آموزش ساخت عروسک خمیری

آموزش ساخت عروسک خمیری

چه کسی عروسک خمیری را دوست ندارد؟ عروسک های خمیری زیبا هستند و میلیون ها شکل زیبا از آنها وجود دارد. اگر شما هم به داشتن عروسک خمیری علاقه دارید، چرا خودتان شروع نمی کنید و شکل دلخواه خود را به کمک خمیر نمی سازید؟ در این نوشته آموزش ساخت عروسک خمیری را می خوانید و روش درست کردن عروسک هایی را یاد خواهید گرفت.

شروع می کنیم. قبل از آن خیلی سریع نحوه ساخت خمیر عروسک سازی را به شما خواهم گفت.

 

نحوه ساخت خمیر عروسک سازی

برای ساختن خمیر عروسک سازی به مواد زیر احتیاج دارید:

1 پیمانه گلیسرین، 5/1 قاشق غذا خوری چسپ چوب، 1 پیمانه آبلیمو، 1 قاشق غذاخوری وازلین بچه و 1 پیمانه نشاسته ذرت. برای درست کردن خمیر عروسک سازی باید نشاسته و چسب چوب و گلیسیرین و آب لیمو را در ظرف مناسب به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری صاف و یک دست به دست آید. سپس یک ظرف لعابی یا تفلون را با کمی وازلین چرب کنید، مواد را داخل آن بریزید، روی حرارت قرارشان دهید و هم بزنید تا خمیر ته نگیرد. می توانید خمیر را روی بخار آب قرار دهید تا بیشتر پخته شود و لطافت آن بیشتر شود. بعد از اینکه خمیر به خوبی حرارت دید، دست خود را با وازلین چرب کنید و خمیر خود را ورز دهید تا یکدست شود. پس از آن کمی صبر کنید تا خمیر خنک شود. با اضافه کردن رنگ می توانید خمیرها را به رنگهای مختلف دربیاورید و با استفاده از رنگ های مختلف، عروسک های مختلفی بسازید.

آموزش ساخت عروسک خمیری

ابتدا باید بدانید چه چیزی می خواهید درست کنید و سپس شروع کنید. مثلا اگر شما می خواهید یک گربه زیبا درست کنید، باید خمیر را مانند شکل زیر در آورید. یک تکه خمیر بیضی برای تنه گربه، خمیر گلوله شده برای دم گربه و دو عدد خمیر مثلثی برای گوش های گربه. این تکه ها را به هم وصل می کنید تا شکل گربه دربیاید. برای کشیدن صورت گربه می توانید از خودنویس یا ماژیک مخصوص استفاده کنید.

برای ساختن یک اختاپوس کوچک طبق مراحل زیر پیش بروید.

برای ساختن یک سگ از عکس زیر کمک بگیرید.

برای درست کردن پنگوئن با خمیر عروسک سازی به شکل زیر نگاه کنید و آن را بسازید.

برای ساختن اردک، خمیر زرد را مطابق تصویر زیر شکل دهید.

برای درست کردن فیل هم از الگوی گام به گام تصویر زیر کمک بگیرید.

با ترکیب رنگ زرد و نارنجی می توانید یک شیر خمیری درست کنید، درست مانند تصویر زیر:

هم چنین می توانید این پرنده های کوچک را با خمیر بسازید و آنها را در لبه گلدان های خود قرار دهید.

در این نوشته شما با نحوه درست کردن خمیر عروسک سازی آشنا شدید.هم چنین یاد گرفتید که برای ساختن عروسک های خمیری باید از الگو و خمیرهای مختلف استفاده کنید. امیدوارم با خواندن این نوشته بتوانید عروسک های زیبایی مانند گربه، سگ، شیر، فیل، اردک، پرنده و پنگوئن درست کنید و خانه خود را با وجود این عروسکها زیباتر کنید.

از شما ممنونیم که در این نوشته همراه ما بودید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا