آموزش بافت سرهمی نوزادی

این آموزش مناسب نوزادان در سنین 6 تا 9 ماهگی می باشد.

تکینک بافت :

  • بافت ساده
  • بافت دانه برنجی

وسایل مورد نیاز:

  • کاموا: لیست قیمت کاموا را در سایت هنری میتوانید مشاهده کنید و طبق نیاز خود خریدتان را اینترنتی انجام دهید.
  • میل بافتنی: شماره 3

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

مرحله اول: قسمت جلوی شلوار پیشبندی

با کاموای نوزادی پشمی ارغوانی 34 دونه سر میندازیم .3 سانتی متر مدل دونه برنجی می بافیم. بعد بافت به صورت ساده ادامه میدیم. 8 بار از یک طرف دونه اضافه می کنیم.

قد بافت به 10 سانتی متر که رسید، دونه ها را توی میل نگه میداریم. یک تکه دیکه به همین شکل بافته و بعد دو تکه توی یک میل قرار میگیره و 19 سانتی متر به صورت ساده  بافته میشه.

قد بافت به 29 سانتی متر که رسید از هر طرف 3 دانه کور می  کنیم و سپس دانه ها را به این ترتیب مرتب می کنیم. 8 دانه برنجی،1 رو،60 زیر،1 رو، 8 دونه برنجی، در هر رج رو از هر طرف بعد از 8 دونه برنجی و یک رو یک دانه کم می کنیم تا زمانیکه 40 تا دونه در میل باقی بمونه. سپس 40دونه باقی مانده را 5 سانتی متر به صورت دانه برنجی می بافیم و دونه ها را یکباره کور می کنیم.

آموزش بافت سرهمی نوزاد
آموزش بافت سرهمی نوزاد

مرحله دوم: قسمت پشت شلوار پیشبندی

یک تکه دیگه مثل پیش می بافیم با این تفاوت برای بند های شلوار 8 دونه از هر طرف 24 سانتی متر می بافیم و توی قسمت بالای بافت دو تا جا دکمه باز می کنیم و دونه ها را یکباره کور می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

خرید کاموا آنلاین           خرید میل قلاب بافی              

مرحله سوم: کلاه

با رنگ ارغوانی 90 دونه سر میندازیم، 6 رج یک رو یک زیر، کشبافت می بافیم و بعدش 14سانتیمتر با تکنیک بافت دونه برنجی می بافیم و دونه ها را یکباره کور میکنیم.سپس بالای کلاه را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.2 قسمت کناری را تا کرده و می دوزیم و با نخ 489 صورتی پر رنگ دو منگوله درست می کنیم و به قسمت تا شده می دوزیم.

آموزش بافت سرهمی نوزاد
آموزش بافت سرهمی نوزاد

مرحله چهارم: پایان

این تصویر قسمت بالای کلاه را نشون میده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا