاهی که غالبا ساخت کشور چین میباشد بسیار نازک بوده و بعد از چندبار استفاده پاره میشوند. اما قالب های دستساز از ضخامت بیشتری برخوردار هستند که همین امر استفاده از آنها را راحت تر کرده و پاره نمیشود.

نمونه قالب سیلیکونی شفاف - سایت هنری

 

همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر به صفحه شروع کار با رزین مراجعه کنید.

برای نگهداری از قالب سیلیکون فقط کافیست به نکات زیر توجه کنید:

  • موقع ساخت ضروری است که موقع استفاده از قالب ها و همینطور هنگام خارج کردن رزین ازآنها دقت لازم و کافی داشته باشید تا قالب مورد استفاده دچار پارگی یا آسیب نشود.رزین را با صبر و حوصله و با ملایمت از قالب خارج کنید.
  • برای داشتن خروجی بهتر و نتیجه ایده آل تر بهتر است رزین های خارج شده از قالب را پرداخت و پولیش کنید تا مشکلات احتمالی رزین از قبیل ایجاد شدن چین و چروک سطحی و موج روی کار و ….. برطرف شود.
  • باتوجه به دستساز بودن قالب ها میبایست حتما خروجی نهایی را پرداخت و پولیش کنید تا ایرادات احتمالی برطرف شود.
  • قبل و بعد از استفاده باید انها را با اب خالی و بدون هیچ گونه استفاده از اسکاچ و ناخن و پاک کننده های ساینده و فوم و .. شست و با دستمال بدون پرز خشک کرد.
  • هر قالب با هر عمقی را که  در اختیارداشتید،به هیچ وجه یکباره از رزین پر نکنید. همه ی رزین های زیور الات حجمی نیستند و میبایست لایه به لایه کار شوند.

نباید هایی که باید در هنگام کار به آن دقت کرد:

  • در قالبها باید از ریختن رزین غلیظ پرهیز کنید؛ زیرا به شدت داغ کرده و باعث سوختن قالب میشود و قالب به کار می چسبد.
  • رنگهای جوهر بی کیفیت که پر از تینر های قوی هستند برای قالب رزینی مناسب نیستند
  • فندک و تورچ گرفتن مستقیم و با شعله زیاد باعث خراب شدن قالب می شود.
  • برای نگهداری از آنها باید قالب ها را بعد از استفاده در یک نایلون تمیز و داخل یخچال و به دور از هرگونه یخ زدگی و گرما و حرارت و … قرار داد.
  • از اعمال زور یا اشیا تیز برای خارج کردن حجم داخل قالب استفاده نکنید.برای این کار قالب را زیر شیر آب گرفته و مالش دهید.این کار باعث سرایت اب و هوا به داخل قالب شده و حجم داخل قالب به راحتی خارج میشود.
  • برای قالب های کروی و گلدانی که دارای خط برش هستند قبل از ریختن مواد دور قالب یک عدد کش ببندید تا لبه ها کاملا روی هم قرار بگیرند.

قالب سیلیکونی رزین از کجا بخرم؟

می توانید قالب مدنظر از نظر خود از نظر طرح، جنس، اندازه و قیمت را از فروشگاه های فیزیکی، فروشنده محصولات کار با رزین یا فروشگاه های اینترنتی از جمله سایت هنری تهیه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت و اصالت محصول خریداری شده راحت باشد. فروشگاه هایی که هستند که متاسفانه از کالاهای تاریخ گذشته و یا تقلبی به نام برند های مطرح و کالاهای جدید استفاده می کنند. این افراد به محض باز شدن بسته نیز از عودت این موضوع خودداری می کنند. در صورتی که شما با خرید از سایت هنری می توانید از اصالت محصول مطمئن باشید. همچنین امکان عودت محصول طی شرایطی برای شما فراهم شده است. شما میتونین انواع لوازم و مواد مورد نیاز از جمله گل خشک را از هنری با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا