آموزش دوخت کیف چرم زنانه دست دوز

دوخت انواع کیف دست دوز، هنری زیبا و جذاب است که با یادگیری آن می توانید اقدام به تهیه انواع کیف دخترانه و زنانه نمایید. آموزش دوخت کیف چرم زنانه دست دوز برای افراد مبتدی در چرم دوزی نیز قابل استفاده بوده و بسیار مناسب است.
در این مطلب دوخت کیف چرم زنانه آموزش داده خواهد شد که با یادگیری این آموزش به راحتی می توانید در منزل یک کیف چرم زیبا و جذاب تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید. همانگونه که می دانید کیف های چرم دست دوز از ارزش بسیار بالایی برخوردارند و جایگاه ویژه ایی میان خانم های شیک پوش و باسلیقه دارند. اگر شما نیز قصد دوخت کیف چرمی را دارید، می‎توانید با استفاده از این آموزش بسیار ساده و آسان اقدام به دوخت کیف نمایید و کیف مورد نظر را در رنگها و تزییناتی متفاوت بسازید.

آموزش دوخت کیف چرم زنانه یکی از آموزش های پرکاربردی است که با آن می توان کیف های زیبا و متنوعی را در رنگها و طرح های متفاوت دوخت و از آن لذت برد. وقتی خودتان قادر به دوخت کیف باشید می‎توانید از انواع پارچه ها نیز برای دوخت کیف استفاده کنید و در میهمانی هایتان همیشه شیک ترین باشید و از کیفهای جدید و متنوع استفاده کنید.

در این مطلب به آموزش دوخت کیف چرم زنانه با طرحی زیبا، جدید و متفاوت می پردازیم. این طرح بسیار ساده یکی از جدیدترین مدل های کیف زنانه نیز محسوب می گردد و می تواند انتخاب مناسبی برای خانم های شیک پوش و مد روز باشد. برای شروع دوخت، پارچه چرم مورد نظر را در رنگ دلخواه خود تهیه نموده و الگو را روی آن بکشید و سپس برش بزنید.

آموزش دوخت کیف چرم زنانه دست دوز

لوازم مورد نیاز برای دوخت کیف چرم زنانه دست دوز:
• پارچه چرم در طرح و رنگ دلخواه
• سوراخ کن دستی دو اهرمه
• قیچی
نخ
سوزن
• روبان سیاه خالخالی
• بشقاب
• بند برای کیف

مراحل دوخت کیف چرم زنانه دست دوز :

پس از تهیه لوازم مورد نیاز این کار، ابتدا باید به سراغ تهیه الگو برای کارمان برویم.
مرحله اول:
در مرحله اول، از دوخت کیف چرم زنانه زیبای دست دوزمان به یک الگوی دایره شکل ساده نیاز داریم. برای تهیه این الگو و انجام این کار ما از یک بشقاب گرد استفاده کردیم. البته بسته به سایزی که شما برای کیف در حال دوخت‌تان در نظر گرفته اید، می‎توانید از یک بشقاب بزرگ گرد، دیس یا سینی گرد استفاده کنید.
بشقاب یا ظرف مورد نظرتان را بر روی چرم قرار داده و دور تا دور آن را با ماژیک خط بکشید.

آموزش دوخت کیف چرم زنانه دست دوز

مرحله دوم:
سپس در مرحله دوم، دور تا دور روی خطوطی را که در مرحله پیش کشیدیم را با یک قیچی تیز برش می زنیم.

آموزش دوخت کیف چرم زنانه دست دوز

مرحله سوم:
حالا در این مرحله از کار، دور تا دور دایره ای که در مرحله قبل آماده کردیم را با دستگاه سوراخ کن دو اهرمه با فاصله های ده سانت به ده سانت، همانند عکس بالا، سوراخ می‌کنیم.

مرحله چهارم:
در مرحله چهارم از کار دوخت کیف چرم زنانه زیبا و شیکمان باید روبان سیاه خالخالی را که قبل از شروع کار تهیه کرده بودیم را، مانند تصویر پایین، از میان این سوراخها رد کنیم. شما می‌توانید متناسب با رنگی که برای چرمتان در نظر گرفتید روبان از دیگری نیز استفاده کنید. و یا حتی از نوارهای تزیینی دیگری که در بازار موجود است برای اینکار استفاده کنیم.

برای این قسمت به جای روبان می‎توانید از پارچه خالخالی که به شکل نوار با ضخامت دلخواه درست کرده اید را استفاده نمایید. که البته پیشنهاد من به شما استفاده از نوار پارچه ای به جای روبان است، چرا که کار شما بسیار زیباتر خواهد شد.

اگر بخواهید از روبان استفاده کنید نیز می‎ توانید، اما باید از روبان پهن برای این کار استفاده کنید.  و روبان را از وسط تا کنید، سپس لبه های آن را به هم بدوزید و اینگونه از روبان استفاده کنید. به این ترتیب کارتان زیبایی خود را نیز حفظ خواهد کرد.

آموزش دوخت کیف چرم زنانه دست دوز

مرحله پنجم:
در این مرحله روبان را به آرامی کشیده و جمع می‌کنیم. حالا دیگر پارچه چرمی ما شکل کیف به خود گرفته است. تنها مرحله پایانی این کار، یعنی وصل کردن دسته های کیف باقی مانده است تا کیف ما به طور کامل حاضر شده و آماده استفاده کردن شود.

آموزش دوخت کیف چرم زنانه دست دوز

مرحله ششم:
مرحله ششم آخرین مرحله از آموزش دوخت کیف چرم زنانه زیبای ماست. در این مرحله بند را نصب می کنیم و کیف ما آماده می‌شود. برای سوراخ کردن گوشه های کیف، از همان دستگاه سوراخ کن دستی دو اهرمه استفاده می‌کنیم. سپس از دو طرف بند را به کیف وصل می‌ کنیم.

آموزش دوخت کیف چرم زنانه دست دوز

امیدواریم آموزش مرحله به مرحله دوخت کیف چرم زنانه دست دوز که در این آموزش برای شما همراهان گرامی توضیح دادیم، مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
اگر به چرم دوزی علاقمندید و اطلاعات زیادی در زمینه دوخت چرم و انواع دوخت آن ندارید، اگر نمیدانید چگونه و از کجا کار چرم دوزی را شروع کنید، از شما عزیزان هنرمند دعوت می نماییم برای مشاهده آموزش های بیشتر و متنوع تر و همچنین آشنایی با دوخت کیف های مختلف، به بخش آموزش‎های رایگان ما بروید، و در کلاس‌های رایگان آموزش چرم دوزی در سایت هنری ثبت نام کنید و به صورت حرفه ای چرم دوزی را یاد بگیرید و چرم دوزی کنید.
همچنین شما می‎توانید با عضویت و ثبت نام در سایت ما از جدیدترین مطالب و آموزش های منتشر شده در سایت هنری استفاده کنید و از فراگیری انواع هنرهای دستی لذت برده و برای خود، خانواده، و نیز دکوراسیون خانه تان لوازم و وسایل زیبای تزیینی و همچنین وسایل کاربردی و قابل استفاده بسازید.

آموزش دوخت کیف چرم زنانه دست دوزتصویر نهایی و آماده شده کیف چرم زنانه دست دوز

سایت منبع: elisicalismalari.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا