آموزش ساخت انگشتر رزینی

 

همه ما زیورآلات رزینی جذاب را در مغازه های زیورآلات، بوتیک ها و یا در لباس افراد خوش پوش دیده ایم. اما زمانی که متوجه می شویم که ساختن زیورآولات رزینی را می توانیم در خانه انجام بدهیم. خیلی امیدوار به این روش، که در ابتدا بسیار پیچیده می رسد نیستیم.

اگر همیشه برایتان سوال بوده است که آیا می توانید زیورآلات رزینی را راحت در خانه درست کنید یا خیر. جواب، آری است. خوب، این کار از آنچه که  به نظر می رسد، آسان تر است… اما هنوز مراحل بیشتری از بیشتر آموزش رزین کاری ما دارد. شما لازم است که چند ابزار را تهیه کنید. 

ابزار های اصلی:

 رزین و هاردنر

ظرف برای ترکیب رزین اپکسی و هاردنر

دستکش یکبار مصرف

خلال دندان

چوب یا ابزاری دیگر برای ترکیب کردن

قالب سیلیکونی

رنگ رزین ( در صورت تمایل به رنگی بودن رزینتان)

اسباب تزئین

قیچی

سمباده ناخن

سمباده ورقی

ابزار های فرعی:

گوش پاک کن

الکل

کاغذ موم یا کاغذ پوستی

آماده کردن رزین:

برای آماده کردن رزین، ابتدا باید رزین انگشتر و هاردنر را در ظرف آب گرم که درجه آن بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد است به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار می دهیم.

سپس 10 میلی لیتر رزین اپکسی را با 5 میلی لیتر هاردنر با هم مخلوط می کنیم (نسبت استفاده از هاردنر نصف میزان رزین اپکسی است). سپس حدود 3 دقیقه محلول ترکیبی از رزین اپکسی و هاردنر را هم می زنیم.

اگر می خواهید رزنتان رنگی باشد. می تونید از رنگ های پیگمنتی استفاده کنید و به رزین (محلول ترکیبی رزین و هاردنر)  اضافه کنید.

سپس رزین آماده استفاده است.

برای شروع :

ما می خواهیم که سطح کار ما تمیز بماند. بنابراین، یک تکه کاغذ ورقه ای روی سطحمان قرار می دهیم.

برای ساخت انگشتر باید از قالب های سیلیکونی انگشتر استفاده کرد.

برای استفاده درست از قالب سیلیکنی، باید مطمئن شویم که رزینی که درون قالب می گذاریم تا انتهای قالب را فراگرفته باشد و درون قالب را پر کرده باشد. در غیر این صورت، تعدادی حباب درون انگشتر رزینی ایجاد می شود.

مطالعه بیشتر: ساخت انگشتر چوبی

سپس تکه های تزئینی مورد نظرتان مثل پودر اکلیل رنگی یا مهره فیمو را درون رزین ریخته شده در قالبتان قرار دهید. قطعات تزئینی متنوعی در بازار موجود است که می توان از آن ها استفاده کرد. هم چنین گاهی اوقات می توانید  خلاقانه عمل کنید و اسباب تزئینی متفاوتی استفاده کنید. مثلا می توانید ورقه طلا تهیه کنید و آن را به قطعات کوچک ببرید و در انگشتر رزینیتان استفاده کنید.

هم چنین می توانید تزئینات انگشترتان را همرا ه با رزین مخلوط کرده بعد در قالبتان قرار دهید.

اگر روی سطح قالبتان به رزین آغشته شده و چسبناک شده است. می توانید سر چوب پنبه را به الکل آغشته کرده و سطح آن را تمیز کنید. سپس صبر می کنیم تا رزین خشک شود. مدت زمان خشک شدن رزین نسبت به دمای هوا ممکن است بین حدود 24 تا 72 ساعت متفاوت باشد، اما به طور معمول حدود 24 ساعت زمان برای خشک شدن رزین کافی است. پس از اینکه رزین یا انگشترتان را از قالب بیرون آوردید.

با قیچی قسمت های ناخواسته اضافی را می گیریم و سپس با سمباده ناخن و یا سمباده ورقه ای سطح آن را سیقل دهیم.

اما اگر حباب هوا در کارتان دیدید، نگران نباشید. رزینتان را بردارید و مستقیم روی آن قسمت بگذارید تا روزنه پر شود. سپس صبر کنید تا خشک شود. بدین ترتیب اثری از روزنه باقی نمانده است.

می توانید از طرح های زیبای افقی هم استفاده کنید. رزینتان را به رنگ های متقاوت آغشته کرده و به صورت لایه به لایه روی هم قرار داخل قالبتان بگذارید. اگر طرح های افقی را نمی خواهید. می توانید رزینتان را با رنگ های مختلف مخلوط کرده و کنار هم به صورت عمودی قرار بدهید. تا طرحی عمودی در انگشترتان داشته باشید.

خلاقیت خود را به کار گیرید. طرح های مختلف را امتحان کنید. برخی اوقات طرح های خلاقانیتان بسیار جذاب و دلفریب می شوند. از انگشتر های جذاب و رنگانگ خود لذت ببرید.

 از انگشتر های جذاب و رنگانگ خود لذت ببرید.

همچنین می توانید به بخش آموزش ساخت زیورآلات رزینی رفته و از دیگر آموزش های رایگان هنری برای ساخت زیورآلات رزینی استفاده کنید.

منبع:

youtube.com

brit.co

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا