آموزش دستکش نمدی آشپزی یک کاردستی نمدی کاربردی

دستکش نمدی آشپزی طرح کاکتوس یکی از جذاب ترین وسایلیه که همیشه دوست داشتم در آشپزخونم داشته باشم و البته یک کاردستی نمدی بی نظیره. من خیلی مشتاقم که آموزش درست کردن این دستکش های کاکتوسی رو باهاتون به اشتراک بذارم. این ها می تونن آشپزخونه ی شما رو به اندازه مناسب با نمک کنن! فقط تصور کنین که دارین شیرینی ها رو باهاشون از توی اجاق در میارین. این اولین بارمه که دستکش های آشپزی درست می کنم، و باید بگم به جز یکی دو تا اشتباه خیاطی اون اوایل، کار ساختن شون نسبتا خیلی سریع پیش رفت. از شانس خوب تون قراره اون کاری که انجام دادم و باهاتون به اشتراک بذارم تا دیگه نگران بروز اون اشتباه ها در مورد خودتون نباشین و خیلی زود یه جفت دستکش آشپزی کاکتوسی داشته باشین.

کارهای نمدی با لطافت، تنوع و رنگهایی که دارند و اشکالی که میشه باهاشون ساخت، خیلی مناسب ساخت وسایل آشپزخونه اند. ما هم سعی می کنیم با فراهم کردن امکان آموزش نمد دوزی با الگو و کاردستی های نمدی بهتون در درست کردن این وسایل رنگارنگ و جذاب نمدی کمک کنیم.نمد دوزی هنر خیلی شیرینیه و انجامش حتما باعث ایجاد نشاط و شور در زندگیتون میشه. از کاردستی نمدی با الگو و کار با نمد لذت ببرید!

آموزش ساخت دستکش نمدی آشپزی با طرح کاکتوس کاردستی نمدی

موارد لازم برای داشتن دستکش نمدی آشپزی:

  • 22.86 سانتی متر روکش نمد نسوز
  • 4 تکه ی 20.32 سانتی متر در 25سانتی متر نمد پشمی سبز رنگ برای کاکتوس “ساگوارو”
  • 2 تکه ی 20.32 سانتی متر در 25سانتی متر نمد پشمی سبز رنگ برای کاکتوس “سن پدرو”
  • 1 تکه ی 20.32 سانتی متر در 25سانتی متر نمد پشمی رنگی برای خار هر کاکتوس
  • 11.43 سانتی متر پارچه ی عایق
  • قیچی 
  • چرخ خیاطی 
  • نخ
  • سوزن 
  • سنجاق

کاردستی نمدی

قدم اول: قطعات لازم برای دستکش نمدی آشپزی “ساگوارو”

ما با آموزش دستکش نمدی آشپزی کاکتوس “ساگوارو” شروع می کنیم. من از یه دستکش آشپزی معمولی برای در آوردن الگوی برش استفاده کردم. اگه دستکش آشپزی ندارین دستتون و روی یه نمد مربعی بذارین و دورش و با یه مقدار فاصله خط بکشین. شما باید از نمد پشمی سبز 4 تا و از پارچه ی روکش نمد نسوز 2 تای این الگو رو برش بدین.

قدم دوم: تیغ های دستکش نمدی آشپزی “ساگوارو”

از پارچه ی نسوز تعدادی مثلث برش بدین و اتو شون کنین و بعد روی یکی از نمد های سبز برش خورده بچسبونین تا تیغ های کاکتوس رو بسازین.

کاردستی نمدی

قدم سوم: سنجاق کردن

یه لایه نمد پشمی سبز ، یه روکش نمد نسوز و یه نمد پشمی سبز دیگه رو روی هم قرار بدین و سنجاق کنین.

کاردستی نمدی

قدم چهارم: تا زدن

حالا لازمه که دو نوار 10.16 سانتی متر از نمد پشمی رنگی برش بدین و دور قسمت پایینی تکه های کاکتوس تون تا بزنین.

کاردستی نمدی

قدم پنجم: دوختن لبه ها

لبه ها رو بدوزین تا نمد رنگی روی نمد سبز تون ثابت بشه. این کار رو برای سمت دیگه ی کاکتوس تون هم انجام بدین.

کاردستی نمدی

قدم ششم: کامل کردن مراحل دوخت و اتمام!

قطعات کاکتوس ها تون رو در دو گروه به ترتیب مناسب روی هم قرار بدین و از بالا تا پایینش رو بدوزین. اما پایینش رو باز بذارین. اضافه ها رو برش بدین و کاکتوس تون رو به سمت بیرون برگردونین

کاردستی نمدی

کاردستی نمدی

کاردستی نمدی

قدم هفتم: دستکش نمدی آشپزی “سنت پترو”

برای دومین دستکش کاکتوسی تون ، از برش قطعات زیر شروع کنین: 1 قطعه ی 20.32 سانتی متر در 10.16 سانتی متر از روکش نمد نسوز که یه طرفش منحنی و یه طرفش صافه. دو قطعه 15.24 سانتی متر در 10.16 سانتی متر نمد رنگی برای خار ها ، 2 تکه ی 12.7 سانتی متر در 10.16 سانتی متر نمد پشمی سبز که بالاش منحنی و پایینش صاف باشه، و در آخر 1 قطعه 15.24 سانتی متر در 10.16 سانتی متر نمد سبز که هر دو سمتش منحنی باشه.

کاردستی نمدی

قدم هشتم: کوک زدن

یه تکه ی نمد رنگی رو به انتهای صاف دو تا تکه نمد پشمی سبز 12.7 سانتی متر کوک بزنین که شبیه شکل بالا بشن. بعدش از وسط تا بزنین و برش بدین تا دو شکل همسان ازشون ایجاد بشه. اینا بخش بیرونی دستکش آشپزیتون رو میسازن.

 

قدم نهم: تا زدن

دو قسمت باقی مونده رو بردارین (نمد سبز که دوطرفش منحنیه و یه مثلث رنگی) و از وسط تا بزنین. قسمت تا خورده شون رو کنار هم و در سمت مناسب (به همون سمتی که بیرون دستکش تونه) قرار بدین.

 

قدم دهم: روکش نمد نسوز

قسمت بیرونی تکه ی دیگه رو پایینش قرار بدین تا مثل یه ساندویچ بشه، بعدش تکه ی روکش نمد نسوز رو بالاش قرار بدین.

کاردستی نمدی

قدم یازدهم:دوختن همه ی لبه ها

همه ی طرف ها به غیر از پایینش رو بدوزین و بعدش به بیرون برش گردونین.

کاردستی نمدی

قدم دوازدهم: کوک موقت و اتمام کار

قسمت باز شونده رو با یه کوک موقت ببندین تا بتونین به خوبی روی پارچه ی عایق اتوش کنین و این طوری کاکتوس تون واقعی تر به نظر بیاد.

 

کاردستی نمدی

همون طور که می بینین این دستکش های آشپزی پشت شون دو تا جیب برای انگشت ها هم دارن.

امیدوارم شما هم به راحتی تا به اینجای کار رو دنبال کرده باشین. این آموزش کاردستی نمدی واقعا طولانی بود اما قول میدم زمانی که شروعش کنین متوجه میشین چقدر سریع دارین پیش میرین و چقدر آسونه. و البته یکی از عواملش بانمک بودن اونهاست که ارزش کاری که براش انجام می دین رو داره. این طور فکر نمی کنین؟

اگر دنبال ایده های دیگری برای کاردستی نمدی هستید به بخش نمد دوزی در وبلاگمون سر بزنید.

فراموش نکنید همیشه می تونید برای دیدن آموزش های متنوع کاردستی نمدی به صفحه ی نمد دوزی مراجعه کنید. اگر به هنر نمد دوزی علاقه مند شدید میتونید برای دیدن آموزش های پایه به صفحه ی آموزش نمد دوزیمراجعه کنید .

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا