آموزش ساخت کاردستی با نمد

کار با نمد یکی از هنرهای جدید و مدرن می باشد که بسیار مقرون به صرفه است. شما می توانید مجموعه کاملی از وسایل و کاردستی با نمد درست کنید که اگر می خواستید آن ها را بخرید می بایست هزینه های بسیار زیادی را برای آن ها پرداخت می کردید.

ساخت اسباب بازی نمدی، بالشتک نمدی، دکوراسیون نمدی و کاردستی با نمد تنها گوشه ای از هنرنمایی های شما با نمد می باشد.

در حال حاضر ایده های زیبا و متنوعی برای ساخت کاردستی با نمد وجود دارد، بنابراین اگر تمایل به ساخت کاردستی دارید می توانید از این ایده ها بهره بگیرید.

در این مطلب سعی شده تا علاوه بر این که ایده های جذابی برای ساخت کاردستی با نمد به شما عزیزان ارائه شود، روش درست کردن بعضی از آن ها را نیز به شما ارائه کنیم تا با خیال راحت به ساخت کاردستی ها بپردازید.

ایده های ساخت کاردستی با نمد

کاسه نمدی

این کاسه زیبا بسیار راحت درست می شود و برای نگه داری زیورآلات و کلید و … بسیار مناسب است. برای ساخت این کاسه از نمد چهار میل استفاده کنید.

در ابتدا باید الگوی کاسه نمدی را بر روی کاغذ در آورید.

برای الگو، نیاز به یک هشت ضلعی دارید که اندازه آن به سلیقه شما بستگی دارد. هشت ضلعی را روی کاغذ کشیده و مطابق تصویر خط های ترسیم  شده را مشخص کنید، سه سانت از  ابتدای هر خط پایین امده و علامت بزنید.

حالا با استفاده از قیچی، از بالای هر خط تا نقطه علامت گذاری شده را برش بزنید. زمانی که به نقطه علامت گذاری شده رسیدید، دیگر ادامه کار را قیچی نکنید.

تمام ضلع های هشت ضلعی را به همین ترتیب آماده کنید.

حالا این الگو را روی پارچه نمدی قرار داده و مطابق الگو، هشت ضلعی را روی نمد درآورده و قسمت های قیچی شده را نیز مشخص کنید.

در این مرحله فقط باید قسمت های برش خورده را توسط دوخت بخیه از پشت کار به هم بدوزید. بدین ترتیب به راحتی می توانید کاسه نمدی جای زیورالات برای خود درست کنید.

پاپیون نمدی برای گیره مو

این پاپیون بسیار زیبا می تواند برای گیره مو استفاده شود . مراحل ساخت بسیار آسانی دارد و در کمترین زمان ممکن درست می شود.

برای ساخت این پاپیون فقط به پارچه نمدی، چسب حرارتی و گیره مو نیاز دارید.

الگو و اندازه های لازم برای درست کردن این پاپیون را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید:

الگوی پاپیون نمدی

این الگو را پرینت گرفته یا این که اندازه ها را از روی آن بردارید. در واقع در این الگو سایز بزگ و کوچک این پاپیون قرار داده شده است.

در ابتدا برای ساخت این کاردستی نوار نمدی پایه را تهیه کنید.

مطابق شکل نوار را رول کرده و لبه های ان را با استفاده از چسب حرارتی بچسبانید.

کار را از وسط تا کرده و با استفاده از یک گیره در همان حالت نگه دارید.

همان گونه که در این تصویر مشاهده می کنید،رول آماده شده را از وسط تا کرده و با گیره مو آن را جمع کنید.

حالا الگوی قسمت پایین پاپیون را نیز بر روی پارچه نمدی درآورده و سپس آن را نیز از وسط جمع کنید.

حالا قسمت اول کار را در دست گرفته و قسمت زیرین پاپیون را نیز زیر ان قرار دهید. باید هر دو قسمت از ناحیه وسط جمع شده باشند.

کار پاپیون دیگر تمام است. کافی است تا نوار موجود در الگو را از وسط به دور کار بپیچید و از پشت کار با چسب بچسبانید. در نهایت این پاپیون را به گیره مو چسبانده و استفاده کنید.

 

 

 

قالیچه نمدی

این قالیچه هم برای جلوی کمد و آینه کاربرد دارد، هم به عنوان پادری برای جلوی حمام می توانید استفاده کنید. بسیار راحت درست می شود و نیاز به وسایل خاصی ندارد.

تنها نکته ای که برای درست کردن این قالیچه نمدی باید رعایت کنید این است که می بایست از نمدهای ضخیم برای این کار استفاده کنید.

برای درست کردن این قالیچه به وسایل زیر نیاز دارید:

  • نمد در رنگ های مختلف
  • قیچی
  • چسب
  • نوارهای پارچه ای ضخیم یا نوارهای پرده ای

در ابتدا باید تعدادی حلقه نمدی را تهیه کنید. حلقه ها را بر روی نمدهای رنی درآورده و کنار بگذارید. در این مرحله هر چقدر نمد شما ضخیم تر باشد، قالیچه شما محکم تر می شود. برای این منظور دو کار می توانید بکنید. یا این که از پدهای دایره ای چسب دار موجود در بازار استفاده کنید. یا این که دو لایه نمد ضخیم را به هم متصل کنید.

در هر صورت زمانی که حلقه ها را آماده کردید، مطابق تصویر طبق یک الگوی مشخص، حلقه های نمدی را در کنار یکدیگر از طرف پشت کار قرار دهید.

سپس از نوارهای پرده یا این که نوارهای پارچه ای ضخیم استفاده کرده و به پشت کار بچسبانید. تصویر را با دقت نگاه کنید.

نوارها را به خوبی چسبانده و از سفت شدن کار مطمئن شوید. 48 ساعت صبر کنید تا کار شما خشک خشک شود و سپس از ان استفاده کنید.

 

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

    

.

 

 

مگنت های نمدی

مگنت های نمدی نیز بسیار اسان هستند. برای درست کردن این مگنت ها فقط باید الگوی مورد نظر را بر روی نمد پیاده کنید. مثلا در این تصویر مگنت نمدی بستنی درست شده است. در ابتدا طرح اولیه بستنی را بر روی نمد درآورده و سپس از نمدهای رنگی برای طرح روی ان استفاده کنید.

 

برای این که کار شما شکیل و زیبا شود، از هر الگو دو عدد در آورده و توسط دوخت دندان موشی آن ها را بدوزید. یک لایه بسیار نازک از پشم شیشه را درون ان ها قرار داده و در نهایت دوخت را کامل کنید. دقت کنید که الیاف را خیلی زیاد درون کار استفاده نکنید.

در نهایت هم از آهن ربا استفاده کرده و مگنت را به یخچال  یا کابینت بچسبانید.

 

 

 

ایده های بسیار زیادی برای ساخت کاردستی با نمد وجود دارد. در این مطلب گوشه کوچکی از این ایده ها به شما نشان داده شد.

اگر تمایل دارید که الگوهای بیستری مانند الگوی حیوانات نمدی ، الگوی عروسک نمدی و سایر الگوهای کاردستی نمدی را مشاهده کنید به صفحه الگوی نمددوزی مراجعه کنید.

برای آموزش دوخت دندان موشی که بسیار مورد استفاده در هنر نمد دوزی به صفحه آموزش نمد دوزی مراجعه کنید.

اگر به دنبال آموزش های بیشتر در مورد عروسک نمدی با الگو هستید می توانید به صفحه آموزش عروسک نمدی سرآشپز مراجعه کنید

 

منابع:

http://www.coolcrafts.com

http://www.bhg.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا