آموزش ساخت آویز نمدی اتاق کودک

 

دوستای هنرمند و پر انرژی من، سلااااام :-)

امروز می‌خوام روش آموزش ساخت آویز نمدی اتاق کودک رو بهتون آموزش بدم. شما با این آموزش می‌تونین برای اتاق کوچولوهای نازتون آویزهای خوشگل درست کنین.

اگه تا حالا نمددوزی انجام ندادین یا نیاز به آموزش‌های اولیه نمددوزی دارین، بهتره یه سر به آموزش نمددوزی بزنین، ما توی این بخش یه عالمه آموزش‌های مختلف داریم.

پارچه نمدی جز پارچه‌های پشمیِ که گرم، سبک، جاذب رطوبت، محکم و بادوامند. پارچه‌های نمدی با رنگ‌های شاد و تنوع زیادی تولید می‌شن. توی کارهای هنری معمولاً از دو تا ضخامت دو و پنج میلی‌متری این پارچه‌ها استفاده میشه. با نمونه دو میل اون به کمک پارچه‌های دیگه، واسه ساختن عروسک، ست لحاف و تشک، کوسن، وسایل تزیینی و… استفاده می‌شه و از نوع  پنج میل اونم که انعطاف زیادی نداره، برای ساخت وسایلی مثل کیف، زیرلیوانی، زیربشقابی، گلدون، جای لوازم آرایشی، جامدادی و… استفاده می‌کنن.

 

مواد و ابزار اولیه مورد نیاز برای ساخت آویز نمدی اتاق کودک:

نمد دو میل

نخ عمامه ای

الیاف

سوزن

مداد خیاطی صابونی

قیچی

دستگاه چسب تفنگی

 

مرحله اول:

ابتدا الگوی آویز نمدی رو می‌کشیم. شما می‌تونین عکس زیر رو پرینت بگیرین و از اون برای ساخت این آویز استفاده کنین.

مرحله دوم:

الگوهارو به وسیله سوزن ته گرد روی پارچه های نمدی ثابت می‌کنیم و اونارو با کمک مداد خیاطی صابونی روی نمد منتقل می‌کنیم. بعد از اون نمد هارو طبق الگو، برش می‌زنیم.
 

 

مرحله سوم:

شکل‌های سه چهارم دایره برش خورده آبی و قرمز رو از قسمت برش، روی هم می‌چسبونیم تا به شکل قیف در بیان. این قیف قراره کلاهک قارچ ما باشه. بعد دایره‌های سفید را روی کلاهک  می‌چسبونیم و کلاهک را به پایه قارچ نمدی مون می‌دوزیم.

 

مرحله چهارم:

نُت ها رو به وسیله نخ می‌دوزیم و تنه درخت رو بعد از این که رگه‌های چوب درخت رو با کمک دوخت روی اون پیاده کردیم، می‌دوزیم و داخلش رو با الیاف پر می‌کنیم تا حجیم بشه.
 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

           

 

مرحله پنجم:
 حالا تیکه‌های رنگی رو با چسب حرارتی روی ابر می‌چسبونیم و لایه زیری و رویی اون رو به هم می‌دوزیم. بعد داخل اونو با الیاف پر می‌کنیم. البته قبل از اون، طناب‌های تاب عروسک آویز رو به لایه داخلی ابر نمدی مون می‌چسبونیم.
مرحله ششم:

با توجه با الگوی عروسک نمدی، قسمت‌های مختلف خرس رو ابتدا به هم دوخته و داخل اونارو با پشم شیشه پر می‌کنیم سپس تمامی اجزا را به هم وصل می‌کنیم تا عروسک نمدی ما آماده بشه.

 

 
 
مرحله هفتم:
در مرحله آخر ، عروسک خرس، تنه درخت، قارچ ها و نت‌های موسیقی رو به وسیله نخ نامریی به قسمت اصلی آویز نمدی اتاق کودک مون وصل می‌کنیم.
 
مرحله هشتم:

آویز نمدی اتاق کودک ما آماده است. امیدوارم از این آموزش نمددوزی خوشتون اومده باشه.

 

در آینده بازم براتون  مطالب آموزش نمددوزی جذاب‌تری می‌ذاریم، پس با ما همراه باشین :)

اگه علاقه‌مند به یادگیری نمددوزی هستین، می‌تونین به صفحه آموزش نمددوزی مراجعه کنین.

اگه دنبال آموزش‌های بیشتر در مورد عروسک نمدی با الگو هستین می‌تونین به صفحه آموزش دوخت عروسک بالرین مراجعه کنین.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا