5 روش برای تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

1-با استفاده از کش های پلاستیکی

چگونه کش های پلاستیکی که دور می ریزید یا به دور ظرف ماست یا پول ها پیچیده شده اند را برای تزئیین تخم مرغ به کار ببریم. ابتدا تخم مرغ ها را بشویید تا تمیز شوند. در یک کاسه چند لیوان اب و مقداری سرکه را با هم مخلوط کنید سپس مقداری رنگ غذا به هر رنگی که دوست دارید به این مایع اضافه کنید. هر چه رنگ بیشتری اضافه کنید، تخم مرغ تیره تر خواهد بود؛ می توانید از رنگ های ترکیبی هم استفاده کنید. آبی و قرمز را ترکیب کرده و بنفش بسازید. یا زرد و آبی را مخلوط کرده و رنگ سبز بسازید… انتخاب رنگ ها به عهده ی شماست.

 

حالا اگر بخواهید تخم مرغتان یکدست رنگ شود، می توانید آنها را همین حالا داخل این مایع غوطه ور کنید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آنها را بیرون بیاورید؛ مشاهده می کنید که تخم مرغ ها تغییر رنگ داده اند. دقیقا به رنگ مورد علاقه ی شما…

یا می توانید از کش های پلاستیکی استفاده کنید. کش ها را با طرح دلخواه به دور تخم مرغ ها انداخته و سپس آنها را در مایع غوطه ور کنید. پس از چند دقیقه تخم مرغها رنگی می شوند اما قسمتهایی که با کش پوشانده شده بودند، هنوز سفید هستند.

 

2-با استفاده از پارچه های ابریشمی

 

این روش به خاطر استفاده از دستمال های ابریشمی، کمی گران است؛ اما وقتی نتیجه کار را ببینید، می بینید ارزشش را دارد. در ضمن نگران نباشید، این روش آسیبی به پارچه تان نمیزند.

برای این کار تخم مرغ ها را در داخل دستمال ابریشمی پیچیده و با سیم سرشان را ببندید. سپس دوباره آنها را درون دستمال سفید قرار دهید و دوباره بپیچید. بعد تخم مرغ ها را درون شیرجوش قرار دهید و رویشان آب بریزید؛ جوری که آب روی سطح تخم مرغ ها را بپوشاند. سه قاشق غذاخوری سرکه سفید اضافه کنید و اجازه دهید حداقل بیست دقیقه بجوشند.

تخم مرغ ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید خشک شوند. سپس دستمال ها را باز کنید. طرح دستمال ها بر روی تخم مرغ ها افتاده و آنها رنگی می شوند.

3-با استفاده از جوهر الکلی

 

این جوهر ها را می توانید از فروشگاه های کاردستی و کتابخانه ها تهیه کنید. این جوهرها سریع خشک می شوند و زیاد کثیف کاری ندارند، اما ممکن است حین انجام این کار انگشتانتان کمی رنگی شود.

برای این کار به مهر نیاز دارید؛ می توانید تکه ای از ابرهای نازک را بر روی مهرهایی که در خانه دارید بچسبانید و از آنها استفاده کنید.

چند قطره از هر رنگی دلخواهتان روی مهر بچکانید تا ابر رنگی رنگی شود. حالا تخم مرغ را در دست گرفته و بامهر بر رویش آرام ضربه بزنید. سعی کنید جای خالی روی تخم مرغ نماند. پس از مدت کوتاهی جوهر خشک می شود و شما یک تخم مرغ رنگی برای سال نوی جدید دارید.

4-با استفاده از غلات و دانه ها

دانه هایی مانند لوبیا، نخود، گندم و… را هریک جدا جدا درون لیواانهای کاغذی بریزید. سپس به هر لیوان 10تا15 قطره رنگ خوراکی به رنگ دلخواهتان اضافه کنید. لیوان ها را تکان دهید تا رنگ به خورد دانه ها برود. حالا تخم مرغ تان را درون لیوان قرار داده و آرام تکان دهید تا رنگ روی دانه ها به روی تخم مرغ بچسبد. این کا را آنقدر ادامه دهید تا تمام تخم مرغ لکه لکه شود. جازه دهید تخم مرغ ها خشک شوند. تخم مرغتان آماده است.

در این روش هرچه از دانه های درشت تری استفاده کنید، لکه های بزرگتری روی تخم مرغ خواهید داشت.

اگر بخواهید پس زمینه ی تخم مرغتان سفید نباشد، می توانید از روش اولی که در همین مقاله آموزش دادیم استفاده کنید و قبل از قرار دادن تخم مرغ ها در لیوان آنها را در مایع رنگی شناور کنید تا رنگ بگیرند، سپس اجازه دهید خشک شوند و بعد از دانه ها و لیوان استفاده کنید.

 

5-با استفاده از دستمال یکبار مصرف های طرح دار

ابتدا روی تخم مرغ را با قلمو به چسب چوب کنید. اجازه دهید خشک شود. سپس با پارچه ای زبر؛ آن را نباده بکشید تا روی یکدست شود. دستمال کاغذی طرحدارتان را بردارید و تنها لایه ی بیرون که طرح بررویشان چاپ شده را جدا کنید. با استفاده از قلموی نازک دوروبر طرح دلخواهتان را خیس کرده و به آرامی قسمت های اضافی را جدا کنید.

طرح را برروی تخم مرغ قرار داده و با قلمو به آرامی طوری که دستمال پاره نشود، رویش چسب چوب بزنید. وقتی تمام طرح را چسب چوب زدید، اجازه دهید تخم مرغ خشک شود.

در آخر بار دیگر با چسب چوب بار دیگر روی تمام تخم مرغ چسب چوب بزنید. پس از خشک شدن، تخم مرغ شما آماده است. برای زیباتر جلوه کردن این طرح می توانید از تخم مرغ های بزرگتر استفاده نمایید. همچنین می توانید این تکنیک را روی وسایل دیگر همانند چوب و فوم هم پیاده کنید.

توجه: تخم مرغ هایی که با موادی غیر از رنگهای خوراکی رنگ شده اند قابل خوردن نیستند!

 

 

منبع: MarthaStewart.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا