آموزش پیراهن بافتنی

با سلام. امروز میخواهیم نحوه بافت پیراهن بافتنی همراه با کلاه  را برای شما آموزش دهیم.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. آموزش ساده بافی با دو میل
  5. آموزش بافت رکن یا ابری
  6. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی

 

مرحله اول:

پشت/جلو: با نخ لاناگلد فاین مرجان 120 دانه سرانداخته 8 سانتی متر 1 رو 1 زیر کشباغت می بافیم.نقشه را 34 سانتی متر بافته.

سجاف آستین

، برای سجاف حلقه آستین از هر دو طرف16 دانه اضافه کرده و در طول بافت 1 رو 1 زیرمی بافیم.قد بافت به 68 سانتی متر که رسید، از وسط 32 دانه را کور می کنیم.در رج های بعدی از هر دو طرف 32 دانه 6+8 دانه کور می کنیم.قد بافت به 74 سانتی متر که رسید سرشانه ها را به غیر از 16(1 زیر،1رو) دانه کور می کنیم.16 دانه را 2 دانه بافته و برگشته، 4 دانه بافته برگشته، 6 دانه بافته برگشته و .. به این ترتیب تا پایان 16 دانه می بافیم.پس از برگشت گوشه از دانه های سرشانه در هر برگشت 1 دانه گرفته و نوار را به سرشانه  متصل می کنیم.

 

مرحله دوم:

یقه: از دور یقه دانه درآورده 4 رج ساده می بافیم.4 دانه اول را بین خود بافته و در هر برگشت از دور یقه 1 دانه کور می کنیم تا دانه های اطراف یقه به اتمام برسد.

 

 

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

مرحله سوم:

نقشه بافت

 

مرحله چهارم:

کلاه: با نخ سوپرلانا ماکسی موزاییک 67 دانه سرانداخته 3 رج رکن می بافیم.با نخ ماکسی فلور ادامه داده و از شروع و پایان، 3 دانه را زیر می بافیم.

سپس

2 دانه را از رنگ 51295 نبافته برداشته.5 دانه زیر بافته، 2 دانه نبافته برداشته، 5 دانه زیر،2 دانه نبافته برداشته،5 دانه زیر، 2 دانه نبافته برداشته و رج را به پایان می رسانیم.به همین ترتیب 3 رج می بافیم.با نخ 51295،3 رج رکن بافته، 18 یانتی متر مانند قبل تکرار می کنیم.پس از 5 جعبه، دانه ها را 2 تا 2 تا گرفته و می بافیم.10 دانه که باقی ماند.از داخل نخ رد کرده وکلاه را درست می کنیم.به بالای کلاه منگوله وصل می کنیم.

مرحله پنجم: نتیجه نهایی

 

 

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا