آموزش ساخت دستبند رزینی نئونی

 

در ادامه آموزش‏های رایگانِ ساخت انواع بدلیجات با رزین، ما برای این مقاله آموزش ساخت دستبند رزینی نئونی را در نظر گرفته‎ایم.  یک دستبند زیبا و خاص که می‌توانید با ساخت آن از زیبایی و متفاوت بودن دستبندتان لذت ببرید.

برخلاف تصور اکثریت، ساخت زیورآلات رزینی کار بسیارآسان و ساد‎ه‎ای است. کاری ساده اما با نتیجه‎ای بسیار زیبا و دوست داشتنی.

 

 

مواد مورد نیاز برای ساخت دستبند رزینی نئونی:

  • رزین  و  هاردنر(خشک‌ کن)
  • رنگ رزین در رنگهای زرد روشن؛ قرمز روشن؛ صورتی روشن؛ ارغوانی روشن
  • قالب سیلیکونی با طرح مورد نظر
  • ظرف یا لیوان یک بار مصرف
  • رنگ نئونی مورد نظر شما
  • قاشق یکبارمصرف و یا چوب بستنی
  • خط‎کش
  • کش الاستیک
  • پیمانه برای اندازه‌ گیری
  • یک دستبند فلزی به عنوان قالب برای شکل و فرم دادن

 

 

 

مراحل آموزش ساخت دستبند رزینی نئونی:

پس از آنکه لوازم و مواد مورد نیاز برای این دستبند را انتخاب و آماده کردیم، حالا به سراغ شروع کردن مراحل کار می‎رویم.

مرحله اول:

در اولین مرحله و برای شروع کار، ابتدا حدود 37 میلی لیتر از رزین کلیر و شفاف و میزان 15 میلی لیتر از هاردنر را اندازه گیری کرده و مطابق با دستورالعملی که درون پکیج آنها قرار دارد میکس و مخلوط می‏کنیم.

دستبند رزینی

مرحله دوم:

حالا در مرحله دوم این مواد را به چهار قسمت تقسیم می‎کنیم و درون چهار لیوان جداگانه می ریزیم. سپس درون هر کدام از این لیوان های یکبار مصرف، یک یا دو قطره از رنگ کلیر و شفاف مخصوص رزین را می‎ریزیم و خوب هم می‎زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند.

برای اینکه رزین شما حالت شفافیت خود را حفظ کند و مات نشود، باید تنها یک قطره کوچک از هر رنگ را درون هر کدام از این لیوانها بریزید.

حالا در انتهای این مرحله از کار، رزین را به مدت 5 دقیقه به حال خود رها کنید و اجازه دهید تا حباب های ایجاد شده درون آن از بین برود و رزین صاف و یکدست شود.

 

مرحله سوم:

حالا در این مرحله باید رزین‌های به رنگ قرمز و زرد را از دو طرف قسمت انتهایی قالب به صورت آرام آرام بریزید.

 

دستبند رزینی

مرحله چهارم:

حالا در مرحله بعدی  ارغوانی را در کنار زرد و صورتی را در کنار قرمز قرار دهید و آرام بریزید تا رنگها به یکدیگر برسند و تمام سطح قالب یکدست پر شود.

 

دستبند رزینی

مرحله پنجم:

سپس در مرحله پنجم، به کمک یک چوب ساده بستنی و یا یک قاشق یکبار مصرف مواد را کاملا هدایت کنید تا در تمام سطح قالب شما به صورت صاف و یکنواخت همه جا را پوشش دهند.

همچنین با استفاده از این چوب قسمتهایی را که رنگها به هم می‌رسند را کمی با هم ترکیب کنید تا محل تلاقی رنگها در یکدیگر ادغام شوند و زیباتر جلوه کنند.

حالا باید مواد را به مدت 6-8 ساعت به کناری گذاشته تا رزین کمی خشک و سفت شود. اما نباید آنقدر سفت شود که انعطاف پذیری خود را از دست بدهد. بلکه همچنان باید قابلیت شکل دهی و فرم داده شدن را داشته باشد.

دستبند رزینی

مرحله ششم:

در مرحله ششم از کار آموزش ساخت دستبند رزینی نئونی، باید رزین را از قالب سیلیکونی جدا کنید. برای این کار کافیست تا قالب سیلیکونی را کمی در جهت ‎های مختلف بکشید تا رزین از دیواره‎های آن جدا شود.

دستبند رزینی

 

نتیجه به دست آمده یک نوار رزینی جالب نئونی شبرنگی است!

دستبند رزینی

 

مرحله هفتم:

حالا در این مرحله از کار، نوار رزینی بدست آمده را به دور یک دستبند قرار دهید و آن را با استفاده از کش‌های الاستیکی فیکس کنید تا در همان حالت تثبیت شوند و بمانند. (همانند تصویر زیر)

 

دستبند رزینی

 

 

اجازه دهید تا دستبند شما به مدت 24 ساعت در همین حالت بماند تا دستبند رزینی شما کاملا سفت شود و به همان شکل باقی بماند.

دستبند رزینی

 

 

حالا دیگر دستبند رزینی نئونی شما آماده شده است. امیدوارم از آموزش ساخت دستبند رزینی نئونی نهایت استفاده را برده باشید و بتوانید با استفاده از این آموزش دستبندهای رزینی رنگارنگ و بدلیجات رزینی متنوعی را بسازید.

 

دستبند رزینی

 

 

اگه به دنبال آموزش طرح های متنوع تری از زیور آلات رزینی هستید می توانید در کلاس آموزش جامع زیورالات رزینی شرکت کنید.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا