آموزش نمد دوزی ساعت دیواری برای کودکان

من همیشه حس می کردم یک ساعت که به ما بگوید باید چه کاری را در چه زمانی انجام دهیم خیلی جالب است :-P . بچه ها به طور مداوم از من می پرسند که ” زمان میان وعده کی است؟” و “چرا الان باید تکالیفم را انجام دهم؟” به همین علت آموزش نمددوزی ساعت دیواری برای کودکان را ساختم که اگر شما هم مثل من با این مشکل روبه رو هستین با نمددوزی این ساعت مشکلتان رفع شود . از این به بعد آنها می توانند خودشان زمان انجام فعالیت های روزانه خود را ببینند و چون برخی مواقع برنامه هاتغییر می کند، تمام قطعات با برچسب عوض کنند .  :-D

ساخت ساعت برای کودکان

این ساعت میتواند ما را برای سر برنامه بودن در زمان شروع مدارس کمک کند. توجه کنید که من الان باید بچه ها را به دو تا مدرسه مختلف برسانم.پس بیایید باهم شروع کنیم به نمددوزی این ساعت مهیج  8-) من همچنین دایره های تو خالی ای برای زمان هایی که کاری برای انجام دادن نداریم میسازم . شما می توانید هر طوری که دوست دارید آنها را درست کنید. توپ فوتبال، کفش باله، یک درخت پارک و غیره.

ساخت ساعت برای کودکان

وسایل مورد نیاز:

ساخت ساعت برای کودکان

شروع آموزش نمد دوزی ساعت دیواری برای کودکان :

من از یک تکه پارچه کتان برای ساختن ساعت استفاده کردم. شما می توانید از نمد هم برای این کار استفاده کنید. قسمت درونی کارگاه گلدوزی خود را با خودکار یا مداد پاک شونده علامت بزنید. قسمت های مساوی را مانند زیر اندازه گیری کنید. من از زوایای 60 درجه روی خط کش استفاده کردم تا علامت گذاری ها را انجام دهم.

ساخت ساعت برای کودکان

یک تکه از چسب پارچه ای را ( از قسمت نرم آن) بر روی هر خط، با فاصله ی دو سانتی متری از لبه ی کارگاه قرار دهید.

پارچه را با آب بشورید تا خطوط از بین بروند. اگر خطوط شما سخت پاک می شوند می توانید آن را در ماشین لباسشویی در حالت ملایم بشورید و سپس آن را به صورت صاف جایی بگذارید تا خشک شود. پارچه را در قلاب گلدوزی خود قرار دهید و مطمئن شوید که محکم است و آن را در سراسر قاب بکشانید.

ساخت ساعت برای کودکان

یک قطعه از مقوا را ببرید و داخل حلقه قرار دهید. حلقه را بچرخانید و تکه های اضافه را با انگشت به سمت زیر مقوا بکشید و با چسب تفنگی بچسبانید.

ساخت ساعت برای کودکان

موتور ساعتی که من خریدم شبیه این بود. من سنجاق را از روی عقربه ثانیه جدا کردم و گذاشتم تا این کار را عقربه دقیق شمار انجام دهد. به این ترتیب فقط یک دست روی صفحه ساعت وجود دارد تا بچه ها آن را ببینند تا برایشان گیج کننده نباشد.

ساخت ساعت برای کودکان

یک سوراخ بزرگ را روی پارچه تا مقوا ایجاد کنید و از دستور العمل های روی موتور ساعت برای سر هم کردن آن استفاده کنید.

برای هریک از آیکون هایی که روی ساعت می خواهید بسازید، دو دایره نمدی ببرید. طرح های خود را روی یکی از دایره ها بدوزید و قسمت زبر چسب را به دایره ی نمدی دیگر بدوزید . ( میتوانید بچسبانید )

ساخت ساعت برای کودکان

حالا دو دایره ی نمدی را به هم بدوزید .

ساخت ساعت برای کودکان

تخت های کوچک برای نشان دادن زمان بیدارشدن، چرت زدن و خوابیدن است.

ساخت ساعت برای کودکان

فکر کنم قسمت مورد علاقه من کاسه غلات با کره های فرانسوی کوچک است. من کره های فرانسوی را دوست دارم.

ساخت ساعت برای کودکان

 

ساخت ساعت برای کودکان

این ها عکس های نزدیک تری هستند ، بنابراین می توانید نمددوزی را ببینید. زنگ روی مدرسه گره فرانسوی است و یک دوخت مستقیم و سر و ته مداد هم هر دو گلدوزی شده اند. نخود ها نیز گره های فرانسوی هستند.

ساخت ساعت برای کودکان

بچه های من عاشق این ساعت شدند! آنها از این که من یک ساعت نمد دوزی ساخته ام که کار می کند شگفت زده شدند! آنها همین الان هم دیگر زمان انجام کار هایشان را از من نمی پرسند و اگر بپرسند به آنها می گویم که ساعت را نگاه کنند. :-D

ساخت ساعت برای کودکان

در اینجا چند ایده دیگر برای زمان رفتن به مدرسه وجود دارد که دوستان دیگر در وبلاگ قرار داده اند.

ساخت ساعت برای کودکان

 

امیدوارم از آموزش نمد دوزی ساعت دیواری برای کودکان لدت برده باشید .

اگر به هنر نمد دوزی علاقه مند شدید میتونید برای دیدن آموزش های پایه به صفحه ی آموزش نمد دوزی مراجعه کنید .

اگر دوست دارید که با طرح های و کاربردهای متنوع این هنر آشنا بشین به صفحه ی نمد دوزی مراجعه کنید .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا