آموزش ژیله بافتنی مردانه

با سلام. امروز می خواهیم نحوه بافت ژیله بافتنی مردانه با دومیل  را خدمتتان آموزش دهیم.

 

این ژیله در سایز: استاندارد می باشد.

 

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  5. آموزش ساده بافی با دو میل

مرحله اول:

با نخ لاناگُلد 82 دانه سر انداخته، 4 سانتیمتر 1 زیر، 1 رو کشبافت می بافیم. هنگام شروع بافت نقشه روی 36 دانه نخ لاناگُلد اسپورت استفاده می کنیم.

مرحله دوم:

نقشه: رج 1: 5 دانه زیر بافته، موقع بافت دانه ششم نخ را دور میل 2 بار پیچیده و می بافیم. به همین ترتیب رج را به اتمام می رسانیم. رج 2: همه دانه ها رو بافته می شود و دانه هایی که 2 بار نخ پیچیده بودیم را نبافته بر می داریم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

رج 3:

همه دانه ها را باز هم زیر بافته، از داخل دانه هایی که بلند گرفته بودیم، باز هم 1 دانه بلند (یعنی نخ را 2 بار می پیچیم) در می آوریم. رج 4: همه دانه ها را به غیر از دانه های بلند رو می بافیم. رج 5: دانه های بلند را نبافته بر می داریم و بقیه دانه ها را زیر می بافیم. رج 6: همه دانه ها را زیر می بافیم. در روی کار روبافی دیده شود. رج 7: رج هفتم به بعد، از رج اول نقشه را تکرار می کـنیم.

مرحله سوم:

قد بافت به 39 سانتیمتر که رسید، از هر دو طرف برای حلقه آستین 1+2+3+4 دانه کور می کنیم. قد بافت به 50 سانتیمتر که رسید، دو تکه به بافت ادامه می دهیم. بعد از آن، برای یقه از وسط 13 دانه کور کرده، در رجهای بعدی از هر دو طرف 1+2+3 دانه کور می کنیم. قد حلقه آستین به 20 سانتیمتر که رسید، دانه های سرشانه را کور می کنیم. پشت را با نخ لاناگُلد با همان تعداد دانه، پس از کشبافت با ساده بافی بدون گودی یقه می بافیم. بعد از آن، از دور یقه و آستین با نخ لاناگُلد اسپورت دانه در آورده، 4 سانتیمتر 1 زیر، 1 رو کشبافت می بافیم.

 

 

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا