آموزش قدم به قدم ساخت رومیزی نمدی (به شکل ستاره)

صنایع دستی نمدی در میان مشاغل خانگی بسیار رایج و پرطرفدار است. دوختن دست سازه های نمدی به ویژه رومیزی نمدی از جمله مهارت های جذابی است که این روزها اغلب بانوان هنرمند ایرانی در پی یاد گرفتن آن هستند و با سلیقه و ظرافت لازم این صنایع دستی را تولید می کنند.

دست سازه های نمدی

این دست سازه ها تنوع بالایی دارند از جمله عروسک های نمدی، کیف نمدی، کوسن نمدی، رومیزی نمدی و غیره. نمد مورد استفاده و همچنین سایر مواد اولیه مورد استفاده نیز دارای رنگ ها و طرح های متعدد هستند و با چیدن باسلیقه آن ها در کنار یکدیگر می توان رومیزی های زیبایی را ساخت.

از این رو قصد داریم در این مطلب به آموزش ساخت یک رومیزی نمدی زیبا بپردازیم که امیدواریم برای شما نیز کاربردی باشد و بتوانید به ساخت رومیزی نمدی با طرح ستاره ای بپردازید.

وسایل لازم برای ساخت رومیزی نمدی

نمد سفید رنگ و یا هر رنگ دلخواه تان در ابعاد مورد نظر
نگین متری و مروارید لپه ایی به رنگ دلخواه
گل کریستالی در اندازه کوچک
الگوی ستاره یا طرح مورد نظر
چسب حرارتی
قیچی

روش ساخت رومیزی نمدی

ابتدا نمد را برداشته و به شکل ستاره (و یا به هر شکل دلخواه) برش می زنیم و مانند شکل زیر خطوط مشخص شده را بر روی آن با دقت رسم می کنیم. اگر طرح مورد نظر شما اشکال هندسی است در یکسان شدن زوایای آن دقت کنید که طرح نهایی متناسب دربیاید.

سپس برای قرار دادن مرواریدهای لپه ای با استفاده از چسب حرارتی، آنها را یکی یکی بر روی خطوط مشخص شده به دقت می چسبانیم. به گونه ای که روی همه خطوط مروارید قرار گیرد.

پس از چسباندن مروارید در خطوط داخلی نوبت لبه های کار می رسد که باید بر روی دور ستاره نیز مروارید بچسبانیم.

طبق سلیقه خودتان می توانید مروارید ها را یک ردیف دیگر هم اضافه کنید که رومیزی شما پر کارتر به نظر برسد.
سپس ردیف بعد از مروارید را نگین متری چسبانده و منتظر خشک شدن نگین های قرار گرفته بر روی رومیزی نمدی می شویم.

در ادامه نیز به همین ترتیب بعد از آن دوباره یک ردیف مروارید و یک ردیف نگین می چسبانیم تا به اندازه ای که دوست دارید پر شود.
در مرحله آخر بعد از اطمینان از خشک شدن نگین و مروارید چسبانده شده، فضای داخلی باقیمانده طرح را یکی در میان با مروارید یا گل کریستالی پر می کنیم. تا جایی که فضای خالی باقی نماند. دقت کنید باید در هر مرحله از خشک شدن مروارید و نگین مطمئن شوید. در صورت خشک نشدن کامل هنگام کار کردن بر روی آن مرواریدها و نگین ها جابجا شده و توازن کلی طرح از بین می رود.

پس از تکمیل کار نمای کامل رومیزی نمدی به شکل زیر خواهد بود.

ما طرح ستاره را انتخاب کردیم شما می توانید این رومیزی زیبا را به شکل های دلخواه خود و ابزار مورد نظر خود در رنگ های مختلف درست کنید. سعی کنید این رومیزی را جایی نگهداری کنید که از گرد و غبار و سایر آلودگی ها دور بماند که کمتر نیاز به شستشو داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا