آموزش ژاکت و شال پسرانه بافتنی

با سلام. امروز می خواهیم نحوه بافت ژاکت و شال پسرانه را خدمتتان آموزش بدهیم.

 این ست برای پسران 12 سال مناسب می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  5. آموزش بافت رکن یا ابری
  6. آموزش بافت کشباف ساده با دو میل

 

مرحله اول:

جلو:با نخ قرمز 43 دانه سرانداخته،از سمت سجاف دانه ی دوم را رو و بقیه دانه ها را رکن می بافیم.قد بافت به 8 سانتی متر که رسید،از این به بعد دانه ها را بصورت 1 رکن،1 رو، 20 رکن مرتب کرده و 20 سانتی متر می بافیم. پس از آن،برای حلقه ی آستین 1+2+3 دانه کور کرده و دانه ی 1 رو ئر وسط را بصورت رکن ادامه می دهیم. قد بافت به 44 سانتی متر که رسید،برای گودی یقه از یک طرف 3+4+5 دانه و قد بافت به 47 سانتی متر که رسید،سرشانه ها را کور می کنیم. برای جیب تزئینی 5 دانه سرانداخته،  8 سانتی متر رکن بافته و دانه ها را کور می کنیم.آن را به هر دو طرف جلو در جای مناسب می دوزیم.جلو:با نخ قرمز  43 دانه سرانداخته،

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

 

از سمت سجاف دانه ی دوم را رو و بقیه دانه ها را رکن می بافیم.قد بافت به 8 سانتی متر که رسید،از این به بعد دانه ها را بصورت 1 رکن،1 رو، 20 رکن مرتب کرده و 20 سانتی متر می بافیم. پس از آن،برای حلقه ی آستین 1+2+3 دانه کور کرده و دانه ی 1 رو در وسط را بصورت رکن ادامه می دهیم. قد بافت به 44 سانتی متر که رسید،برای گودی یقه از یک طرف 3+4+5 دانه و قد بافت به 47 سانتی متر که رسید،سرشانه ها را کور می کنیم. برای جیب تزئینی 5 دانه سرانداخته،  8 سانتی متر رکن بافته و دانه ها را کور می کنیم.آن را به هر دو طرف جلو در جای مناسب می دوزیم.

 

مرحله دوم: الگو آستین

 

 

 

مرحله سوم:

پشت:86 دانه سرانداخته، 8 سانتی متر رکن بافته و بعد،دانه ها را بصورت 21 رکن ،1 رو،42 رکن،1رو،21 رکن مرتب کرده و 20 سانتی متر می بافیم. قد بافت به 28 سانتی متر که رسید، تمام دانه ها که رکن بافته و برای حلقه ی آستین از هر دو طرف هر 7 رج یک بار 1 دانه اضافه کرده و 35 سانتی متر می بافیم. بعد از آن، برای حلقه آستین اول2+3 و بعد 11 دفعه 1 دانه درآورده،رکن می بافیم.از هر دو طرف در هر رج رفت 1 دانه اضافه کرده، 8 سانتی متر بافته و کور می کنیم. یقه ی جلو را به بیرون تا کرده و می دوزیم.

مرحله چهارم:

شال: با نخ طوسی ملانژ 30 دانه سرانداخته،6 رج 1 رو، 1 زیر کشبافت می بافیم.بعد از آن،از هر دو طرف 6 دانه را در طول بافت 1 زیر، 1 رو کشبافت و بقیه دانه ها را مانند نقشه ی بافت 74 سانتی متر بافته و کور می کنیم

 

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا