آموزش دستبند چرم – ساخت دستبند چرم – 2 مدل مختلف

 

ساخت دستبند چرم یکی از انواع کارهایی می باشد که شما می توانید در هنر چرم دوزی به آن بپردازید.

دستبند چرم در میان نوجوانان و جوانان طرفداران زیادی را دارد.

از ویژگی های بارز این دستبند ها می توان به تنوع مدل و رنگ آن اشاره کرد.

از این رو دستبند چرم قادر است تا سلیقه همه را تامین کند.

بنا بر درخواست های مکرر شما عزیزان امروز در این مطلب، ساخت دو مدل دستبند چرم را آموزش می دهیم.

با این امید که بهره لازم از این آموزش ها را ببرید.

آموزش مدل اول

ساخت دستبند چرم دخترانه

این دستبند را می توانید در رنگ ها و مدل های مختلف درست کنید. من برای تزیین این دستبند از گل های چرمی استفاده کردم ولی می توان از مهره های رنگی، سنگ های تزیینی و هر چیز دیگری که خودتان دوست دارید استفاده کنید.

وسایل لازم برای ساخت دستبند چرم دخترانه
مراحل ساخت دستبند چرمی دخترانه
مرحله اول: بریدن چرم

بعد از خرید چرم باید یک نوار به اندازه دور مچ خود از روی چرم مورد نظر را ببرید. چرمی را که دارای ضخامت متوسطی است انتخاب کنید. چرم های خیلی ضخیم برای این دستبند مناسب نیستند.

قبل از چیدن چرم، چند سانت اضاف تر از دور مچ خود بگیرید و سپس چرم را بچینید. بعد از چیدن لبه های چرم را حالت دهید.

مرحله دوم: پانچ کردن

چرم بریده شده را روی دست خود قرار دهید. قسمت هایی را که مناسب هستند برای ایجاد سوراخ روی دستبند علامت بزنید. این مرحله مهم است. باید سوراخ های دستبند همگی با هم مساوی و در یک راستا باشند. به علاوه این که فاصله بین هر سوراخ نیز باید با هم برابر باشد.

بعد از علامت زدن با استفاده از سمبه و مشتک چرم را سوراخ کنید. البته دستگاه های پانچ نیز در بازار وجود دارند که اگر علاقه مند به هنر چرم دوزی هستید می توانید آن ها را تهیه کنید.

این سوراخ ها برای این روی دستبند تعبیه می شوند که محلی برای اتصال گل های چرمی روی دستبند باشند.

مرحله سوم: وصل گل های چرمی

بعد از این که قسمت های مشخص شده برای اتصال گل ها و همچنین دکمه وصل دستبند را پانچ کردید، می بایست گل ها را در جای مناسب خود قرار دهید. می توانید دکمه های تزیین شده را خریداری کنید یا این که خودتان از مهره های کوچک برای تزیین دکه ها استفاده کنید.

به همین را حتی دستبند بسیار زیبای دخترانه را آماده کردید.

آموزش دوم

ساخت دستبند چرم اسپورت

این دستبند زیبا اسپورت بوده و هم برای دختر خانم ها و آقا پسرها استفاده می شود. در صورتی که از رنگ های دخترانه و شاد استفاده شود برای دختر خانم ها و اگر از رنگ های تیره و پسرانه استفاده شود برای آقا پسر ها قابل استفاده می باشد.

آموزش درست کردن این دستبند بسیار ساده است. مراحل این آموزش به صورت تصویری نشان داده می شود تا شما عزیزان به راحتی بافت گیس روی این دستبند را انجام دهید.

پس لطفا با دقت به عکس ها نگاه کنید.

مرحله اول: بافت گیس روی دستبند

برای بافت این مدل گیس می بایست در ابتدا نوارهای رنگی از چرم را برش زده و به همراه بند های تزیینی و حتی سیم هدفون هایی که خراب شده است را داخل سنجاق قفلی کردن و به یک سطح صاف متصل کنید. این کار برای این است که گیس کردن چرم به راحتی انجام شود.

مراحل گیس کردن را مطابق با تصویر پیش ببرید. بند را باید دو لایه کرده و سپس داخل سنجاق کنید اما نوارهای چرمی را نیازی نیست تا دو لایه کنید. ابتدای نوار ها را بعد از این که داخل سنجاق کردید، چسب بزنید تا باز نشوند.

مرحله دوم: وصل کردن بافت گیس روی چرم

بعد از این که کار بافت گیس تمام شد، انتها و ابتدای بافت را گره بزنید تا چرم ها و بند باز نشوند. بعد از این مرحله یک نوار به پهنای دلخواه و اندازه دور مچ دست خود به اضافه دو سانت اضافه برش بزنید.

هر چقدر چرم شما نرم تر و نازک تر باشد این مدل دستبند زیباتر نشان داده می شود.

حالا مطابق تصویر، ابتدا و انتهای نوار آماده شده رابر روی صفحه برش چرم بگذازید و یک برش کوچک بزنید. دقت کنید که این برش باید در فاصله یک سانتی متری از لبه نوار قرار داشته باشد.

بعد از انجام برش، گیس بافته شده را داخل درزهای ایجاد شده کرده و در پشت کار با چسب آن ها را محکم کنید

مرحله سوم: دوخت دستبند

این مرحله در واقع آخرین مرحله از دوخت دستبند چرمی شما می باشد.

دستبند را با استفاده از سوزن چرم از پشت کار شروع به دوختن کنید. دوخت را محکم انجام دهید و بعد از هر بار دوخت زدن دست خود را بکشید تا نخ چرم کاملا جمع شده و کار شما محکم شود.

چنانچه شما هنرمندان عزیز تمایل دارید تا آموزش های بیشتری را در این زمینه فرا بگیرید، می توانید به صفحه دوره چرم دوزی مراجعه کرده و تمامی آموزش های لازم برای هنر چرم دوزی را با بهترین کیفیت یاد بگیرید.

اگر دوست دارید کیف پول چرم دست دوز برای خود بدوزید می توانید به صفحه آموزش کیف پول چرم دست دوز  و  آموزش کیف پول چرم طرح پرنده مراجعه کنید.

http://www.fabdiy.com

A Pumpkin and A Princess

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا