آموزش کچه دوزی ساخت مگنت نمدی

 

بیشتر مواقع از هنر کچه دوزی برای تزیین لباس های بافتنی استفاده می شود و معمولا بیشتر آموزش ها هم در همین زمینه است. اما امروز در این مطلب ساخت مگنت های نمدی رویخچالی با استفاده از الیاف کچه آموزش داده می شود.

این مگنت ها بسیار زیبا بوده و در عین زیبایی بسیار راحت ساخته می شوند. پس اگر تمایل به هنر کچه دوزی دارید، با ما همراه باشید تا مراحل ساخت این مگنت ها را یاد بگیریم.

مگنت های نمدی

وسایل لازم برای ساخت مگنت های نمدی

مراحل ساخت مگنت های نمدی 

1- فرم دادن الیاف نمد

ابتدا باید یک استوانه کوچک درست کنید. یا هر وسیله دیگری که بتوانید الیاف را به دور آن بپیچید انتخاب کنید. مقداری از الیاف به رنگ کرم را برداشته و دور استوانه بپیچید.

هر اندازه که چرخش شما به دور استوانه بیشتر باشد، مگنت دوناتی شما هم بزرگتر می شود.

2- الیاف را فرم دهید

همه عزیزانی که به هنر کچه دوزی علاقه مند هستند می دانند که در این هنر الیاف را با استفاده از آب  و صابون و سوزن مخصوص به این کار فرم می دهند.

بنابراین باید اسپری آب و صابون را در کنار خود داشته باشید. کار را کدام اسپری کرده و توسط سوزن به آن فرم دهید.

عجله ای نداشته باشید. با حوصله کار کنید. سعی کنید تا با نظم و دقت این کار را آماده کنید. هر بار که اسپری آب و صابون را به روی کار می زنید، باید توسط سوزن ضربه های را بر روی الیاف وارد کنید. به این ترتیب کار شما فشرده شده و حالت می گیرد.

3- طراحی مگنت نمدی

مگنت ما به شکل شیرینی دونات است. پس باید ان را به گونه ای طراحی کنیم که کاملا طبیعی به نظر برسد. برای این کار می توان از الیاف با رنگ مخالف طرح ها را به وجود آورد.

مقداری الیاف رنگی بردارید. آن ا روی مگنت گذاشته و باز هم با آب و صابون و سوزن حالت دهید. کار سختی نیست. فقط صبر و حوصله شما را می طلبد.

هر چقدر الیاف شما فشرده تر و یکدست تر باشد کار شما زیباتر می شود.

خوب کار را همین جا می توانید تمام کنید. بعد از اتمام کار با الیاف رنگی، می توان از مگنت کچه ای  برای تزیین یخچال استفاده کرد. اما به نظر من هر چه طراحی روی آن فانتزی تر باشد کیفیت نهایی کار هم بهتر خواهد شد.

من دوست دارم چشم و دهان نیز برای این مگنت درست کنم.

برای این کار می توانید از خلال دندان یا سیخ های چوبی موجود در آشپزخانه استفاده کنید.

با استفاده از خلال دندان دو عدد سوراخ برای چشم ها ایجاد کنید. سعی کنید سوراخ ها در یک راتا باسند.

چشم های عروسک را توسط چسب داخل این سوراخ ها بچسبانید. بهتر است از چشم هایی که دارای پایه میخی هستند استفاده کنید. چرا که پایه ها کاملا درون سوراخ سفت شده و کار زیباتر و محکم تری دارید.

حالا کمی از الیاف طبیعی کچه  مشکی را بردارید و با استفاده از سوزن دهان کوچکی برای این مگنت درست کنید.

من دوست دارم رده هایی از شکلات آب شده بر روی این دونات دیده شود. پس این رده ها را بر روی مگنتم ایجاد می کنم.

برای این کار رشته ای از الیاف نمدی سفید رنگ را برداشته و کف دوست خود کمی تاب دهید. حالا با سوزن این الیاف را در قسمت هایی از نمد فرو کنید. به حالت رفت و برگشتی درست مانند زمانی که شکلات آب شده را بر روی شیرینی یا دونات می ریزید، این کا را انجام دهید.

کار تمام شد.

حالا می توانید هر تعداد با هر رنگی که دوست داشتید از این مگنت های نمدی با استفاده از هنر کچه دوزی درست کنید. درنهایت به پشت کار آهن ربا چسبانده و مگنت خود را روی یخچال بچسبانید.

در مطالب بعد مگنت های زیبای دیگری را به شما آموزش خواهم داد.

چنانچه به هنر کچه دوزی علاقه مند هستید می توانید آموزش های این هنر را از صفحه آموزش عروسک کچه دوزی  مشاهده کنید.

منبع:

https://www.duitang.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا