ست بافتنی لباس دخترانه و پسرانه

ست لباس بافتنی دخترانه و پسرانه
ست لباس بافتنی دخترانه و پسرانه

با سلام خدمت دوستان عزیز. امروز میخواهیم نحوه بافت ست لباس بافتنی دخترانه و پسرانه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نوع بافت:

  • پایه معمولی
  • زنجیره
  • زیر
  • رو
  • پایه کوتاه

برای بافت لباس دخترانه موارد مورد نیاز:

  1. کاموا:صورتی پر رنگ 4 کلاف
  2. 2 کلاف سفید
  3. آبی روشن 2 کلاف
  4. صورتی روشن 2 کلاف

برای بافت لباس پسرانه موارد مورد نیاز:

  1. کاموا: لاجوردی4 کلاف – آبی 2 کلاف – سفید  2 کلاف- قرمز 2 کلاف-
  2. میل: با توجه به راهنمای کاموای انتخابی سفارش دهید
  3. قلاب: متناسب با کاموا

 

مرحله اول: کت

با نخ  لاجوردی( ژاکت دخترانه با نخ صورتی پررنگ) 50 سانتی متر زنجیره می زنیم،با 3 زنجیره رج بعد را شروع می کنیم.4 زنجیره 4 پایه به همین ترتیب تا انتها 4 پایه ، یک قفس خالی  4 پایه 1 قفس خالی می بافیم.

رج دوم:

با نخ قرمز ، برای رفتن به رج بعد 7 زنجیره می زنیم و این بار روی پایه های رج قبل را بصورت قفس بافی ، بافته و پایه ها را در زنجیره  های قفس رج قبل می بافیم. یعنی روی قفس های خالی را پایه  و روی پایه ها را قفس می زنیم. تا آخر رج تون همین کار را انجام میدیم.

رج سوم:

با نخ آبی، مثل رج قبل می بافیم.

رج چهارم:

ست لباس بافتنی 1
ست لباس بافتنی 1

با نخ سفید تکرار رج دوم را می بافیم. 15 سانتی متر به همین شکل ادامه بدید و بافت را با همین ترتیب تقسیم بندی می کنیم. 11 سانتی متر برای پیش مدل را میندازیم و 5 سانتی متر پایه کوتاه برای حلقه 20 سانتی متر مدل برای پشت 5 سانتی متر پایه کوتاه برای حلقه و 11 سانتی متر برای پیش مدل می بافیم. همینجور ژاکت ما بصورت پیش+پشت+پیش جدا می شود و طبق رنگ های که گفتم جدا بافته میشه.

بعد از 20 سانت

وقتی که قد بافت به 20 سانتی متر رسید 5 سانتی متر برای یقه جا بزارید و 6 سانتی متر بعدی را تا وقتی که قد بافت 27 سانتی متر بشه ادامه بدید .قسمت دیگه پیش را نیز به همین ترتیب می بافیم. قسمت پشت را نیز 27 سانتی متر بافته و تمام میشه.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

                         

مرحله دوم: آستین

با نخ لاجوردی( برای دخترانه شماره صورتی تیره)20 سانتی متر زنجیره می زنیم و شروع به بافت مدل مثل نقشه می کنیم.قد بافت 14 سانتی متر که رسید از هر طرف 2 سانتی متر جا گذاشته و زمانیکه قد حلقه به 13 سانتی متر رسید بافت را تمام می کنیم.

آستین دیگر نیز به همین ترتیب می بافیم. با نخ لاجوردی، 5 دونه سر میندازیم و یه نواری به اندازه دور تا دور لباس، یقه، لبه آستین ها بافته و بهش می دوزیم.

ست لباس بافتنی 2
ست لباس بافتنی 2

مرحله سوم: نقشه بافت

ست لباس بافتنی 3
ست لباس بافتنی 3

مرحله چهارم: ژیله

با نخ لاجوردی برای پسر( صورتی پررنگ برای دختر) 48 سانتی مترزنجیره می زنیم.مثل نقشه و رنگ بندی که دادیم 15 سانتی متر می بافیم.سپس بصورت پیش+پشت+پیش به این ترتیب بافت را جدا می کنیم.10 سانتی متر مدل بافته برای پیش برای حلقه 5 سانتی متر پایه کوتاه 18 سانتی متر برای پشت 5 سانتی متر برای حلقه پایه کوتاه 10 سانتی متر برای پیش بعدی مدل می بافیم.

تا 20 سانت

به این ترتیب بافت بصورت جداگانه ادامه میدیم تا قد حلقه به 12 سانتی متر و قد لباس به 20 سانتی متر که رسید 4 سانتی متر را برای یقه جا گذاشته و 6 سانتی متر باقی مانده را تا زمانیکه قد بافت به 27 سانتی متر برسد می بافیم. سرشانه ها را دوخته و برای سجاف پیش یقه و آستین 5 دانه بافته و به دور تا دور یقه سجاف و پایین لباس می دوزیم.

ست لباس بافتنی 4
ست لباس بافتنی 4

مرحله پنجم: کلاه

با نخ لاجوردی 80 دانه سر می اندازیم و 1 زیر و 1 رو 3 سانتی متر کشبافت می بافیم. سپس بر روی کشبافت 17 سانتی متر مدل قلاب بافی  رامی بافیم.سپس با همان رنگ لاجوردی 4 سانتی متر پایه کوتاه زده و در هر رج تعداد پایه ها را کم می کنیم و در انتها پایه ها را یکباره جمع می کنیم.درز کلاه را دوخته و با نخ لاجوردی منگوله درست می کنیم و آن را به بالای کلاه می دوزیم.

مرحله ششم: پتو

با نخ لاجوردی 80 سانتی متر زنجیره می زنیم و روی آن مدل  را می بافیم.قد بافت که به 80 سانتی متر رسید بافت را به پایان می بریم.برای بافت کناره ها 5 زنجیره زده و روی آن 5 پایه را بصورت نوار می بافیم و بهدور پتو می دوزیم.

ست لباس بافتنی 6
ست لباس بافتنی 6

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا