آموزش نقاشی روی پارچه با تکنیک آبرنگ

آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه  (نقاشی روی پارچه )آموزشی است بسیار ساده و در عین حال کارآمد برای ایجاد کردن تصاویر و طرحهایی آسان و زیبا بر روی لباس یا کیف و کفش شما.در کل نقاشی روی پارچه یک هنر زیبا و در عین حال نه چندان دشوار است که با کمک انواع تکنیک های نقاشی روی پارچه، می توانید لباسها، رومیزی، روبالشی، روتختی، کیف، کفش و بسیاری از لوازم پارچه ای که در خانه دارید را نقش و طرحی زیبا بر آنها بزنید و جلوه ای تازه، و حتی منحصر به فرد، به وسایلتان بدهید………….
آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه یکی از آموزشهایی است که شما پس از دیدن آن قادر خواهید بود با استفاده از این تکنیک آسانِ که یکی از تکنیک های نقاشی روی پارچه است، به لباس های ساده‌تان جلوه‌هایی جدید و زیبا ببخشید.
شما می توانید با دیدن و فراگیری این آموزش پارچه های ساده و ارزان را به پارچه هایی طرح دار، زیبا، و گرانبهاتر تبدیل کنید. و با کشیدن طرح های آبرنگی روی پارچه حیاتی نو به پارچه های قدیمی تان ببخشید.
البته لازم به گفتن است که نقاشی روی پارچه با تکنیک آبرنگ را به شیوه های متفاوتی می‌توان انجام داد، و این روش، تکنیک آبرنگی با ماژیک، یکی از ساده ترین و آسان ترین روشهای آن است که می خواهیم آن را در این مقاله آموزشی به شما آموزش دهیم.
شما همچنین این آموزش را می‌توانید بر روی کیف، کفش و یا هر وسیله ای که با پارچه کتان باشد اجرا کنید و نتایج بسیار متفاوت و زیبایی را بدست بیاورید.

آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه

وسایل مورد نیاز برای اجرای نقاشی روی پارچه با تکنیک آبرنگ:
• ماژیک پارچه رنگی در رنگهای مختلف
• ماژیک پارچه مشکی
پارچه سفید کتان، لباس، کیف و یا کفش کتان
قلمو
• آب

آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه

مراحل اجرای کار نقاشی روی پارچه با تکنیک آبرنگ :
ماژیک مخصوص پارچه با ماژیک های معمولی تفاوت دارد و اگر از مارکهای معتبر مخصوص این کار استفاده نمایید ماندگاری بالایی 1واهند داشت و پس از شست و شوی پارچه از بین نخواهند رفت و یا کمرنگ نخواهند شد.

مرحله اول:
در اولین مرحله و پیش از آنکه کار رنگ آمیزی را شروع کنیم حتما باید پارچه مان را پیش از آغاز به کار بشوییم. شستن پارچه سبب می شود تا آهار آن از بین برود. همچنین پارچه پس از شسته شدن تغییر سایز می دهد و کوچک‌تر می‌شود. پس حتما لازم و ضروری است که پارچه را در ابتدای کار بشوییم و پس از آن مراحل بعدی را آغاز کنیم.

مرحله دوم:

حالا در این مرحله باید با استفاده از ماژیک های رنگارنگ گلهایی با طرح ها و رنگهای متفاوت بکشیم. در ابتدا و قبل از شروع نقاشی روی پارچه لباسمان، باید پارچه یا لباس مورد نظر را بر روی یک سطح سفت، محکم و صاف پهن کنید و در زیر قسمتی که می خواهید بر روی آن قسمت از کار نقاشی‌تان را بکشید یک مقوای کلفت و ضخیم قرار دهید تا رنگ به قسمت زیرین لباس شما منتقل نشود و به قسمت پشت لباس شما آسیب نرساند. توجه کنید که مقوا باید بین دو لایه‌ی لباس قرار بگیرد.
در مورد انتخاب ماژیک ها هم باید تاکید کنم که فراموش نکنید تا در هنگام خرید ماژیک مخصوص پارچه حتما به این نکته توجه فرمایید “که حتما از برندهای بسیار معتبر ماژیک پارچه خریداری نمایید” تا کارتان کیفیت و ماندگاری خوبی داشته باشد. در غیر اینصورت ممکن است طرح‎تان پس از گذشت زمان و یا شست و شو تا حدودی پاک شده و یا بسیار کم رنگ شوند.
شما می توانید بسته به سلیقه شخصی خودتان هر تعداد گل که دوست داشتید در این مرحله از کارتان بر روی پارچه بکشید.

آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه

 

مرحله سوم:
در این مرحله، یعنی مرحله سوم از کار، پس از آنکه گل های مورد نظرمان را بر روی پارچه‌مان کشیدیم، حالا باید این پل ها را به شکل آبرنگی درآورده و نمایی همانند نقاشی آبرگ به طرحمان بدهیم. برای این منظور ابتدا باید قلمویمان را درون ظرف آب فرو برده و سپس روی گلها بکشید تا رنگ شما بر روی پارچه پخش شود. توجه داشته باشید که شما باید با قلمو و آب، رنگ را روی آن پخش کنید.

آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه

مرحله چهارم:
در این قسمت از کار باید به طرحمان شکل و جلوه ای زیباتر و واقعی تر بدهیم. برای این منظور با ماژیک مشکی، وسط گل و دور بعضی از گلبرگ ها را خط ‌هایی ظریف می کشیم تا طرحمان جلوه ای بیشتر و واقعی‌تر به خود بگیرد.
در این مرحله نیز شما می توانید بسته به سلیقه خودتان از رنگهای دیگری هم استفاده نمایید. برای نمونه، شما می‌توانید از رنگ طلایی به جای رنگ سیاه استفاده کنید.

آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه

دقت داشته باشید که این مرحله از کار در عین سادگی از مهم‎ترین مراحل کار شماست.

مرحله پنجم:
در مرحله پنجم و آخرین مرحله از کار، پس از اینکه رنگ های کارمان به طور کامل خشک شدند، باید برای ماندگاری و تثبیت کار پارچه را از قسمت پشت آن به مدت پنج دقیقه اتو بکشید.
دقت کنید که با این کار رنگ و نقاشی شما تثبیت می‌شود و اینگونه قابل شستشو نیز خواهد شد. پس اتو کشیدن پارچه یا لباس نقاشی شده تان را در پایان کار هرگز فراموش نکنید.

آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه

اگر شما نیز مانند ما نقاشی تان را بر روی یک مانتو انجام می‌دهید، می توانید برای زیباتر شدن کار در قسمت یقه، و یکی از سر آستین های مانتو و یا لباس‎تان نیز همان طرحها یا گلها را بکشید، تا کارتان جلوه و زیبایی بیشتری پیدا کند.

آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه

البته شما بسته به ذوق و سلیقه خودتان می‎توانید از طرح‎ها، گل‎ها و رنگ‎های بسیار متفاوت تر و جذاب تری استفاده کنید و کارهای زیباتری را خلق کنید.

آموزش تکنیک نقاشی آبرنگی با ماژیک روی پارچه

 

چنانچه از علاقه مندان به هنر نقاشی روی پارچه هستید می توانید انواع آموزش های نقاشی روی پارچه را از صفحه آموزش نقاشی روی پارچه  در سایت هنری دنبال کنید.

همچنین می توانید انواع طرح های نقاشی روی پارچه را درلینک الگوی نقاشی روی پارچه مشاهده کنید.

 

سایت منبع: trinketsinbloom.com

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا