آموزش بافت ست ژاکت،جلیقه و کلاه بچگانه

با سلام. امروز میخواهیم نحوه بافت  ست ژاکت جلیقه و کلاه  را خدمتتان آموزش دهیم.

با همراه باشید.

این ست مخصوص بچه های 2-3 ساله میباشد.

 

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن با دو میل
  2. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  3. آموزش کم کردن دانه بافت دو میل
  4. آموزش ساده بافی با دو میل
  5. آموزش بافت یا رکن
  6. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  7. آموزش بافت پیچ با دو میل

 

مرحله اول:

ژاکت/جلو:

32دانه سر انداخته،4سانتی متر 2 زیر،2 رو کشبافت بافته و بعد،دانه ها را بصورت 8 زیر،16 دانه مانند نقشه،8 زیر مرتب کرده و به بافت ادامه می دهیم. قد بافت به 25 سانتی متر که رسید،برای حلقه ی آستین از یک طرف1+2+3 دانه،قد بافت به 39 سانتی متر که رسید،برای یقه از طرف دیگر 1+1+2+3+4+5 دانه و قد بافت به 42 سانتی متر که رسید، دانه های باقیمانده را کور می کنیم.

مرحله دوم:

پشت: 62 دانه سر انداخته،4 سانتی متر 2 زیر،2 رو کشبافت بافته و با ساده بافی ادامه می دهیم. قد بافت به 25 سانتی متر که رسید،برای حلقه ی آستین از هر دو طرف1+2+3 دانه و قد قد بافت به 42 سانتی متر که رسید،دانه های باقیمانده را کور می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

                         

مرحله سوم:

آستین: 30 دانه سرانداخته،4 سانتی متر 2 زیر،2 رو کشبافت بافته و با ساده بافی ادامه می دهیم.در این میان،هر 7 رج یک بار از هر دو طرف 1 دانه اضافه می کنیم.قد بافت به 27 سانتی متر که رسید، برای حلقه ی آستین از هر دو طرف ابتداء2+3 دانه،بعد 3 بار 1 دانه و در آخر دانه های باقیمانده را کور می کنیم.
 

مرحله چهارم:

کلاه ژاکت: 88 دانه سراداخته،4 سانتی متر 2 زیر،2 رو کشبافت بافته و 12 سانتی متر ساده می بافیم.بعد از هر دو طرف دانه وسط در هر رج رفت 10 دفعه 1 دانه کور کرده و در رج بعدی دانه های باقیمانده را کور می کنیم. از وسط جلو دانه درآورده(سمت راست جا دکمه درست می کنیم)2.5سانتی متر 2 زیر،2 رو کشبافت بافته و کور می کنیم.

مرحله پنجم:

نقشه بافت ژاکت

مرحله ششم:

جلیقه/جلوی سمت راست: 42 دانه سرانداخته،دانه ها را بصورت 11 رکن،20 دانه مانند نقشه،11 رکن مرتب کرده و به بافت ادامه می دهیم.(با فاصله های مناسب جا دکمه درست می کنیم.)قد بافت به 23 سانتی متر که رسید،برای حلقه آستین از یک طرف 1+2+3 دانه،قد بافت به 34 سانتی متر که رسید،برای یقه از طرف دیگر 1+1+1+2+3+4+5 دانه و قد بافت به 39 سانتی متر که رسید،دانه های باقیمانده را کور می کنیم.

مرحله هفتم:

جلوی سمت چپ: 22 دانه سرانداخته،رکن می بافیم.قد بافت به 23 سانتی متر که رسید،برای حلقه ی آستین از یک طرف 1+2+3 دانه،قد بافت به 34 سانتی متر که رسید، برای یقه از طرف دیگر 1+1+1+2 دانه و قد بافت به 39 سانتی متر که رسید،دانه های باقیمانده را کور می کنیم.

مرحله هشتم:

پشت: 55 دانه سرانداخته،رکن می بافیم. قد بافت به 23 سانتی متر که رسید، برای حلقه ی آستین از هر دو طرف 1+2+3 دانه و قد بافت به 39 سانتی متر که رسید،دانه های باقیمانده را کور می کنیم. از دور یقه و وسطهای جلو دانه درآورده، 1 رج رو،3 رج زیر،1 رج رو،3 رج زیر بافته و کور می کنیم. از رج رو تا کرده و می دوزیم.لبه ی آستین و لبه ی پایین را نیز به همین ترتیب بافته ومی دوزیم.
 

مرحله نهم:

نقشه بافت جلیقه

مرحله دهم:

کلاه/تکه ی اول: 14 دانه سر انداخته،40 سانتی متر مانند نقشه می بافیم.

مرحله یازدهم:

تکه دوم: از بالای تکه اول(عرض40 سانتی متر) دانه درآورده،10سانتی متر رکن می بافیم. بعد،در هر رج رفت و برگشت بصورت 2 تا یکی کرده و به بافت ادامه می دهیم تا 10 دانه باقی بماند.از داخل 10 دانه نخ رد کرده و جمع می کنیم.

مرحله دوازدهم:

نقشه بافت کلاه
 

مرحله سیزدهم: نتیجه نهایی

 

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا