آموزش تصویری بافت ژاکت دخترانه

سلام، امیدوارم روز خوبی را پشت سر گذاشته باشید . ما میخواهیم امروز نحوه بافت ژاکت دخترانه را به شما عزیزان، آموزش بدهیم.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش بافت از رو با دو میل
  2. آموزش کور کردن در بافتنی با دو میل
  3. آموزش بافت ژته، اضافه کردن دانه در بافتنی
  4. آموزش ساده بافی با دو میل
  5. آموزش بافت جودانه با دومیل

مرحله اول:جلو

با نخ سبز69 دانه سرانداخته،ازیک طرف برای سجاف 8 دانه را تا پایان کار رکن بافته،بقیه دانه ها را طبق(نقشه ی بافت به لبه ی ژاکت و آستین)می بافیم.

جو دانه ها

بعد از اتمام نقشه 20 سانتی متر رو بافی انجام داده،سپس،بعد از 8 دانه ی سجاف،نصف(نقشه ی بافت روی جلو،پشت و آستین) را شروع می کنیم.(باتوجه به جلوی سمت راست یا چپ،نقشه تقسیم شود.)راه بردن دانه ها را ادامه می دهیم تا دانه های جودانه به 12 دانه برسد.

حلقه آستین تا پایان

پس از آن،دیگر دانه ها را راه نبرده،قد بافت به 31 سانتی متر که رسید. برای حلقه آستین از یک طرف 2+4دانه؛

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

                         

قد بافت به 45 سانتی متر که رسید،برای گودی یقه از وسط جلو ابتداء 2 دانه و بعد، 10 دانه کور می کنیم.قد بافت به 50 سانتی متر که رسید،سرشانه ها را کور می کنیم.

مرحله دوم:پشت

119 دانه سرانداخته و مانند جلو27 سانتی متر می بافیم.پس از آن،(نقشه ی بافت روی جلو،پشت و آستین) را اجراء کرده، تا اینکه تعداد دانه های جودانه به 24 دانه برسد.

حلقه آستین تا پایان

راه بردن دانه ها را ادامه می دهیم.بعد از آن، بدون راه بردن به بافت ادامه می دهیم.
قد بافت به 31 سانتی متر که رسید،برای حلقه ی آستین از هر دو طرف 2+4 دانه و قد بافت به 50 سانتی متر که رسید،دانه های باقیمانده را کور می کنیم.
 

مرحله سوم:آستین

 62 دانه سرانداخته،مانند(نقشه ی بافت لبه ی ژاکت و آستین)شروع به بافت کرده و پس از آن،با روبافی ادامه می دهیم.
در این میان هر 6 رج یک بار 1 دانه از هر دو طرف اضافه می کنیم. قد روبافی به 11 سانتی متر که رسید،((نقشه ی بافت روی جلو،پشت و آستین)) را وسط دانه ها سرانداخته و تعداد دانه های جودانه را به 18 دانه می رسانیم.

حلقه آستین تا پایان

پس از آن،بدون راه بردن به بافت ادامه داده،قد بافت به 29 سانتی متر که رسید، برای حلقه ی آستین از هر دو طرف2+4 دانه و بعد10 بار یک دانه کور کرده و در آخر دانه های باقیمانده را کور می کنیم.
 

مرحله چهارم:یقه

از دور یقه 64 دانه در آورده، 10 رج جودانه می بافیم. بعد، از هر دو طرف2+2+1+2 دانه کور کرده و دانه های باقیمانده را کور می کنیم.

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا