پلیور بافتنی مردانه

با سلام .امروز میخواهیم نحوه بافت پلیور بافتنی مردانه را خدمتتان آموزش دهیم.

این پلیور در سایز استاندارد آموزش داده شده است.

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  3. آموزش ساده بافی با دو میل
  4. آموزش بافت از رو با دو میل
  5. آموزش بافت کشباف دوبل با دو میل

 

مرحله اول: جلو

با قرمز لاناگُلد 116 دانه سر انداخته، 6 سانتی متر 2 رو، 2 زیر کشبافت می بافیم.

 

بعد، 6 سانتی متر ساده بافته، دانه ها را تقسیم بر 2 کرده و هر مربع را 1 دانه محسوب می کنیم. با نخهای مشکی و طوسی، 31 سانتی متر نقشه را می بافیم.

 

 

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

با نخ قرمز به ساده بافی ادامه داده، قد بافت به 48 سانتی متر که رسید، برای حلقه آستین از هر دو طرف 1+2+3 دانه کور می کنیم. قد بافت به 63 سانتی متر که رسید، برای گودی یقه از وسط 10 دانه کور می کنیم. در رجهای بعدی از هر دو طرف یقه 1+1+2+2+3+4 دانه و قد بافت به 71 سانتی متر که رسید، همه دانه را کور می کنیم.

 

 

 

 

 

 

مرحله دوم:

پشت:

با نخ قرمز 116 دانه سر انداخته، 6 سانتی متر 2 زیر، 2 رو کشبافت می بافیم. 42 سانتی متر ساده بافته، برای حلقه آستین از هر دو طرف 1+2+3 دانه و قد بافت به 71 سانتی متر که رسید، همه دانه ها را کور می کنیم.

مرحله سوم:

آستین: با نخ قرمز 50 دانه سر انداخته، 6 سانتی متر 2رو، 2زیر کشبافت بافته و با ساده بافی ادامه می دهیم. 7 سانتی متر بافته، بعد، بترتیب؛ با نخ مشکی 2 رج، با نخ قرمز 6 رج، با نخ طوسی 2 رج، با نخ زرکشی 6 رج، با نخ مشکی 2 رج می بافیم. بعد، با نخ قرمز ادامه داده، هر 7 رح یک بار از هر دو طرف 1 دانه اضافه می کنیم. قد بافت به 53 سانتی متر که رسید، برای حلقه آستین از هر دو طرف ابتداء 2+3 و بعد 16 دفعه 1 دانه کور می کنیم. دانه های باقیمانده را یکباره کور می کنیم.

مرحله چهارم: نقشه بافت

 

 

 

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا