آموزش ست دارچینی بافتنی زنانه

با سلام. امروز می خواهیم نحوه بافت ست دارچینی بافتنی زنانه  را خدمتتان آموزش دیم.

این ست شامل کلاه و شال گردن و ژاکت زنانه می باشد.

که برای سایز 38-40 مناسب است.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  2. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  3. آموزش ساده بافی با دو میل
  4. آموزش بافت رکن یا ابری
  5. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل

 

مرحله اول:

با نخ کارامل 41 دانه سر انداخته، 2 سانتی متر رکن می بافیم. با نخ دارچینی نقشه بافت را 10 سانتی متر می بافیم. با نخ کارامل 16 سانتی متر می بافیم. قد بافت به 35 سانتی متر که رسید، برای گودی یقه، در هر رج رفت از سمت جلو 1 دانه کور می کنیم تا اینکه 18 دانه باقی بماند. قد بافت به 37 سانتی متر که رسید، برای حلقه آستین از سمت دیگر 2+2+3 دانه کور می کنیم. قد بافت به 59 سانتی متر که رسید، همه دانه ها را کور می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

 

 

مرحله دوم:

پشت: با نخ کارامل 78 دانه سر انداخته، 2 سانتی متر رکن بافته، 37 سانتی متر نقشه را می بافیم. بعد از آن، برای حلقه آستین از هر دو طرف 1+2+3 دانه کور می کنیم. قد بافت به 59 سانتی متر که رسید، دانه ها را کور می کنیم. با نخ کارامل از سمت جلو و دور یقه دانه در آورده و در سمت راست بافت جا دکمه درست می کنیم. 2 سانتی متر رکن بافته و کور می کنیم.

 
 
 

مرحله سوم:

آستین: با نخ کارامل 36 دانه سر انداخته، 2 سانتی متر رکن بافته، بعد، با نخ عسلی مانند نقشه می بافیم. در حین بافت نقشه، هر 4 رج یک بار از هر دو طرف 1 دانه اضافه کرده و 44 سانتی متر می بافیم. پس از آن، برای حلقه آستین از هر دو طرف ابتدا 2+3 دانه، بعد، 10 بار 1 دانه، 1 بار 4 دانه و 1 بار 5 دانه کور می کنیم. سپس، دانه های باقیمانده را کور می کنیم.

 

مرحله چهارم:

کلاه: با نخ دارچینی 85 دانه سر انداخته، 6 رج رکن بافته، با نخ کارامل نقشه بافت را 18 سانتی متر می بافیم. سپس، همه دانه ها را بصورت 3 تا یکی بافته، از داخل دانه های باقیمانده نخ رد کرده و جمع می کنیم.

 

 

 

 

مرحله پنجم:

شال: با نخ دارچینی 41 دانه سر انداخته، مانند نقشه می بافیم. قد بافت به 20 سانتی متر که رسید، دانه ها را کور می کنیم.

 

مرحله ششم:نقشه بافت

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا