طرح ویترای فانتزی با استفاده از دورگیر ویترای بر روی شیشه

به دنبال یک ایده خلاقانه و جدید هستی؟ بهتون پیشنهاد می کنم نقاشی روی شیشه رو امتحان کنید. با نقاشی روی شیشه می تونید آثار هنری فوق العاده ای خلق کنید که ساعت ها از تماشای اون لذت ببرید. تمام افراد با هر سن و سلیقه ای می تونن این سبک نقاشی رو تجربه کنن. رنگهای ویترای رنگهایی با شفافیت بالا هستند که برای نقاشی بر روی انواع سطوح و ظروف شیشه ای ، سرامیکی و چینی استفاده میشوند. در این آموزش قصد دارم طرح ویترای فانتزی رو بهتون آموزش بدم که بسیار ساده است و از انجام اون لذت خواهید برد . 

مرحله 1:

برای هر هنر و مهارت ابتدا نیاز دارید یک سری وسایل رو تهیه کنید برای نقاشی روی شیشه نیاز به وسایل زیاد و گرون قیمتی ندارید. 

:وسایل لازم  برای انجام طرح ویترای فانتزی

رنگ ویترای

خمیر دورگیر ویترای

طرح و الگو اولیه

 ظروف شیشه ای که می خواید روی اون رنگ آمیزی کنید.

مرحله 2: انتخاب طرح و الگو

انتخاب الگو بخش مهمی از آموزش طرح ویترای فانتزی رو تشکیل میده اگه هنرمند هستید خودتون طرح مورد علاقتون رو بکشید و اگه هم نه از طرح های آماده استفاده کنید . با اگه ایده ای به ذهنتون نمی رسه از سایت هنری برای طرح ویترای فانتزی ایده بگیرید.

مرحله3:

بعد ازاینکه طرح اولیه رو انتخاب کردید و مشخص کردید که روی چه زمینه ی شیشه‌ای می خواهید نقاشی کنید حالاالگوی رو پشت شیشه با نوار چسب بچسبانید. سپس با استفاده از خمیر ویتارای خطوط اصلی طرح رو بکشید.این خمیر به صورت پمادیه و به راحتی با فشار دادنش می تونید طرح رو رسم کنید فقط نیاز به یکم حوصله و دقت داره. وقتی کار کشیدن خطوط اصلی تموم شد باید طرح رو چند ساعت بزارید خشک بشه. توجه داشته باید اگه هنگام کشیدن خطوط جایی اشتباه کردید اصلا نگران نباشید می تونید با یه تیکه دستمال اون قسمت رو قبل خشک شدن پاک کنید و دوباره طرح رو بکشید.
کاری که من می خوام انجام یکم متفاوته می خوام روی پنجره بیرونی خونه نقاشی کنم ولی کار روی پنجره یکم سخته واسه همین طرح رو روی یک تیکه پلاستیک می کشم و بعد روی شیشه اعمالش می کنم. ولی شما می تونید روی یک تیکه شیشه مستقیم نقاشی کنید.

مرحله 4: رنگ آمیزی

این مرحله گام مهمیه  چون رنگ بندی طرح شما نقش مهمی در جذابیت و زیبایی نقاشی شما داره. انواع مختلفی از رنگ ها وجود داره شما می تونید با توجه به سلیقه خودتون انتخاب کنید. پیشنهاد می کنم برای این کار یه سر به سایت هنری  بزنید.

این مرحله جذاب ترین مرحله روند کار هست. اینجا می تونید از خلاقیت خودتون استفاده کنید. رنگ مرد نظرتون رو بردارید  بدنه رنگ را به آرامی فشار بدید به صورت لکه های کروی رنگ روی شیشه بزارید درفاصله های نزدیک به هم و بعد اونا رو به هم وصل کنید.اگه در حین کارتون حباب داخل رنگ ایجاد شد می تونید بایک خلال دندون اون حباب رو خارج کنید. وقتی تمام طرح رو رنگ آمیزی کردید باید چند ساعت اجازه بدید که رنگ خشک بشه.
یه پیشنهاد خلاقانه بهتون می دم می تونید با خلال دنون رنگ هارو در هم بیامیزید و نتایج  جالبی ایجاد کنید.

مرحله 5:

اگه نقاشی رو روی شیشه کشیدید که تقریبا کار تمامه اما اگر بر روی  لایه پلاستیکی کشیده باشید برای اعال نقاشی یرئی سطح دل خواهتون که  من می خوام پشت پنجره بچسبونم این کار ها رو باید انجام بدید:

شیشه رو کاملا تمیز کنید که بدخشته

نقاشی رو با ارامی از روی پلاستیک بکنید دقت کنید که از جایی آسیب نبینه قبل این کار مطمئن بشید کاملا خشک شده باشه

پشت طرح لابه نازکی از چسب مخصوص شیشه بمالید

نقاشی رو در جای مناسب بچشبونید و اجازه بدید خشک بشه

توجه کنید اگه شما برای نقاشی مستقیم روی پنجره مشکلی ندارید می تونید به طور مستقیم روی شیشه پنجره نقاشی کنید.

حالا دیگ کار تمومه و می تونی از دیدن هنر دست خودتون لذت ببرید

امیدوارم اکنون درک خوبی از چگونگی نقاشی روی شیشه داشته باشید. این هنر بسیار انعطاف پذیره  و بسیاری از تکنیک های مختلف برای یادگیری وجود داره . برای یاد گیری بیشتر در زمینه طرح ویترای فانتزی و یا آموزش های جذاب هنری دیگه می تونید  از سایت هنری کمک بگیرید.

از شما بخاطر صرف وقت برای خواندن این مطلب تشکر می کنم. خلاق و پیروز باشید!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا