درامد رزین کاری، هرآنچه درباره بازار کار رزین اپوکسی باید بدانید

رزین کاری یک هنر جذاب است که با استفاده از آن می توان محصولات خلاقانه مختلفی طراحی و تولید کرد. همین موضوع نیز باعث شده است تا افراد زیادی علاقه مند به خرید و استفاده از این نوع محصولات باشند. اگر شما هم قصد دارید تا چنین کسب و کاری راه اندازی کنید در ادامه مقاله همراه باشد، البته اگر هنوز با رزین آشنایی کافی ندارید پیشنهاد می‌‎کنیم ابتدا مقاله رزین اپوکسی چیست را مطالعه کنید.

درآمد رزین کاری

میزان درآمد از رزین کاری کاملا بستگی به خلاقیت و مهارت شما دارد. بهتر است ابتدا به سراغ آموزش رزین کاری بروید و بعد از این که به صورت کامل این مهارت را فراگرفتید سراغ ساخت و فروش محصولات رزینی بروید. ظروف رزینی، ساعت دیواری رزینی، زیورالات مختلف مثل دستبند، گردنبند و انگشتر یا میزهای رزین اپوکسی تنها نمونه ای از محصولاتی است که می توان با رزین اپوکسی ساخت. در ادامه مثالی از سود یک گردنبند رزینی را محاسبه می کنیم. این گردنبند رزینی با گل خشک در فروشگاه ترب با قیمت 160 هزارتومان به فروش می رسد.

مواد لازم برای ساخت چنین محصولی شامل:

  1. زنجیر استیل :متری 31 هزارتومان حدود 45 سانتی متر زنجیر نیاز است>>> 15 هزارتومان
  2. قاب گردنبند: 20 هزارتومان>>> 20 هزارتومان
  3. رزین گردنبند: بسته 500 گرمی 200 هزارتومان که 10 گرم مورد نیاز است >>> 4 هزارتومان
  4. گل خشک اسپیره: بسته 10 عددی 28 هزار تومان>>>2 هزارتومان

در مجموع هزینه تولید یک گردنبند رزینی حدود 41 هزار تومان است اما می بینید که با قیمت 160 هزارتومان به فروش می رسد، یعنی 120 هزارتومان سود که معادل 300 درصد سود است!!!

گردنبند رزینی طرح گل

قیمت هایی که در بالاتر ذکر شد، قیمت خرید تکی هر کدام از این مواد است و در صورتی که شما قصد داشته باشید تعداد زیادی تولید کنید می توانید در تعداد بالا خرید کنید که در این صورت قیمت تمام شده آن نیز کاهش پیدا می کند.

محصولات رزینی را چگونه به فروش برسانیم؟

برای فروش رزین می توان از پلتفرم های اینترنتی و شبکه های اجتماعی استفاده کرد. البته می توانید محصولات خود را در اختیار مغازه داراه قرار دهید و از آن ها بخواهید محصولاتتان را بفروشند. البته پیشنهاد ما راه اندازی یک پیج اینستاگرامی است. شما با این کار می توانید از محصولات خود عکس تهیه کنید و آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. از این طریق احتمالا علاقه مندان به خرید محصولات رزینی می توانند آثار شما را ببینند. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که این روش فروش محصول کوتاه مدت نبوده و برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید باید صبور باشید. در بهترین حالت شما باید مجموعه از روش ها را برای فروش محصول خود در نظر بگیرید.

برای راه اندازی کسب و کار رزین کاری احتیاج به وسایلی داریم؟

اگر تا اینجا جذب کسب و کار محصولات رزینی شده اید، احتمالا دنبال نقطه ای برای شروع آن می گردید. خوشبختانه هنر رزین کاری نیاز به ابزار و وسایل گران ندارد. یعنی شما برای ساخت یک یک محصول رزینی نیاز به چندین ماده ابتدایی ارزان قیمت دارید که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است :

  1. رزین اپوکسی به عنوان اصلی ترین قسمت
  2. قالب رزین، در صورتی که قصد داشته باشید تا مدل های خاصی از وسایل رزینی را تولید کنید
  3. رنگ رزین: اگر برای طرح خود نیاز به تغییر رنگ رزین دارید
  4. لیوان یک بار مصرف، چوب بستنی برای مخلوط کردن و هم زدن رزین و هاردنر
  5. فندک اتمی یا سشوار برای از بین بردن حباب های تشکیل شده

این محصولات برخی از ابتدایی ترین ابزار و وسایل مورد نیاز برای ساخت محصولات رزینی هستند، که البته می توان از بعضی از آن ها چشم پوشی کرد.

کارگاه رزین کاری مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

مورد بعدی که برای هنگام راه انداختن کسب و کار تولید محصولات رزینی باید به آن دقت کرد، محیط و فضای مورد نیاز برای راه ساخت محصولات رزینی است. به طور کلی چند نکته برای انتخاب فضای مناسب رزین کاری باید مورد توجه قرار بگیرد که در زیر به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

  1. تهویه مناسب: تهویه مهم ترین ویژگی ای است که کارگاه رزین کاری باید از آن برخوردار باشد. وجود یک جریان هوا باعث می‌شود تا رزین زودتر خشک شود و همچنین بخارات ناشی از فرایندهای شیمیایی وارد ریه شوند.
  2. پوشاندن سطح زیر رزین کاری: معمولا هنگام ریختن رزین بر روی قالب یا سایر اجسام، همواره بخشی از رزین بر روی سایر سطوح کناری می ریزد. به همین خاطر باید این نواحی با استفاده از لایه های محافظتی مثل پلاستیک پوشانده شود تا در صورتی ناخواسته رزین بر روی آن ها ریخته شد مشکلی پیش نیاید.
  3. دمای مناسب: کارگاه یا اتاقی که می خواهید داخل آن رزین کاری را انجام دهید باید بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد باشد. همچنین رطوبت محیط نباید بیشتر از 50 درصد باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا