آموزش پلیوربافتنی پسرانه

با سلام. امروز می خواهیم نحوه بافت  پلیور پسرانه بافتنی را خدمتتان آموزش دهیم.

این پلیور برای پسران 10-12 سال مناسب می باشد.

با ما همراه باشید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  5. آموزش کم کردن دانه بافت دو میل
  6. آموزش بافت کشباف ساده با دو میل
  7. آموزش بافت کشباف سلانیک

مرحله اول:

جلو:با نخ آبی47دانه سرانداخته،5سانتی متر 1زیر،1روکشبافت می بافیم.در رج بعدی تعداد دانه ها را به41 دانه کاهش داده ومانند نقشه ی بافت 25سانتی متر می بافیم. بعد از آن، برای حلقه ی آستین ازیک طرف1+2+3دانه کور می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

قد بافت به32 سانتی متر که رسید،برای یقه از سمت دیگر2دانه را،1رو،1زیر بافته ودر هر رج رفت بعدی،1دانه ی مدل را به دانه های کشبافت اضافه می کنیم تا تعداد دانه های کشبافت به20 دانه برسد.(برای یقه دانه کم نمی شود.)بعد از آن، فقط20 دانه ی کشبافت را کورکرده وبا بقیه دانه ها به بافت ادامه ادامه می دهیم.قد بافت به 49 سانتی متر که رسد. دانه های سر شانه را کور می کنیم.

مرحله دوم:

پشت:94 دانه سرانداخته،5 سانتی متر1زیر،1رو کشبافت می بافیم.تعداد دانه هارا به 82 دانه کاهش داده ومانند نقشه ی بافت25 سانتی متر می بافیم.برای حلقه ی آستین از هر دوطرف1+2+3دانه کور کرده،قد بافت به 49سانتی متر که رسید،دانه های باقیمانده را کور می کنیم.آستین:54 دانه سرانداخته،5سانتی متر1زیر،1و کشبافت می بافیم. با توجه به نقشه ی بافت از هر دوطرف هر رج یک بار 1دانه اضافه کرده و29 سانتی متر می بافیم.برای حلقه ی آستین، ابتدا2+3دانه و بعد،10 دفعه1دانه و دانه های باقیمانده را یکباره کور می کنیم.

مرحله سوم: الگو آستین

مرحله چهارم:

یقه: از دور یقه ی جلو و پشت(به غیر از20 دانه ی کشبافت هردوطرف جلو)،84 دانه در آورده،9سانتی متر 1زیر،1رو کشبافت بافته و کور می کنیم.

مرحله پنجم: نقشه بافت

مرحله ششم:نتیجه نهایی

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا