آموزش ساخت تخم مرغ طرح گل با الیاف کچه دوزی

سلام خدمت همه دوستان و علاقه مندان به هنر

امروز یک آموزش جدید  و ساده رو در نظر گرفتیم. میخوایم با هم این تخم مرغ های رنگی رو با الیاف کچه  برای سفره هفت سین درست کنیم.

کچه دوزی یک هنر نسبتا جدید و زیر شاخه ی نمد دوزی که طرفدارای خاص خودش را داره. در این هنر با فشرده سازی الیاف کچه به وسیله ی سوزن یا آب و کف صابون، الیاف رو به اشکال دلخواه در میارند و یا قطعات اون ها رو به هم متصل می کنند. این هنر معمولا در ساخت عروسک و تزیین لباس یا کیف کاربرد داره.

از این تخم مرغ ها میتونیم برای  تزیین سفره ی هفت سین و یا به عنوان تزیین روی میز استفاده کنیم .

 

مرحله های آموزش ساخت تخم مرغ طرح گل با الیاف کچه دوزی

مرحله اول:

با الیاف کچه دوزی به رنگ سفید پایه تخم مرغ رو طبق آموزش ساخت بدن عروسک درست کنید.

بعد با استفاده از الیاف زرد روی پایه تخم مرغی شکل رو بپوشانید . Ø¨Ø§ الیاف کچه دوزی به رنگ سفید پایه تخم مرغ را طبق آموزش پیش نیاز درست کنید. سپس با استفاده از الیاف زرد روی پایه تخم مرغی شکل را بپوشانید .

 

مرحله دوم:

الیاف زرد رو بر روی پایه الیاف سفید با سوزن زدن فرم تخم مرغی بدید تا الیاف منسجم بشوند.الیاف زرد را بر روی پایه الیاف سفید با سوزن زدن فرم تخم مرغی داده و الیاف را منسجم کنید

 

مرحله سوم:

هر کدام از الیاف سبز وصورتی کم رنگ رو بر روی نصف تخم مرغ گذاشته و با سوزن زدن الیاف ها رو روی تخم مرغ ثابت کنید . به شکلی که نصف تخم مرغ سبز و نصف دیگر صورتی باشه .

 

مرحله چهارم:

به میزان دور تا دور تخم مرغ الیاف صورتی برداشته بین دو دست تاب بدید.به میزان دور تا دور تخم مرغ الیاف صورتی برداشته بین دودست تاب داده

 

مرحله پنجم:

نوار صورتی رنگ رو در حد فاصل رنگ صورتی و سبز با سوزن زدن  ثابت کنید.نوار صورتی رنگ را حد فاصل رنگ صورتی و سبز با سوزن زدن ثابت کنید.

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

       

 

مرحله ششم:
مقداری الیاف کچه سفید بردارید. بصورت اشک در بیارید و بر نقطه ای که می خواید طرح گل رو اجرا کنید، با سوزن زدن از قسمت تیزی اشک بر روی کار ثابت کنید. به همین ترتیب 5 گلبرگ دیگر رو هم با سوزن زدن محکم کنید.
مقداری الیاف سفید برداشته بصورت اشک در آورده و بر نقطه ای که می خواهید طرح گل را اجرا کنید با سوزن زدن از قسمت تیزی اشک بر روی کار ثابت کنید. به همین ترتیب 5 گلبرگ دیگر را هم با سوزن زدن محکم کنید

 

مرحله هفتم:
مقداری از الیاف کچه  صورتی رو برای مغز گل برداشته. در محل خود با سوزن زدن ثابت کنید.
مقداری از الیاف صورتی را برای مغز گل برداشته و در محل خود با سوزن زدن ثابت کنید

 

کار نهایی

تخم مرغ های زیبای ما با این شیوه آماده شدند . شما میتونید از همین تکنیک استفاده کنید و تخم مرغ های بیشتری درست کنید. بعد اونها رو به سلیقه خودتون تزیین کنید.

امیدوارم از این آموزش بهره کافی رو برده باشید.

 

برای دیدن آموزش های بیشتر از کچه دوزی روی تصویر زیر کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا