آموزش روبان دوزی دسته گل

روبان دوزی یکی از هنرهای بسیار زیباست که قدیم ترها هر دختری باید اونو یاد میگرفت . اما امروزه این هنر شکل جدید به خودش گرفته و دوباره چشم ها  رو به سمت خودش جذب کرده . تو این آموزش میخواهیم بهتون یاد بدیم که با کمک هنر روبان دوزی یه تابلو ی زیبا برای دیوار اتاقتون بسازین و یا حتی به عزیزانتون هدیه بدین .  :-D 

گام 1 

اولین پروژه روبان دوزی خود را انجام دهید و یاد بگیرید که چگونه میتوان این دسته گل زیبا را به وسیله روبان های ابریشمی ایجاد کرد. در این الگوی رایگان تنها از هفت مدل کوک زدن استفاده میشود که اکثر آن ها را احتمالا بلد هستید!

اگر متوجه شدید که روبان دوزی شما به اندازه نمونه پر نیست، گلهای ساده تری را اضافه کنید. اگر با روبان های پهن تر کار می کنید، دسته گل سریعتر پر میشود، در این صورت می توانید از گل های کمتری استفاده کنید. این نوع روبان دوزی برای کارهای بداهه و بدون طراحی بسیار مناسب است، بنابراین کار خودتان را انجام دهید!

دسته گل تمام شده خود را در یک کارگاه ،و به عنوان هدیه عروسی و یا برای زیبا کردن دیوارهای منزل تان استفاده کنید.

گل دوزی دسته گل 1

گام 2 

الگو و لوازم مورد نیاز

  • پارچه کتان یا هر پارچه مناسب گلدوزی: پارچه ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی سفت باشد تا روبان شما بتواند از آن عبور کند و در عین حال بتواند کوک ها را در محل نگه دارد.
  • روبان  : شما به روبان هایی در رنگ های مختلف و در اندازه های مختلف نیاز دارید. برای روبان دوزی الگوی نمونه از روبان 5 میلیمتری و 7 میلیمتری استفاده شده است.
  • سوزن: از یک سوزن تیز با یک سوراخ بزرگ استفاده کنید. سوزن های چنیل برای این کار مناسب هستند.
  • کارگاه : این طراحی مناسب یک حلقه 6 اینچی است.

الگو

الگو را دانلود کنید و پرینت بگیرید تا مناسب استفاده در کارگاه گلدوزی تان باشد.

با خودکارهای مخصوص نمد دوزیکه جوهرشان پاک می شود، از روی الگو، طرح را روی پارچه بکشید.

روبان ها قابل شست و شو هستند اما بهتر است کار نهایی شما خیس نشود مگر اینکه واقعا ضروری باشد.

اگر اعتماد به نفس دارید، میتوانید فقط به الگو رجوع کنید و با نگاه کردن به آن کوک ها را طراحی کنید بدون اینکه بر روی پارچه علامتگذاری کنید.

گل دوزی دسته گل 2

گام 3

راهنمای کوک زدن

اگر این تکنیک برای شما جدید است، اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های پایه را در روبان دوزی دنبال می کنید.

  • با گل های بزرگ شروع کنید، سپس آن را با گل های کوچکتر، برگ ها، ساقه ها و پیچیدن دسته گل پر کنید، در صورت نیاز کوک ها را لایه بندی کنید.
  • گل های زرد و نارنجی بزرگ را با کوک “چرخ بافته شده” کار کنید. برای هر دو از روبان های باریک استفاده کنید، هرچند میتوانید از نخ گلدوزی استاندارد هم استفاده کنید. برای گل زرد از روبان
    پهن تری استفاده شده تا پُر تر به نظر برسد.
  • وسط گل صورتی بزرگ با کوک”حلقه” درست شده و اطراف آن با کوک “ریشه” ساخته شده، در همه آن ها از روبان های پهن تر استفاده شده است. “کوک ریشه” برای ایجاد ساقه ها هم مناسب است.
  • از کوک “زنجیره ” برای تمام گل هایی که به شکل اشک هستند استفاده کنید، میتوانید هر دو نوار پهن و باریک را به کار ببرید. تفاوت عرض، تفاوت قابل توجهی در شکل کوک به وجود
    می آورد.
  • نوار باریک و گره های فرانسوی شل، گل های کوچک را تشکیل میدهند.
  • از هر دو عرض نوار استفاده کنید تا برگ و گلبرگ های بیشتری با کوک روبان اضافه کنید.
  • از کوک “مستقیم” برای اضافه کردن گل های کوچکتر، همچنین ساقه و بسته بندی روی دسته گل، استفاده کنید.

شاخه گل های سفید تماما با کوک مستقیم ساخته شده ، برای ساقه از روبان پهن تر و از کوک های کوچک برای گل ها استفاده شده است.

گل دوزی دسته گل 3

گام 4 

ایجاد کوک حلقه

وسط گل صورتی بزرگ با کوک حلقه پر شده است. این کوک ساده در روبان دوزی بسیار رایج است و مشابه کوک مستقیم کوچک اما بدون کشیدن روبان، می باشد.

  • برای کار با کوک حلقه با هر عرض نوار، روبان را در میان پارچه فرو کنید. با فاصله ی کوتاهی از جایی که فرو کردید به عقب برگردید.
  • روبان را به آرامی بکشید، مطمئن شوید که پیچ نخورده باشد. از یک سوزن برای نگه داشتن حلقه در ارتفاعی که میخواهید و برای حفظ شکل، استفاده کنید.
  • این روند را برای هر کوک حلقه تکرار کنید. مانند تمام گلدوزی های با روبان، با دقت کوک بزنید تا همینطور که پیش میروید کوک های قبلی کشیده نشود.

وقتی گلی که با کوک حلقه درست میشود را میسازید، ابتدا روی مرکز کار کنید و بعد برای حاشیه آن از کوک ریشه استفاده کنید.

گل دوزی دسته گل 4

اگر به هنر روبان دوزی علاقه مند هستین بای دیدن آموزش های پایه این هر به صفحه ی آموزش روبان دوزی مراجعه کنید.

اگر دوست دارید که طرح های متنوع تر و بیشتری از هنر روبان دوزی ببینید به صفحه ی روبان دوزی مراجعه کنید .

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا