آموزش بافت دست پوشهای زمستانی

 

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، در این پست می خواهیم طریقهٔ بافت این دست پوش های زمستانی زیبا را به شما آموزش دهیم:

آموزش
آموزش بافت دستپوش های زمستانی
  • نکته: این آموزش برای سایز S/M توضیح داده شده و عددهایی که توی هر مرحله داخل پرانتز گذاشته شد برای سایز L /XL هست .

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید.

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از زیر با دو میل
  3. آموزش بافت از رو با دو میل
  4. آموزش کور کردن با بافتنی دو میل
  5. آموزش بافت ژته، اضافه کردن دانه در بافتنی
  6. آموزش کم کردن دانه در بافت دو میل

وسایل مورد نیاز:

  1. کلاف ( برای سایز بزرگ دو کلاف)
  2. کاموای سبز کاهویی
  3. میل بافتنی 4/5 میلی متری
  4. نشانگر یا علامت گذار دانه ها
  5. نخ و سوزن
آموزش بافت دستپوشهای زمستانی

مرحله اولمعیار

19 تا دونه = 26 رج = 10 سانتی متر بافت ساده حتما باید معیار اندازه گیری خودمان رو بررسی کنیم . استفاده از هر سایز میل بافتنی ممکنه یک معیار جدید به ما بده.

مرحله دومآموزش دست راست 

 41 (45) دونه سرمیندازیم . برای قسمت بالای دستپوش یه دونه از زیر، یه دونه از رو کشباف می بافیم و این بافت رو تا حدود 4 سانتی متر ادامه میدیم.

مرحله سوم:بافت بدنه دستپوش

رج 1 : 3(4) تا دونه از رو ، 13 تا دونه از زیر، 7(8) تا دونه از رو ، 1 دونه از زیر ، 17(19) تا دونه از رو .

رج 2 : 17 تا دونه از زیر ، 1 دونه از رو ، 7 تا دونه از زیر ، (8) ، 13 تا دونه از رو ، 3 تا دونه از زیر (4) .

رج 3 : 3 (4) تا دونه از رو، 4 تا دونه رو یکی می کنیم از زیر، [ نخ را روی میل راست می اندازیم (اضافه کردن دونه) و از زیر میبافیم ] 5 مرتبه اینکار را انجام میدیم ، اضافه کردن دونه ، 4 تا یکی میکنیم [ برای بافتن دونه مورد نظر نخی رو که دور میل می اندازیم (که بصورت حلقه است ) باید از پشت بافت باشد نه از جلوی بافت که با مدل بافت ساده چندان تفاوت زیادی نمیکنه]، 7(8) تا دونه از رو ، 1 دونه از زیر ، 17(19) تا دونه از رو .

رج 4 : تکرار رج دوم از رج 1-4 تکرار میکنیم و ادامه میدیم تا به حدود 22 سانتی متر از ابتدای کار برسیم ، بعد رج 1 و 2 رو یکبار دیگه تکرار می کنیم تا درمرحله بعد قسمت انگشت دستپوش رو ادامه بدیم .

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

                         

مرحله چهارمانگشت شصت راست

3 (4) تا دونه از رو ، 4تا یکی می کنیم از زیر، [ نخ را روی میل راست می اندازیم (اضافه کردن دونه) و از زیر میبافیم ] 5 مرتبه اینکار را انجام میدیم ، اضافه کردن دونه ، 4 تا یکی می کنیم [ برای بافتن دونه مورد نظر نخی رو که دور میل میندازیم (که بصورت حلقه است ) باید از پشت بافت باشد نه از جلوی بافت که با مدل بافت ساده چندان تفاوت زیادی نمیکنه]، 7 (8)تا دونه از رو ، این جا علامت گذاری میکنیم یه دونه اضافه می کنیم به این روش که ما از نخ بین دوتا دونه یه حلقه درست می کنیم وروی میل چپ میندازیم و به این ترتیب یه دونه اضافه میشه، یه دونه از زیر ، دوباره به روش چند خط قبل یه دونه دیگه اضافه می کنیم ، یه علامت گذار میگذاریم ،17 تا 43تا دونه رو از زیر میبافیم ( برای سایز بزرگ19-47) رج 4 : 17 تا دونه از زیر (19) ، 3 تا دونه از رو ، 7 تا دونه از زیر ( 8) ، 13 تا دونه از رو ، 3 تا دونه از زیر (4) . همین الگو رو ادامه میدیم تا برسیم به محلی که اول علامت گذاری کردیم حالا یه دونه اضافه می کنیم و قبل از رسیدن به محل علامت گذاری شده دوم 5 رج این کار رو 5 (6) بارتکرار می کنیم ، با دونه های اضافی داخل الگو – 53 (59) ، 13(15) تا دونه در بین دوتا محل علامت گذاری شده .

ردیف بعدی : با یک دونه اول علامت گذاری شده شروع می کنیم ، دونه رو نبافته به میل راست میندازیم و 13(15) تا دونه بعدی رو برای انگشت شصت نگه میداریم ، نشانگر دوم رو بر میداریم ، 1 دونه از زیر می بافیم ، دونه ای که بافته نشده رو روی دونه بافته شده میندازیم ، تا انتهای رج ادامه میدیم – 39(43) دونه . الگو رو به همین شکل حفظ می کنیم و تا 4 سانتی متر ادامه میدیم . برای قسمت انتهایی دستپوش هم 2 ردیف 1 دونه از زیر ، 1 دونه از رو به صورت کشباف می بافیم . بعد طبق الگو دونه ها رو کور می کنیم . برای انتهای شکل شصت دستپوش ، 13 تا (14) تا دونه رو نبافته می گیریم و روی سوزن نگه می داریم. نخ و به سمت دیگه میبریم ، و دو رج 1 دونه از زیر ،1 دونه از رو به صورت کشباف می بافیم ،1 دونه در شروع هر رج اضافه میکنیم -15(17)دونه . در انتها دونه ها رو کور می کنیم .

مرحله پنجم: دست چپ

مثل قبلی سر میندازیم و این الگو رو ادامه میدیم :

رج 1 : 17(19) تا دونه از رو ، 1 دونه از زیر ، 7 (8) تا از رو ، 13 تا از زیر ، 3 (4) تا از رو .

رج 2 : 3 ( 4) تا دونه از زیر ، 13 تا دونه از رو ، 7(8) تا دونه از زیر ، 1 دونه از رو ، 17 (19) تا دونه از زیر.

رج 3 : 17 (19) تا دونه از رو ، 1 دونه از زیر ، 7 (8) تا دونه از رو ، 4تا یکی می کنیم از زیر، [ نخ را روی میل راست میندازیم (اضافه کردن دونه) و از زیر میبافیم ] 5 مرتبه اینکار را انجام میدیم ، اضافه کردن دونه ، 4 تا یکی میکنیم [ برای بافتن دونه مورد نظر نخی رو که دور میل میندازیم (که بصورت حلقه است ) باید از پشت بافت باشد نه از جلوی بافت که با مدل بافت ساده چندان تفاوت زیادی نمیکنه]، 3 (4 ) تا دونه از رو .

رج 4 : تکرار رج دوم . از رج 1-4 تکرار میکنیم و ادامه میدیم تا به حدود 22 سانتی متر از ابتدای کار برسیم ، بعد رج 1 و 2 رو یکبار دیگه تکرار می کنیم تا توی مرحله بعد قسمت انگشت دستپوش رو ادامه بدیم .

مرحله ششم:انگشت شصت چپ

رج 3: 17(19) تا دونه از رو ، علامت گذاری می کنیم ، یه دونه اضافه میکنیم به این روش که ما از نخ بین دوتا دونه یه حلقه درست می کنین وروی میل چپ میندازینم و به این ترتیب یه دونه اضافه میشه، یه دونه از زیر ، دوباره به روش خط قبل یه دونه دیگه اضافه می کنیم ، یه علامت گذار می گذاریم، 7 (8 )تا دونه از رو ،4تا یکی می کنیم از زیر، [ نخ را روی میل راست می اندازیم (اضافه کردن دونه) و از زیر میبافیم ] 5 مرتبه اینکار را انجام میدهیم ، اضافه کردن دونه ، 4 تا یکی میکنیم [ برای بافتن دونه مورد نظر نخی رو که دور میل می اندازیم (که بصورت حلقه است ) باید از پشت بافت باشد نه از جلوی بافت که با مدل بافت ساده چندان تفاوت زیادی نمیکنه]، 3 (4) تا دونه از رو – دونه 43(47) .

رج 4: 3 (4) تا دونه از زیر ،13 تا دونه از رو ، 7 (8) تا دونه از رو ، 3 تا دونه از رو ، 17 (19) تا دونه از زیر . همین الگو رو ادامه میدیم تا برسیم به محلی که اول علامت گذاری کردیم حالا یه دونه اضافه می کنیم و قبل از رسیدن به محل علامت گذاری شده دوم 5 رج این کار رو 5 (6) با تکرار می کنیم ، با دونه های اضافی داخل الگو – 53 (59) ، 13(15) تا دونه در بین دوتا محل علامت گذاری شده .

مرحله پایانی

در انتها قسمت انگشت شصت و درزها رو میدوزیم .

با بافتن این دستپوش زیبا میتونیم یه زمستون گرم و لذت بخش رو تجربه کنیم!

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا