بافت ژیله دخترانه 12سال

 

با سلام خدمت دوستان عزیز. امروز میخواهیم نحوه بافت ژیله دخترانه را که برای دخترانی در سن 12 سالگی مناسب است، آموزش دهیم.

نوع بافت:

وسایل مورد نیاز:

  1.  خرید کاموا : 4 کلاف
  2.  میل بافتنی مناسب با کاموای انتخابی : 1 جفت

مرحله اول: پیش

با نخ بنفش 35 دانه سر می اندازیم 2 رج رکن می بافیم و سپس دانه ها به این شکل تقسیم بندی می شود.5 دانه رکن  برای سجاف،3 دونه زیر، از 1 دونه بعدی 4 دونه در آورده تا انتهای 30 دونه زیر از 1 دونه بعدی 4 دونه در آورده تا انتهای رج همین شکلی می بافیم و با 3 دونه زیر رج را به پایان می بریم.

 رج 2 و3

5 دونه رکن برای سجاف را بافته  و ما بقی دونه ها را بصورت 3 دونه زیر 4 دونه رو می بافیم.

رج چهارم

5 دونه رکن را بافته و سپس 1 دونه زیر، از دونه بعدی 4 دونه در آورده 1 دونه زیر، و 4 دونه ای که در ابتدای رج اضافه کرده بودیم را یکی می کنیم. یعنی در همان حال که دونه اضافه می کنیم برای مدل فندقی دونه های قبلی راجمع می کنیم. به این ترتیب رج را به پایان می بریم.

رج های بعد

به بافت مدل به همین شکل ادامه می دهیم با این تفاوت که هر بار جای مدل عوض می شود.

به این ترتیب 5 رج گل را برای پایین لباس میندازیم .(8 سانتی متر).بعد از آن 12 سانتی متر بصورت ساده بافی می بافیم.

ترتیب دانه ها

سپس دونه ها به این شکل مرتب می شود.5 دونه رکن ، 10 دانه رو،5 دونه رکن،5 دونه رکن،10 دونه رو،و طبق نقشه داده شده شروع به انداختن مدل می کنیم.قد بافت به 30 سانتی متر رسید برای حلقه 5 دونه اضافه می کنیم.

بافت حلقه

به این صورت بافت حلقه را شروع می کنیم.4 دونه بافته پنجمین دونه را با 1 دانه از دونه های پیش یکی کرده و بر می گردیم. این کار را 5 بار تکرار می کنیم. یعنی تا زمانی که بافت حلقه به پایان برسد فقط 5 دونه را می بافیم و توی هر رج 1 دونه  کم می کنیم.این 5 دونه را بصورت رکن برای سجاف می بافیم.قد بافت به 47 سانتی متر رسید برای گودی یقه از سمت دیگر 1-1-3-5-7 دانه کم می کنیم.قد بافت به 52 سانتی متر رسید دونه ها یکباره کور می شود. یه پیش دیه هم به همین شکل بافته می شه.

ژیله دخترانه
ژیله دخترانه
مرحله دوم: پشت

 61 دونه سر میندازیم .دو خط رکن مانند پیش مدل فندقی میندازیم .12 سانتی متر ساده بافی می کنیم.

بعد از این  بافت به صورت رو بافی ادامه میدیم. تا زمانی که قد بافت به 30 سانتی متر برسده مثل  حلقه پیش 5 دانه اضافه می کنیم  و به همون روش می بافیم. با این تفاوت که حلقه به صورت تک تک بافته میشه. یعنی اول  حلقه سمت راست را می بافیم بعد  حلقه چپ را  به همون روش می بافیم. قد بافت به 52 سانتی متر رسید دونه ها یکباره کورمیشن.

ژیله دخترانه
ژیله دخترانه

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

                         

مرحله سوم: کلاه

با نخ بنفش  164 دانه سر میندازیم. 2 خط رکن بافته و 7 سانتی متر مطابق نقشه می بافیم.بعد از این  9 سانتی متر به  ساده بافی می کنیم . در هر 5 رج یکبار 4 مرتبه از هر طرف 1 دونه  کور می کنیم. بعد از آن در هر رج رو از هر طرف 8 دونه کم می کنیم.برای اینکه تیزی بالای کلاه گرفته بشه از دو طرف دونه وسط کلاه 6 مرتبه 1 دونه کم می کنیم.ما بقی دونه ها را یکباره کور کرده و به دور تا دور یقه لباس می دوزیم

ژیله دخترانه
ژیله دخترانه
اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا