مدل های کچه دوزی روی پارچه(لباس ، شال ، کیف)

سلام دوستان هنرمندم .

یکی از هنرهایی که بسیار جذاب هست و با اون میشه لباس ها و کیف و شال و انواع البسه زیبا خلق کرد کچه دوزی روی لباس هست . امیدوارم با هنر کچه دوزی آشنایی داشته باشید . من یک توضیح کوتاه و البته جامع از کچه دوزی به افرادی که نا آشنا به هنر کچه دوزی هستند می دهم. در ضمن می توانید برای مشاهده آموزش های گام به گام کچه دوزی به صفحه آموزش کچه دوزی روی لباس مراجعه کنید.wink

به کچه دوزی ، کچه کاری هم گفته میشه چون برخلاف اسم کچه دوزی ما از هیچ نوع دوختنی برای کاردستی های کچه ای استفاده نمیکنیم . کچه دوزی بسیار شبیه به هنر نمد مالی خودمونه . در هنر کچه دوزی از الیاف کچه برای ساخت انواع دست سازه های کچه ای استفاده میشه . ساخت کاردستی های کچه ای به دو صورت هست . یکی استفاده از سوزن های مداوم و مستمر بر الیاف کچه برای درهم تنیدگی و شکل دادن به الیاف و یه روش دیگه فشرده سازی و فرم دادن با مخلوط آب و صابون و فشار آوردن به الیاف کچه .

در روش اول سوزن زدن به الیاف کچه برای ساخت عروسک های کچه ای کاربرد داره و نوع دوم معمولا برای ساخت کچه دوزی روی لباس و ساخت گل های کچه ای مورد استفاده قرار میگیره . در این پست سعی تعداد بالایی از لباس های کچه دوزی شده ، کیف های کچه کاری شده و انواع شال و کلاه و غیره که با الیاف کچه تزئیین شده اند رو آوردیم . امیدوارم از دیدن اون ها لذت ببرید.

لباس کچه دوزی شده

 

حالا براتون چند نمونه شال کچه دوزی آماده کردم که ببنید.

کیف کچه دوزی

 

امیدوارم از دیدن لباس های کچه دوزی شده لذت برده باشید و دیدن این لباس ها به شما برای کچه دوزی روی لباس هاتون ایده داده باشه .

برای مشاهده آموزش های کچه دوزی می تونید به صفحه آموزش کچه دوزی مراجعه کنید. الیاف کچه رو از سایت هنری تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا