برای خود عروسک سگ مخصوص سال نود و هفت بسازید

سگ 97

عروسک سگ برای هفت سین سال نود و هفت بسازید. دوستان عزیزم همانطور که می دانید سال 97، طبق طالع بینی چینی، سال سگ است. این سبب می شود که خیلی از مردم بخواهند برای خوش یمنی، مجسمه ای از سگ را بر سر سفره ی هفت سینشان داشته باشند. سگ ها آنقدر دوست داشتنی هستند که بچه ها هم دوست دارند با آنها بازی کنند.

در این قسمت ما به شما نحوه ی دوخت عروسک سگی با جوراب را آموزش می دهیم. می توانید آن را سر سفره ی هفت سینتان بگذارید یا برای تبریک عید به بچه ها کادو دهید، انتخاب با شماست!

این دستور انقدر ساده است که می توانید همراه کودکانتان آن را درست کرده و از همکاری با هم لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز برای این عروسک:  

یک جفت جوراب تمیز

پولیش برای پر کردن داخل عروسک

نمد

چشم و دماغ عروسکی

قیچی و نخ و سوزن

و کمی اشتیاق!

ابتدا یک لنگه ی جوراب را برداشته و برعکس می کنیم. بهتر است جورابتان دارای پاشنه با رنگ متفاوت باشد تا عروسک زیباتر به نظر بیاید. بر روی قسمت ساق آن با خودکار، دو خط موازی از وسط کشیده و به دونیم تقسیمش می کنیم. برای این کار می توانید از خط کش استفاده کنید، یا می توانید تکه کاغذی به عرض جوراب بردیده، آن را از وسط تا کنید و سپس رویش علامت بگذارید. پس از آن تای کاغذ را باز کرده، طرف دیگر را هم علامت گذاری کنید. کاغذ را روی ساق جوراب گذاشته و به اندازه ای که روی کاغذ علامت گذاری کرده بودید، روی جورا علامت بگذارید. دو یا سه علامت چنینی در راستای ساق جوراب بگذارید تا خط تان صاف کشیده شود. سپس این نقاط را به هم وصل کنید تا دو خط موازی داشته باشید.

پس از کشیدن خطوط انتهای آنها را پیش از رسیدن به کش جوراب انحنا داده و به دیواره بچسبانید. مانند شکل زیر…

در مرحله بعد

سپس سوزن را نخ کرده و از روی جوهر خودکار، بدوزید. اما قسمت بالایی، نزدیک به پاشنه ی جوراب که دو خط موازی به هم وصل نشده اند را ندوزید. قرار است از این سوراخ برای پرکردن درون عروسک استفاده کنیم.

 

پس از دوختن مطابق تصویر کش جوراب را جدا کرده و از بین دو خط می بریم. سپس از سوراخ وسطی که ندوخته ایم، جوراب را به رو برمی گردانیم. سپس از همان سوراخ، پولیش را پر می کنیم و محل را می دوزیم.

مرحله بعدی

حالا لنگه ی دیگر را برداشته و روی آن طرح دم و دست ها را می کشیم. دوباره با سوزن، محل خط ها را می دوزیم و اطرافشان را می بریم مطابق شکل. اما خطوط مربوط به پوزه و را نمی دوزیم.

سپس دست ها و دم را به رو کرده و درونشان را پر می کنیم. سرشان را دوخته و به کناری می نهیم.

بعد قسمت مربوط به پوزه را برداشته و روی قسمت بالایی که حالا صورت عروسک سگ مان است، می دوزیم. فسمتی از پوزه را باز گذاشته و درونش را پر می کنیم، بعد می دوزیم.

پس از آن با تکه ای نخ محکم، پایینتر از پوزه را محکم می بندیم تا به عنوان گردن عمل کرده و صورت و بدن عروسک سگ ما را جدا کند.

سپس دستها و دم عروسک سگ را به آن می دوزیم. برای اینکه دستها آزادی حرکت بیشتری داشته باشند، می توانید یک نخ چندلا را از بازوی راست گذر داده و از بازوی دیگر خارج کنید. چند بار این نخ را رد کنید تا اتصالات محکم باشند. این گونه دستها می توانند در محور عمودی به دور بازو بچرخند.

و مرحله ی بعد از آن

 حالا طرح گوش هایی که روی جوراب کشیده بودیم را جدا کرده و هرکدام را روی نمد قرار می دهیم. نمد و گوش ها را به هم دوخته و دورشان را می چینیم. سپس آنها را به رو می کنیم. می توانید بسته به رنگ جوراب از هر رنگ نمدی استفاده کنید؛ اما چون نمد قسمت داخلی گوش را تشکیل می دهد، بهتر است از رنگهایی مانند کرم، قهوه ای، صورتی و امثال آن استفاده کنید.  مانند شکل…

حالا نوبت چشم ها و دهان عروسک سگ می باشد. می توانید از چشم ها و بینی پلاستیکی موجود در بازار استفاده کنید و یا با استفاده از نمد سیاه بینی و سیاهی چشمان را ببرید و برای سفیدی چشم هم از نمد سفید استفاده کنید. یا می توانید برای چشم ها از دکمه ی سیاه استفاده کنید. برای سگتان با نخ سیاه دهن هم بدوزید.

عروسک سگ

برای اینکه عروسکمان با نمکتر به نظر بیاید، می توانید لبه ی گوش ها را مانند شکل زیر بدوزید، تا داخل گوش ها دیده نشود. همچنین بهتر است به دور گردن عروسک، تکه ای ربان مانند قلاده ببندید تا هم نخ دور گردن دیده نشود و هم زیباتر به نظر بیاید.

با این روش و با تغییر دادن مدل گوش ها و رنگ جوراب شما می توانید حیوانات دیگر مانند خرس، خرگوش و غیره را نیز بسازید.

امیدواریم این آموزش برایتان کارآمد بوده باشد و از داشتن عروسک سگ لذت ببرید.

 

عروسک سگ

کانال یوتیوب Isas world

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا