آموزش درست کردن سگ با خمیر فیمو

درست کردن این سگ اصلا سخت نیست، حتی می تواند به شما برای درست کردن حیوانات دیگر کمک کند. نکته درست کردن آن در این است که هر تکه از آن را به صورت جداگانه درست کرده و بعد به هم متصل می کنیم و فرم می دهیم. زمانی که این روش را یاد بگیرید، می توانید سگتان را به شکل های مختلف درست کنید. می توانید گوش ها را بزرگتر و کوچکتر کنید، بدن را کشیده تر کنید یا رنگش را با سلیقه خودتان تغییر دهید.

 

وسایل مورد نیاز:

خمیر 

چشم عروسک

 

 

قدم اول:

برای درست کردن سگ، می توانید از رنگ های مورد علاقه تان استفاده کنید. اما اگر می خواهید عروسک سگ شما همانند تصویر  باشد، شما به رنگ قهوه ای روشن و مشکی برای بدن، رنگ قرمز برای زبان و یک جفت چشم عروسک احتیاج دارید.

 

قدم دوم:

از کف دستانتان استفاده کنید، خمیر قهوه ای روشن را به کره هایی با اندازه های متفاوت تبدیل کنید. کره بزرگتر بدن است. دومین کره بزرگ سر عروسک است. چهار کره دیگر با سایز متوسط پا ها هستند. سه کره کوچک گوش ها و دم اند و کوچکترین کره ها پنجه ها هستند.

 

قدم سوم:

کره بزرگ را به صورت شکل گلابی، با سر نازک و انتهای چاق تر بکشید و فرم دهید. یک یا دو تکه کوچک از خمیر مشکی را بردارید، آن ها را پهن کنید و آن ها را به پشت بدن سگ بچسبانید تا لکه های بدن سگ را درست کنید.

 

قدم چهارم:

دو کره با سایز متوسط را رول کنید تا دو پای جلوی سگتان را بسازید. پا ها را به جلوی بدن بچسبانید، آن ها را به آرامی فشار دهید تا مطمئن شوید که دو تکه به بدن کاملا وصل شده اند.

 

قدم پنجم:

هر کدام از پاهای عقب، در واقع دو قسمت است. دو کره دیگر به اندازه متوسط را بردارید و آن ها را به آرامی پهن کنید و آن ها را به شکل اشک در بیاورید. این ها ران های سگ خواهند بود. آن ها را به انتهای بدن بچسبانید و به آرامی فشار دهید تا از متصل شدن آن به بدن مطمئن شوید. سپس، کوچکترین کره ها را به شکل بیضی تبدیل کنید و آن ها را به ران ها بچسبانید، بدین ترتیت پاها را با گذاشتن پنجه ها کامل کردید.

 

 

قدم ششم:

کره ای را که سر عروسک است را بردارید، آن را به شکلی ورز بدهید تا به شکل مخروطی مانند تبدیل شود، که یک سر آن تیز تر از دیگری باشد. برای درست کردن بینی، یک تکه بسیار کوچک از خمیر مشکی را رول کنید و به توپ تبدیل کنید و آن را پهن کنید. سپس، آن را به قسمت نوک تیزتر  سر وصل کنید. دو علامت به جای چشم سگ بالای بینی عروسک بگذارید و سپس، دقیقا بالای چشم ها علامت کوچکی به جای ابرو بگذارید. بعد از آن، چشم های عروسک را روی علامت ها قرار دهید.

قدم هفتم:

برای درست کردن گوش ها، دو کره کوچک باقی مانده را به شکل قطره کشیده پهن درست کنید. انتهای نازک گوش ها را در سر عروسک فشار دهید.

 

قدم هشتم:

سر را بر روی قسمت نازک بدن بگذارید و فشار دهید. در نقطه اتصال سر و بدن، دو تکه را با ورز دادن بشتر به هم متصل کنید تا ثابت بماند. سگ شما هنوز به یک زبان احتیاج دارد. یک تکه کوچک از خمیر قرمز را بردارید، آن را به شکل بیضی پهن کنید و به قسمت زیرین سر، زیر بینی عروسک وصل کنید.

 

قدم نهم:

آخرین کره باقی مانده را رول کنید تا دم را درست کنید. اگر دوست دارید، می توانید کمی خمیر مشکی قبل از رول کردن اضافه کنید تا دم علامت های مشکی داشته باشد. سپس دم را به پشت عروسک بچسبانید. دم را به نرمی در بدن فشار دهید تا جدا نشود.

بعد از پایان کار، برای خشک شدن خمیر:

روش اول: پس از اماده سازی، خمیر را به مدت 15 الی 20 دقیقه با دمای110- 130 درجه ی سانتیگراد داخل فر قرار بدهید. ( می توانید قبل از گذاشتن عروسک در فر چشم عروسک را جدا کرده، پس از بیرون آوردن عروسک با چسب آن ها را روی سر عروسک بچسبانید.)

روش دوم: پس از اماده سازی کار، در ظرفی مقداری آب بریزید و بگذارید تا بجوشد و وقتی آب شروع یه جوشیدن کرد. خمیرتان رو به ارامی با یک قاشق داخلش قرار دهید و 10 دقیقه در حالت جوش نگه دارید. بعد از اون خمیر شما آماده است.

قبل از استفاده از فیمو  لطفابه قسمت آشنایی و نحوه کار با خمیر فیمو بروید، تا اطلاعات بیشتری را درباره خمیر فیمو به دست بیاورید.

هم چنین می توانید به بخش آموزش ساخت زیورالات با خمیر فیمو  و  آموزش تزئین ماگ با خمیر پلیمری فیمو بروید و از دیگر آموزش های رایگان هنری استفاده کنید.

منبع:

ehow.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا