ساخت انگشتر چوبی – آموزش انگشتر چوب و رزین

دوستان و همراهان خوب هنری سلام, به دلیل اینکه خیلی هاتون ازمون درخواست داشتین تا نحوه ی ساخت انگشتر  چوب و رزین رو بهتون آموزش بدیم ما اینجا هستیم تا کمک تون کنیم بتونین خودتون این زیورآلات منحصر به فرد رو بسازین و لذت ببرین.wink

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

مواد و ابزار مورد نیاز :

رزین

رنگ رزین ترنسپرنت

چوب

چوب بستنی یا آبسلانگ

ترازو یا پیمانه

سمباده

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید.

    قیمت رزین

قدم اول: تراشیدن چوب

هدف این پروژه این است که انگشتر ها مثل یک جنگل مینیاتوری روی انگشتتان به نظر برسن که این طرح با تراشه های چوبی که مانند درختان به نظر می رسند به دست می آیند.

این قسمت از کار یکم مشکل هست و نیاز به دقت و تمرین داره ولی مطمئنم شما از پسش بر میاین.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

قدم دوم: ریختن پودر شب تاب

قسمت رزینی این انگشتر باید حالت آسمان شب را تداعی کند. جنگل و آسمان با هم در یک قطعه زیورآلات که یک طراحی بسیار هوشمندانه هست.

حالا با استفاده از چسب نواری میتونیم برای رزین مون قالب درست کنیم.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

برای شروع کار حالا باید رزین و هاردنر رو به نسبت درست شون ترکیب کنین و و رنگی که دوست دارین رو به این ترکیب اضافه کنین. و بعد اون رو داخل قالب تون بریزین و 24 ساعت بهش اجازه بدین تا خشک بشه.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

این نکته رو بهتون بگم که اگر نسبت درست ترکیب رو رعایت نکنین رزین تون خشک نمیشه . یعنی اگر بعد از 24 ساعت رزین تون خشک نشد دیگه خشک نمیشه.

مطالعه بیشتر: آموزش ساخت انگشتر رزینی

به ترکیب رزین اپوکسی چند قطره رنگ آبی اضافه کنین و بعد برای اینکه کارتون حالت شب رو بیشتر براتون تداعی بکنه و طبیعی تر باشه میتونین رزین رو از فاصله ی دورتری توی قالب بریزین تا یه سری حباب ریز توی کارتون ایجاد بشه و همچنین یک مقدار رزین ساده ی بدون رنگ هم از بالا به کار اضافه کنین تا این حالت طبیعی تر باشه.

 قدم سوم: شکل دادن بعد از خشک شدن

بعد از 24ساعت کارتون تقریبا آماده است و حالا باید یک سوراخ برای انگشتر روی کار ایجاد کنین.

این سوراخ باید دقیقا در لبه خط شکاف رزین باشد تا جلوه ی کار شما بهتر باشد.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

حالا شکل انگشتری که میخواین رو حدودا روی کار مشخص میکنین و بعد با اره اون رو به همون شکل برش بدین. این انگشتر ها کوچک هستند و نوار اره تیز است، پس بسیار مراقب باشید. شما از انگشتانتان برای انداختن انگشتر ها نیاز دارید.

شما میتونین این برش رو با هر ابزار نجاری ای که در دسترس تون هست انجام بدین و فرق شون توی مدت زمان انجام کار هست که خب طبیعتا وقتی دستی اینکار رو انجام بدین به وقت و دقت بیشتری نیاز داره.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

قدم چهارم: سنباده زدن و صیقل دادن

یادتونه بهتون گفته بودم که سخت ترین بخش کار شکستن چوب و برش دادن اون هست؟ خب درسته اما طولانی ترین بخش کار بخش سنباده زدن و پولیش زدن به کار هست.که اینکار رو میتونین با کمک صابون و نمد پولیش انجام بدین.

باید کارمون رو خوب سمباده بزنیم و برای این کار از چندین سمباده با سطح زبری و اسطحکاک های مختلف استفاده می کنیم. و در پایان هم از شیر پولیش برای براق کردن سطح چوب و رزین استفاده می کنیم .

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

قدم پنجم: انگشتر کامل شده

در اینجا چند عکس زیبا از انگشتر رزین و چوب کامل شده وجود دارد! این انگشتر نمونه ای از یکی از زیباترین زیورآلات رزینی است که تا به حال دیده ام و شما هم میتونین با یکم دقت و خلاقیت این زیورآلات خوشگل رو درست کنین. اما برای اینکه توی اینکار مهارت بیشتری کسب کنین و تمام ریزه کاری های ساخت زیورآلات رزین وچوب را  بدونین میتونین توی کلاس آموزش ساخت زیور آلات رزین و چوب  ما شرکت کنین و آموزش های تکمیلی تر رو اوجا پیدا کنین.

نحوه ساخت انگشتر رزین و چوب

این آموزش ما به پایان رسید. ممنونم که با ما همراه بودین. بازم منتظر آموزش های جدید ما باشین.smile

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا