آموزش جلیقه بافتنی طرح هفت

با سلام. امروز می خواهیم نحوه بافت جلیقه بافتنی طرح هفت را خدمتتان ارائه دهیم.

سایز این جلیقه بین 38-40 می باشد.

 

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  5. آموزش کم کردن دانه بافت دو میل
  6. آموزش ساده بافی با دو میل

 

مرحله اول:

با نخ بورجوم کلاسیک مشکی 51 دانه سر انداخته، در رج دوم 1 دانه رو، 1 دانه از داخل اضافه کرده، 23 دانه رو، 3 دانه را یکی کرده، 23 دانه رو، 1 دانه از داخل اضافه کرده، 1 دانه رو بافته و رج را به پایان می رسانیم. 3 رج روبافی که به پایان رسید، با نخ اسپورت به بافت ادامه داده، 5 رج ساده می بافیم. از وسط 3 تا یکی و در کنارها یک دانه اضافه کرده را 32 سانتی متر ادامه داده و پس از آن، به اندازه 12 سانتی متر در کنارها دیگر 1 دانه اضافه نکرده و فقط به گرفتن 3 دانه از وسط ادامه داده و به بافت ادامه می دهیم. گودی یقه و آستینها را درست می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

با نخ مشکی 3 رج رو که بافتیم، برای سرشانه 19 دانه باقی می ماند. برای به دست آوردن بافتی صاف در وسط به دان 3 تا یکی از چپ و راستش در رج رفت 1 دانه اضافه می کنیم. با نخ مشکی 10 سانتی متر بافته و بافت را به پایان می رسانیم.

مرحله دوم:

 

پشت: با نخ بورجوم کلاسیک 72 دانه سر انداخته، 32 سانتی متر روبافی می بافیم. بعد از آن، برای حلقه آستین در کنارها 3 دانه کور می کنیم. هر 3 رج یک بار 1 دانه در طول 12 سانتی متر از هر دو طرف کور می کنیم. 58 دانه باقی می ماند. 10 سانتی متر دیگر بافته و بافت را به پایان می رسانیم.

مرحله سوم:

کنار: از آستین، جلو و از دور یقه دانه در آورده، 3 رج رو می بافیم.

مرحله چهارم: نتیجه نهایی

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا