آموزش ساخت گوشواره خمیری با طرح شیرینی ماکارون

سلام دوستان هنرمند و همراهان همیشگی هنری.

عروسک ها و دست سازه های خمیری  یکی از جذاب ترین هنرها هستند ، قبلا از خمیر چینی برای ساخت  عروسک ها و دکوری ها استفاده میشد  اما امروزه با توجه به کیفیت عالی  خمیر پلیمری یا خمیر فیمو، بیشتر هنرمندان از این خمیر استفاده میکنن.

بسیاری از اشیاءخمیری به صورت قالب زنی و یا شکل دادن خمیر پلیمری با ابزار های خاص ساخت عروسک خمیری این کار ساخته می شوند .

از خمیر های فیمو معمولا برای ساخت مجسمه ها و گل های خمیری و یا حتی زیورآلات استفاده می شه. اگر به گوشواره های فانتزی علاقه دارید،  هنری امروز میخواد به شما یاد بده برای خودتون گوشواره های خمیری فانتزی بسازید، و به عزیزانتون هم هدیه بدید.

مراحل آموزش گوشواره خمیری با طرح شیرینی ماکارون

لوازم مورد نیاز:

خمیر فیمو یا پلیمر به رنگ صورتی و سفید

قلاب گوشواره

قالب دالبری

وارنیش

مرحله اول:

ابتدا دایره کوچیکی رو از خمیر فیمو جدا کرده و اون رو با استفاده از وَردَنِه کمی پهن میکنیم. سپس با استفاده از قالب دالبری قسمتی از اون رو جدا میکنیم.

ابتدا دایره کوچکی را از خمیر فیمو جدا کرده و آن را با استفاده از وَردَنِه کمی پهن میکنیم . سپس با استفاده از قالب دالبری قسمتی از آن را جدا میکنیم

مرحله دوم:

حالا با استفاده از خلال دندان یا هر جسم نوک تیزی سوراخ های کوچیکی دور تا دور دالبر خمیری ایجاد میکنیم.

حال با استفاده از خلال دندان سوراخ های کوچکی دور تا دور ایجاد میکنیم

مرحله سوم:

در این مرحله دو برابر مرحله قبل از خمیر جدا میکنیم و اون رو به صورت دایره در می آریم ، بعد با استفاده از وردنه اون رو کمی صاف میکنیم تا مثل تصویر بشه دقت کنید که ارتفاع این استوانه باید از قسمت دالبری بیشتر و حدودا دو برابر باشه.

در این مرحله دو برابر مرحله قبل از خمیر جدا میکنیم و آن را به صورت دایره در می آوریم ، سپس با استفاده از وردنه آن را کمی مسطح میکنیم تا به شکل زیر در آید.

مرحله چهارم:

بعد این دو قسمت رو روی هم قرار میدیم و کمی فشار میدیم که به هم بچسبن.

سپس مانند عکس بالا دو قسمت را روی هم قرار میدهیم

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

                 

مرحله پنجم:

مراحل یک تا چهار رو مجددا تکرار میکنیم. حالا از خمیر سفید دایره متوسطی جدا میکنیم و اونرو با استفاده از وردنه صاف میکنیم ، دقت کنید که قطر آن خیلی کم نشود و قطر دایره سفید رنگ از دایره های قبلی بزرگتر نباشد.

مراحل قبل را مجددا تکرار میکنیم. سپس از خمیر سفید دایره متوسطی جدا کرده و آنرا با استفاده از وردنه صاف میکنیم ، دقت کنید که قطر آن خیلی کم نشود و قطر دایره سفید رنگ از دایره های قبلی بزرگتر نباشد

مرحله ششم:

حال هر سه قسمت را بر روی هم قرار میدیم و کمی فشار میدیم تا بهم بچسبن.

حال هر سه قسمت را بر روی هم قرار میدهیم تا بهم بچسبد

مرحله هفتم:

بعد از اونکه درست کردن شیرینی خمیری با خمیر پلیمری تموم شد ، قلاب گوشواره رو درون قسمت سفید رنگ  فرو میکنیم

بعد از آنکه درست کردن شیرینی تمام شد ، قلاب گوشواره را درون آن فرو میکنیم

مرحله هشتم:

در آخرین مرحله برای سفت و محکم شدن ، شیرینی خمیری  رو داخل فر طبق دستوری که روی جعبه خمیر ذکر شده حرارت میدیم. دقت کنید که خمیر فیمو خیلی سریع میسوزه و زمان رو باید دقیق محاسبه کنید.

در آخرین مرحله برای سفت و محکم شدن ، شیرینی را داخل فر طبق دستوری که روی جعبه خمیر ذکر شده حرارت میدهیم. دقت کنید که خمیر فیمو خیلی سریع میسوزد و زمان را باید دقیق محاسبه کنید.

مرحله نهم:

کار نهایی به این زیبایی میشه برای جلوه بهتره گوشواره خمیری بهتره از وارنیش یا براق کننده استفاده کنید.

کار نهایی شما میتونید سایرآموزش ساخت عروسک خمیریبا خمیر فیمو را نیز مشاهده کنید

برای مشاهده آموزش ها به صفحه آموزش ساخت زیور آلات با خمیر فیمو  و یا برای تزئیین لیوان های خود به  آموزش عروسک خمیری روی ماگ مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا