آموزش ساخت بدلیجات با رزین

 

شاید بتوان آموزش ساخت بدلیجات با رزین و در کل ساخت انواع بدلیجات رزینی را یکی از بهترین، جذاب‎ترین و کاربردی‎ترین آموزشها برای زنان و بویژه برای دختران مد روز امروزی نامید.

اگر شما هم  مانند من از آن دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به ساخت لوازم متنوع، جدید و جالب دارید و از ساختن آنها لذت می‎برید و ذوق زده می شوید؛ پس حتما آموزش ساخت بدلیجات با رزین و ساخت زیورآلات رزینی را دنبال کنید.

ما بر آن هستیم تا در این مقاله آموزشی بدلیجات رزینی ، چگونگی ساخت یک دستبند الماس نشان رزینی بسیار زیبا را به صورت مرحله به مرحله و بسیار ساده آموزش دهیم.

زیور آلات و بدلیجات رزینی همانطور که از نامشان پیداست جنسشان از رزین یا  صمغ است.

اگر شما نیز از آن گروه افراد هستید که تا به حال با رزین اپوکسی کار نکرده‌اید، به احتمال بسیار زیاد این آموزش می‌تواند آسانی و زیبایی ساخت بدلیجات با رزین را به شما نشان دهد.

لوازم و مواد مورد نیاز برای آموزش ساخت بدلیجات با رزین:

  • قالب سیلیکونی به شکل مورد نظر (همانند تصویر):که از سیلیکون قالب گیری ساخته میشود
  • ستِ رزین اپوکسی (که معمولا در مغازه‌های وسایل هنری به صورت آماده موجود است.)
  • اکسسوری مورد نظر شما برای تزیین دستبند
  • کریستال تزیینی یا مروارید
  • چسب فوری (سیانواکریلات)
  • قاشق پلاستیکی یا چوب بستنی (برای مخلوط کردن مواد)
  • سمباده
  • هاردنر یا خشک ‎کن – برای مطالعه مقاله هاردنر اپوکسی چیست کلیک کنید.
  • نوار چسب پهن شیشه‎ای
  • الکل
  • ماژیک
  • رنگ‎های مورد نظر
  • کش الاستیک جادویی
برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید.

    قیمت رزین اپوکسی 1 کیلویی

مراحل آموزش ساخت بدلیجات با رزین:

پیش از شروع هر کاری ابتدا باید پشت گلبرگ های قالب سیلیکونی را با یک نوار چسب پهن بچسبانید. دقت داشته باشید که باید خوب سفت شده باشد تا مواد رزین از پشت قالب عبور نکنند و پخش نشوند. نگران جدا کردن آن هم نباشید، چرا که چسب نواری شما بعدا به راحتی از قالب سیلیکونی جدا می‎شود.

مرحله اول:

در ابتدای کار باید درون یک ظرف به میزان 15میلی‏لیتر رزین و در ظرفی دیگر مقدار 7.5 میلی‏لیتر هاردنر (سفت کننده) بریزید.

سپس یک قطره از رنگدانه تیله‎ای مات را به رزین اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا با هم میکس شده و یکدست شوند. اگر مایلید که رنگ رزین شما پررنگ‎تر و غلیظ‎تر باشد می‎توانید یک قطره دیگر رنگدانه را نیز به آن اضافه نمایید.

حالا هر دو قسمت مواد را در یک ظرف بزرگتر بریزید و آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس به مدت 5 دقیقه آن را کنار بگذارید تا حباب ایجاد شده درون آن از بین برود.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

مرحله دوم:

در این مرحله از کار آموزش ساخت بدلیجات با رزین، با کمک گرفتن از یک چوب بستنی، رزین را به تمامی قسمتهای گلبرگها هدایت کرده و پخش می‎کنیم.

دقت داشته باشید که برای درست کردن دستبند مورد نظر ما در این آموزش، باید گلبرگها را به صورت یکی در میان از رزین پر کنید.

حال این رزینها را به حال خود بگذارید تا خشک شوند.

برای رنگ آبی تیره نیز با همان ترتیب بالا رزین را با رنگ مورد نظر آماده کنید و در قالبهای خالی بریزید و بگذارید تا خشک و سفت شوند.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

مرحله سوم:

در مرحله سوم از آماده سازی این دستبند رزینی زیبا و جذاب، هنگامی که رزین شما کاملا خشک و آماده شده است، چسب‎های نواری را از پشت گلبرگهای قالب خارج کنید. اگر در برخی از قسمتها چسب به قالبتان چسبیده بود، می‎توانید هر چسب را که با کمک گرفتن از الکل جدا کنید.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

مطالعه بیشتر: آموزش ساخت میز رزینی
مرحله چهارم:

در مرحله چهارم از کار ساخت دستبند با رزین، باید برای جدا کردن رزین، سیلیکون را کمی به عقب هل دهید و رزین خشک شده را بیرون بکشید و گلبرگها را از آن جدا کنید.

هر قسمت از رزین شما که به قالب چسبیده بود و جدا نمیشد را با کمک یک چاقو یا قیچی دور تا دور رزین  را دور بزنید و از قالب جدا کنید.

هر قسمت از رزین آماده شده شما که لبه‎ای تیز و خشن داشت، با استفاده از سنباده و آب، آن قسمت از رزین را صاف کنید.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

مرحله پنجم:

در این مرحله از کار ساخت بدلیجات رزینی ، برای وصل کردن این رزین‏ها، باید در قسمت مرکز این گلبرگها حفره‎ای را ایجاد کنیم و نواری را از درون آنها عبور دهیم. برای این کار باید در قسمت میانی و وسط گلبرگ، یعنی در وسیع ترین نقطه آن علامتگذاری کنید و جای دو سوراخ را مشخص کنید.  همین کار را برای طرف دیگر گلبرگ نیز تکرار کنید.

با استفاده از یک خط کش و مارکر خطوط راهنمای پشت گلبرگ را هم بکشید تا برای سوراخ کردن آماده شود. گلبرگ را به پهلو قرار دهید و سوراخ ها را بچرخانید، ابتدا از یک طرف، سپس دیگر، تا زمانی که در وسط کار به سوراخ قسمت روبرو برسید.

هنگامی که دارید وسط رزین را سوراخ می‎کنید، مسیر سوراخ کردنتان را چک کنید و ببینید که دارید صاف و درست سوراخ می‎کنید یا خیر. پس از پایان کار خطوط راهنمایی را که با ماژیک کشیده بودید با استفاده از الکل پاک کنید.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

مرحله ششم:

در مرحله ششم از آموزش ساخت بدلیجات با رزین باید 2 رشته کش برابر و به یک اندازه را با هم ببرید. برای این کار می توانید دور مچ دستتان را اندازه گیری کنید و به همان اندازه کش‎ها را برش بزنید.

به هنگام اندازه گیری دور مچ دست باید کش را کمی بکشید تا دستبند برای دستتان اندازه شود و زیاد شل و آزاد نباشد.

هنگامی که میخواهید کش را از درون رزین‎ها عبور دهید، باید توجه کنید که رزین‎ها باید به صورت یکی در میان، یکی کم‏رنگ و یکی پررنگ قرار داشته باشند.

بعد از عبور دادن هر کدام از رزین‏ها یک گره بزنید و یکدانه از اکسسوری‎هایی را که برای تزیین در نظر گرفته‎اید را عبور دهید. مجددا گره بزنید و همین کار را تکرار کنید تا انتهای کار.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

مرحله هفتم:

در این مرحله باید همانند تصویر زیرین، به قسمت میانی گلهای نصب شده در بین رزین‎ها چسب بزنید.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

مرحله هشتم:

در مرحله هشتم  و آخرین مرحله از کار آموزش ساخت بدلیجات با رزین ، باید کریستالهای تزیینی را بر روی قسمت میانی گلهایی که در مرحله پیشین چسب زده بودیم، بچسبانیم.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

کار ساخت دستبند رزینی زیبا و جذاب ما دیگر به پایان رسیده است. امیدوارم با این آموزش آسان ولی ساده توانسته باشید یک دستبند رزینی زیبا و متفاوت برای خود و یا عزیزانتان بسازید.

پیش از آنکه دستبندتان را استفاده کنید، اجازه دهید تا رزین کاملا خشک و سفت شود. پس از خشک شدن کامل، می‎توانید از دستبند زیبای رزینی جدیدتان استفاده کنید.

دقت داشته باشید که برای نگهداشتن رزین و هاردنر باقیمانده حتما باید آنها را در یک جای تاریک همانند کمد یا کابینت نگهداری کنید.

آموزش ساخت بدلیجات با رزین

دوستان و همراهان خوبمون از اینکه با ما همراه بودین ازتون ممنونیم و امیدواریم از این آموزش لذت برده باشین. منتظر آموزش های جذاب بعدی مون باشینwink

شما میتونین برای تکمیل کردن مهارت هاتون توی  آموزش ساخت بدلیجات با رزین  در سایت شرکت کنین.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا