آموزش بافتنی با کاموا تریکو

 

برای مقاله آموزشی امروز مقاله‎ای را با عنوان آموزش بافتنی با کاموا تریکو در نطر گرفته‌ایم. در این آموزش سعی داریم تا چگونگی بافت یک سبد تریکو را به صورت مرحله به مرحله آموزش دهیم و با هم گام به گام پیش برویم.

سبدهای دایره‎ای شکل تریکویی علاوه بر اینکه شیک و زیبا هستند، کاربردهای فراوانی هم دارند. از استفاده در اتاق خواب و آشپزخانه گرفته تا استفاده در حمام.

لوازم مورد نیاز برای  آموزش بافتنی با کاموا تریکو:

در واقع شما برای آموزش بافتنی با کاموا تریکو لوازم  زیادی احتیاج ندارید. تنها لوازم مورد نیاز برای این کار عبارتند از:

کاموا تریکو ( در رنگ های دلخواه )

قلاب بافتنی شماره9

.

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

مراحل آموزش بافتنی با کاموا تریکو:

مرحله اول:

در مرحله اول از آموزش بافتنی با کاموا تریکو ،به منظور شروع بافت سبد تریکو، ابتدا با استفاده از حلقه جادویی کار بافتن سبد را آغاز کنید. شش دانه بافت ساده انجام دهید.  در انتهای ردیف نخ را به خوبی بکشید و محکم کنید.

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

مرحله دوم:

در دومین مرحله از بافت سبد تریکو و در ردیف دوم از این بافت، باید در هر سوراخ از بافت ردیف قبلی 2 بافت ساده انجام دهیم.  بدین تریتیب در پایان ردیف دوم تعداد 12 چشمه خواهیم داشت.

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

مرحله سوم:

در مرحله سوم از آموزش بافتنی با کاموا تریکو ،باید به صورت یکی در میان یک جفت و یک تک بافت ساده ببافید. شما در انتهای این ردیف باید 18 چشمه داشته باشید.

مرحله چهارم:

در مرحله چهارم از بافت کاموا تریکو ،یک جفت (دو بافت پشت سر هم) و سپس دو تک بافت ساده ببافید. به این ترتیب، در انتهای ردیف چهارم شما باید 24 چشمه داشته باشید.

مرحله پنجم:

در این مرحله از بافت، یعنی در ردیف پنجم، یک جفت بافت ساده و سپس سه تک بافت ببافید. در انتهای این ردیف نیز شما باید تعداد 30 چشمه داشته باشید.

مرحله ششم:

در این مرحله، یک جفت بافت ساده (دو بافت ساده پشت سر هم) و تعداد چهار تک بافت ساده ببافید. همین کار را مانند مراحل پیشین تا انتهای ردیف ادامه دهید. در پایان کار شما باید تعداد 36 چشمه داشته باشید.

مرحله هفتم:

در ردیف هفتم نیز یک جفت بافت ساده، و سپس تعداد پنج تک بافت ساده ببافید. تا انتها به همین شیوه ادامه دهید. در پایان 42 چشمه باید برای شما باقی مانده باشد.

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

مرحله هشتم:

در این مرحله از کار آموزش بافتنی با کاموا تریکو ،بافت قسمت دیواره سبد تریکو را آغاز می کنیم. در ابتدای امر توجه داشته باشید برای اینکه بافت شما به حالت ایستاده و عمودی در بیاید و بافت شکل سبد را به خود بگیرد تنها کافیست تا از هر ردیفی که تصمیم به شروع بافت دیواره گرفتید، همان ردیف که بافته بودید را برگردید. به این ترتیب از اینجا به بعد بافت شما حالت استوانه و ایستاده به خود می‎گیرد.

برای این قسمت دو ردیف آغازین، یعنی ردیف‎های هشتم و نهم را بدون اینکه افزودن داشته باشیم، به ترتیب و دانه به دانه چشمه‎ها را می‎بافیم.

این قسمتی را که بافته‎اید، قسمت پایه و دیواره سبد تریکو شماست. تا رسیدن به اندازه ای که برای بزرگی سبدتان در نظر دارید به بافتنتان ادامه دهید.

ما تا همین جای کار برای بافت قسمت پایه و دیواره سبد تریکو مورد نظرمان بسنده میکنیم.

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

مرحله  نهم:

در مرحله نهم 16 دانه زنجیر ببافید. پنج تا حلقه بندازید (یعنی این پنج حلقه را به صورت زنجیر جدا از بافت دیواره ببافید و به دیواره سبد وصل نباشد). حالا پنج چشمه را جابگذارید و از چشمه ششم به دیواره وصل کنید و دوباره به بافت زنجیر ادامه بدهید.

به همین ترتیب برای سمت  روبرویی این سبد تریکو هم دسته ببافید. برای اینکه بافت دسته ها درست انجام شود و ثابت بماند، می‎توانید به هنگام بافت از یک سوزن و یا میل برای ثابت نگهداشتن دسته استفاده کنید. (همانند تصویر زیرین)

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

کار بافت سبد تریکو و آموزش بافتنی با کاموا تریکو به همین سادگی و آسانی به پایان رسید.  شما می‌توانید بنا به سلیقه و ایده خودتان، با رنگهای متفاوت و متنوعی که در بازار موجود است تنوع و زیبایی بیشتری به کارتان بدهید.

و یا می‌توانید از این سبدها در سایزهای بزرگ و کوچک بافته و برای منظم کردن لوازم آرایشی، لوازم آشپزخانه، و یا حتی از سایز بزرگ آن برای سبد رخت چرک در حمام استفاده کنید.

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

در زیر نیز چند نمونه از تصاویر سبد تریکو و بافتنی با کاموا تریکو جهت ایده گرفتن ارائه می‌شود.

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

با استفاده از تزیین سبد با  چند گل ساده در رنگها و یا طرحهای متنوع میتوانید زیبایی سبد تریکو را چند برابر نمایید.

آموزش بافتنی با کاموا تریکو

برای ایجاد ثبات و ایستادگی بیشتر در سبدها می‎توانید همانند تصویر بالا از ظروف پلاستیکی متناسب با سایز سبد و یا بطری‎های آب معدنی خالی شده و رنگ کردن آنها، استفاده کنید. و با ایجاد کردن چند سوراخ دورتادور ظرف پلاستیکی آن را به سبد ببافید تا فیکس شود و درون سبد ثابت بماند.

امیدوارم این آموزش برایتان مفید بوده باشد و با استفاده از آن بتوانید سبدهای زیبا و یا بافتنی‎های متنوعی را با کاموا تریکو و نخ‎های تریکو برای خانه‏تان و یا هدیه دادن به عزیزانتان ببافید.

برای شرکت در کلاس آموزشی فوق العاده ی بافت سبد تریکو  ، به آموزش تریکو بافی در سایت هنری بروید و کار با کاموا ی تریکو رو به صورت کامل و جامع یاد بگیرید. laughing

لطفا سوالات و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.smile

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا