آموزش درست کردن سبزه عید

 

سبزه از زییاترین سین های هفت سین است که حس رشد و زندگی را به سفره هفت سین می دهد. می توانید امسال خودتان سبزه هفت سین را آماده کنید و از انجام آن لذت ببرید. سبزه در واقع یکی از اولین چیز هایی است که ما برای سفره هفت سین آماده می کنیم. چرا که چندین هفته طول می کشد تا جوانه های گندم رشد کنند و کمی بلند شوند. چندین نوع سبزه وجود دارند، که در دو نوع محبوبتر آن ها، از گندم و عدس استفاده می شود. من در این آموزش، درست کردن سبزه گندم را مرحله به مرحله به شما آموزش می دهم.

وسایل لازم:

جوانه گندم

دستمال ( از جنس پارچه تنظیف یا دستمال توالت)

ظرف (برای خیساندن گندم)

ظرف زیبا (برای جوانه های گندم)

اسپری آب

مرحله اول:

دانه های گندم را در یک ظرف قرار دهید. مطمئن شوید که دانه های گندم کامل باشند.

مرحله دوم:

به آن آب اضافه کنید . هر روز آب ظرف را عوض کنید. این کار را 2 تا 3 روز انجام دهید.

بعد از خیس خوردن دانه های گندم به مدت 2 تا سه روز، می توانید جوانه های کوچک سفید که از سر گندم بیرون آمده اند را ببینید.

مرحله سوم:

دانه های گندم را با یک دستمال توالت مرطوب، مانند شکل بپوشانید. می توانید از پارچه تنظیف نیز برای این کار استفاده کنید. به آرامی هر روز روی آن آب سپری کنید و این کار را دو تا سه روز دیگر ادامه دهید. مطمئن شوید که دستمال توالت همیشه مرطوب بماند.

می توانید ببینید که دانه های گندم شروع به رشد کرده اند. به اسپری کردن هر روز ادامه دهید. خیلی ظرفتان را با اسپری آب ندهید، طوری که آب در ظرفتان جمع شود، این کار می تواند سبزه را خراب کند.

مرحله چهارم:

 تا به حال سبزه ها به اندازه ای حدود سه سانتی متر رسیده اند. حالا دیگر لازم نیست که آن ها را با دستمال مرطوب بپوشانید. سبزه را کنار پنجره قرار بدهید. (این عکس سه روز بعد از گذاشتن دستمال مرطوب روی دانه های گندم گرفته شده است)

مرحله پنجم:

به اسپری کردن آب بر روی سبزه هر روز ادامه دهید.

با گذشت روز ها، سبزه ها بلند تر می شوند و رنگشان پر رنگ تر می شود.

به این سبزه زیبا نگاه کنید! به نظر سالم و سرحال می رسد. پیشنهاد می کنم حدودا 15-16 روز قبل از سال تحویل، مراحل آماده کردن سبزه را شروع کنید تا در روز سال نو، سبزه ای زیبا و بلند داشته باشید.

منبع:

mypersiankitchen.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا