آموزش دوخت گیفت نمدی گوسفند عید قربان

در این آموزش قصد داریم یه گیفت نمدی گوسفند در قالب گیفت عید قربان به شما همراهان همیشگی سایت هنری آموزش بدیم .

شما میتونید با انواع پارچه های چهارخونه ، راه راه و گل گلی و همچنین نمد های ساده و طرح دار خال خالی و راه راه و گل گلی این گیفت نمدی گوسفند رو بسازید و خاطره عید قربان رو برای خودتون و فرزندان و مهمان هاتون به یاد موندنی کنید. میتونید این گیفت زیبا رو درکنار هدایایی که برای عروس خانوم درعید قربان میبریدبزارید و بیش از پیش خوشحالش کنید.

ابزار و مواد مورد نیاز برای ساخت گیفت نمدی گوسفند :

قیچی، سوزن، ،نخ ،مداد الگو، نمد طرح دار ،نمد ساده ، روبان ،الیاف

برای الگوی بدن ، پارچه رو 4 لا کنید و الگوی بدن و پا ( دراین الگو بدن و پا به هم متصل هستند ) رو روی نمد یا پارچه بکشید.

برای موی پیشانی گوسفند به دوعدد از الگو احتیاج داریم. پارچه یا نمد رو دو لا کنید و الگو روبکشید.

حدود نیم سانت یا یک سانت ازلبه خطوط رو فاصله بدید و الگوی گوسفند هارو ببرید.

برای الگوی بدن ، پارچه رو 4 لا کنید و الگوی بدن و پا ( دراین الگو بدن و پا به هم متصل هستند ) رو روی نمد یا پارچه بکشید. برای موی پیشانی گوسفند به دوعدد از الگو احتیاج داریم. پارچه یا نمد رو دو لا کنید و الگو روبکشید. حدود نیم سانت یا یک سانت ازلبه خطوط رو فاصله بدید و الگوهارو ببرید.

الگوی سر و گوش گوسفند رو با نمد کرمی یا پارچه کرمی به ترتیب به تعداد 2 و 4 عدد  و طبق الگو برش میکشیم.

نکته : توجه کنید که درهنگام کشیدن الگو مقیاس سر و بدن یکی باشه.

الگوی سر و گوش گوسفند رو با نمد کرمی یا پارچه کرمی به ترتیب به تعداد 2 و 4 عدد و طبق الگو برش میکشیم. نکته: توجه کنید که درهنگام کشیدن الگو مقیاس سر و بدن یکی باشه.

بعد از کشیدن الگو ،به اندازه یک یا نیم سانتی متر از لبه خطو فاصله داده و ببرید . ( این فاصله جای دوخته تا کارشما کوچکتر از اندازه واقعی نشه )

ازخودکار یا ماژیک برای کشیدن الگو استفاده نکنید چون ردی که از خودش باقی میزاره از ظرافت کار شما کم میکنه.

بعد از برش اگه از پارچه استفاده کردید با چرخ خیاطی و اگه از نمد استفاده کردید با چرخ و یا بادست سر و گوش ها رو بدوزید. داخل سر رو با الیاف پرکنید ولی داخل گوش ها رو پرنکنید.

نکته : میتونید مثل تصویر اول از روی خطوط بدوزید و بعد با نیم الی 1 سانتی متر فاصله دور دوخت رو ببرید.

بعد از کشیدن الگو ،به اندازه یک یا نیم سانتی متر از لبه خطو فاصله داده و ببرید . ( این فاصله جای دوخته تا کارشما کوچکتر از اندازه واقعی نشه) ازخودکار یا ماژیک برای کشیدن الگو استفاده نکنید چون ردی که از خودش باقی میزارهاز ظرافت کار شماکم میکنه. بعد از برش اگه از پارچه استفاده کردید با چرخ خیاطی و اگه از نمد استفاده کردید با چرخ و یا بادست سر و گوش ها رو بدوزید. داخل سر رو با الیاف پرکنید ولی داخل گوش ها رو پرنکنید. نکته : میتونید مثل تصویر اول از روی خطوط بدوزید و بعد با نیم الی 1 سانتی متر فاصله دور دوخت رو ببرید.

بعد از سر، نوبت بدن هست اگه خاطرتون باشه ما 4 تا الگو درآوردیم بنابرین بایددوتا بدن بدوزیم . مجددا اگه ازپارچه استفاده میکنید با چرخ خیاطی واگر از نمد طرح دار استفاده میکنید میتونید با دست هم الگو رو بدوزیدو داخل هر دو الگوی بدن رو پرکنید.

الگوی موی پیشونی رو هم به همین ترتیب برش بزنید و بدوزید و داخلش رو از الیاف پر کنید.

نکته : دربرش الگوی بدن هم یک یا نیم سانتی متر از خط الگو فاصله داده وببرید.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

           

بعد از سر، نوبت بدن هست اگه خاطرتون باشه ما 4 تا الگو درآوردیم بنابرین بایددوتا بدن بدوزیم . مجددا اگه ازپارچه استفاده میکنید با چرخ خیاطی واگر از نمد طرح دار استفاده میکنید میتونید با دست هم الگو رو بدوزیدو داخل هر دو الگوی بدن رو پرکنید. الگوی موی پیشونی رو هم به همین ترتیب برش بزنید و بدوزید و داخلش رو از الیاف پر کنید. نکته : دربرش الگوی بدن هم یک یا نیم سانتی متر از خط الگو فاصله داده وببرید.

دراین مرحله اول دو تکه بدن رو با دوخت به هم وصل کنید .

بعد گوش هارو از وسط تا کنید وبه سر بدوزید.

بعد موی بالای سر رو که در مرحله 5ساختید رو با دوخت به سر گوسفند وصل کنید.

درآخر هم سر گوسفند رو با دوخت به بدن گوسفند وصل کنید.

دراین مرحله اول دو تکه بدن رو با دوخت به هم وصل کنید . بعد گوش هارو از وسط تا کنید وبه سر بدوزید. بعد موی بالای سر رو که در مرحله 5ساختید رو با دوخت به سر گوسفند وصل کنید. درآخر هم سر گوسفند رو با دوخت به بدن گوسفند وصل کنید.

حالا نوبت طراحی صورت عروسک هست هم ازمنجوق مشکی ریز میتونید برای چشم ها استفاده کنید و هم با ماژیک این کار رو کنید.

برای اینکه گوسفند شما بانمک تر بشه میتونید گونه هاش رو به وسیله شات رژگونه یا گوش پاک کن صورتی یا سرخ کنید .

حالا نوبت طراحی صورت عروسک هست هم ازمنجوق مشکی ریز میتونید برای چشم ها استفاده کنید و هم با ماژیک این کار رو کنید. برای اینکه گوسفند شما بانمک تر بشه میتونید گونه هاش رو به وسیله شات رژگونه یا گوش پاک کن صورتی یا سرخ کنید .

ربان هارو به شکل پاپیون ویا هر شکل دلخواهتون دربیارید و برای تزئین گوسفندتون استفاده کنید.

گوسفند ما آماده شد . این گیفت زیبا رو تقدیم کنید به عزیزانتون تاهم دل اون هاروشاد کرده باشید و هم به هرچه بهتر برگزار شدن اعیاد مذهبی مون کمکی کنید .

مارو هم درشادی و دعای این روز زیباتون سهیم کنید.

ربان هارو به شکل پاپیون ویا هر شکل دلخواهتوندربیارید وبرای تزئین گوسفندتون استفاده کنید. گوسفند ما آماده شد . این گیفت زیبا رو تقدیم کنید به عزیزانتون تاهم دل اون هاروشاد کرده باشیدو هم به هرچه بهتر برگزار شدن اعیاد مذهبی مون کمکی کنید . مارو هم درشادی و دعای این روز زیباتون سهیم کنید.

اگه علاقه‌مند به یادگیری نمددوزی هستین، می‌تونین به صفحه آموزش نمددوزی مراجعه کنین.

اگه دنبال آموزش‌ها در مورد دوخت عروسک  با الگو هستین می‌تونین به صفحه آموزش دوخت عروسک تیلدا مراجعه کنین.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا