آموزش بافت پانچو کودک دخترانه

با سلام خدمت دوستان عزیز. امروز میخواهیم نحوه بافت پانچو کودک دخترانه  را خدمت شما ارائه کنیم.

این آموزش بافت پانچو دخترانه برای دختران 8-6 ساله مناسب می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  5. آموزش کم کردن دانه بافت دو میل
  6. آموزش ساده بافی با دو میل
  7. آموزش بافت پیچ با دو میل
  8. آموزش بافت رکن یا ابری
  9. آموزش بافت کشباف ساده با دو میل

مرحله اول: جلو پانچو

162 دانه سرانداخته،3سانتی متر1زیر،1رو کشبافت می بافیم.

50 دانه وسط:

50 دانه ی وسطی را به این ترتیب می بافیم:18رو،14زیر،18رو؛

از این به بعد این 50 دانه را بین خود بافته،یعنی بقیه دانه های هر دو طرف را2تا2تا در هر رج رفت و برگشت،به50 دانه اضافه می کنیم.(18رو را بافته،14 دانه زیر،18 دانه ی دیگر را این دفعه 2 دانه از دانه های روی میل سمت چپ به آن اضافه کرده،20 دانه را رو بافته و از همان جا بر می گردیم.
20 دانه زیر بافته،14 دانه رو،این بار به 18 دانه دیگر باز هم 2دانه اضافه کرده،یعنی 20 دانه زیر می بافیم.)تعداد دانه های 18 رو در هر دوطرف به 30 دانه،بعد از آن،14 دانه ی دیگر از هر دو طرف برای پیچ و بقیه دانه ها را هم رو می بافیم.(در این میان در بیستمین رج14 دانه ی وسط را7×7پیچ داده و در چهلمین رج هم 1بار دیگر پیچ می دهیم.

شکاف یقه:

(جمعاً2بار)پس از اتمام 126 دانه،این بار،از هر دو طرف کار در هر رج رفت 1 دانه کور می کنیم.قد بافت به 34 دانه که رسید،برای شکاف یقه،دانه ها را از وسط نصف کرده و دو تکه به بافت ادامه می دهیم.در جلوی سمت چپ اول کار برای سجاف یقه،4 دانه درآورده و 9سانتی متر رکن می بافیم.جلوی سمت راست هم موقع بافت4 دانه ی اول را هم9سانتی متر رکن می بافیم.قد بافت به 46 سانتی متر که رسید،از هر دو طرف یقه 9 دانه را(جمعاً 18دانه)روی میل نگه داشته،ازسمت یقه هم در هر رج رفت و برگشت 2 دانه از هر دو طرف به دانه هایمان اضافه می کنیم تا تعداد دانه ها به صفر برسد.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

                         

مرحله دوم: پشت پانچو

126 دانه سرانداخته،3 سانتی متر 1 زیر،1رو کشباف می بافیم.پس از آن با روبافی ادامه داده و مانند کار جلوی 50 دانه را بین خود بافته و در هر رج رفت و برگشت 2 دانه از هر دو طرف به دانه هایمان اضافه می کنیم.پس از بافتن همه ی دانه ها،از هر دو طرف1دانه کور می کنیم.قد بافت به 51 سانتی متر که رسید،همه ی دانه ها را یکباره کور می کنیم.

مرحله سوم: کلاه پانچو

9 دانه ای که یک طرف نگه داشته بودیم را روی میل گرفته.

تا وسط تکه ی پشت،حدوداً52 دانه در آورده.

10 سانتی متر ساده بافته و بعد،از قسمت پشت گردن،در هر رج رفت1 دانه کور می کنیم.

16 سانتی متر دیگر به بافت ادامه داده،پس از آن،از همان طرف دانه اضافه کرده،16 سانتی متر می بافیم.بعد،دیگر دانه اضافه نکرده،10سانتی متر دیگر بافته و دانه ها را کور می کنیم.کلاه را تا کرده و به سمت دیگر می دوزیم.

مرحله چهارم: نتیجه نهایی

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا