آموزش ساخت گل با کاغذ

شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد که ساخت گل با کاغذ امکان داشته باشد. ولی در این مطلب دسته گل زیبایی را می بینید که کاملا از کاغذ ساخته شده است.

این دسته گل زیبا می تواند زینت بخش میز یا بوفه شما باشد و مطمئن باشید که با هر بار دیدن ان به خودتان افتخار می کنید.

پس برای یادگیری ساخت گل با کاغذ با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت گل با کاغذ

روش ساخت گل با کاغذ

مرحله 1

ابتدا یک تکه مربع کاغذ در اندازه 15 در  15سانتیمتر جدا کنید. این کاغذ را روی یک سطح صاف از قسمت رنگی آن قرار دهید. کاغذ را طوری تا کنید که به شکل مثلث درآید.

 

مرحله 2

خط وسط این مثلث را مشخص کنید. حالا گوشه سمت راست را بگیرید و تا وسط تا کرده و سپس آن را به نقطه بالا ببرید و یک مثلث کوچک ایجاد کنید. همین کار را دقیقا برای سمت چپ نیز انجام دهید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

 

مرحله 3

حالا در این مرحله تاهایی را که بر روی کاغذ ایجاد کردید باز کنید تا دوباره به همان مثلث ابتدایی در مرحله 1 برگردید.

مرحله 4

به تصویر زیر به دقت نگاه کنید. سمت راست را بچرخانید و بر روی خط تایی که قبلا ایجاد کرده بودید؛ دوباره تا بزنید.  به طوری که لبه کاغذ پایین تر و دقیقا بر روی خط تا باشد.

مرحله 5

در این مرحله دقیقا همان کاری که برای مرحله 4 انجام دادید را برای سمت چپ کاغذ نیز انجام دهید. سمت چپ را بچرخانید و بر روی خط تایی که قبلا ایجاد کرده بودید، دوباره تا بزنید. به طوری که لبه کاغذ پایین تر و دقیقا بر روی خط تا باشد.

مرحله 6

در حال حاضر، دو مثلث کوچکی را که روی لبه ها قرار می گیرد را بردارید و آنها را عقب ببرید، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. کارتان بسیار خوب بود!. اکنون تمام خطوط پیچیده ای که شما نیاز دارید به وجود آمده است.

مرحله 7

تمام خطوط را باز کرده تا دوباره به مثلث اولیه در مرحله 1 برگردید.

حالا دو مثلث کوچکی را که در مرحله قبل به بریون تا کرده بودید به سمت داخل تا کنید.

مرحله 8

طرفهای پایین مثلث را به سمت بالا قرار دهید.

دوباره خط تای بعد را هم به سمت بالا تا بزنید.  اکنون کار آماده چسب زدن است.

مرحله 9

در این مرحله با استفاده از چسب چوب یا چسب مایع یا چسب ماتیکی مثلث های تا شده را به سطح کاغذ بچسبانید.

مرحله 10

در این مرحله باید شکل را از وسط تا نمایید. البته بدون ایجاد خط تا و یک شکل مخروطی ایجاد کنید. آنها را با دستان خود نگه دارید تا مطمئن شوید چسب خشک شده و مخروط شما شکل گرفته است. شما در حال حاضر اولین گلبرگ خود را ساخته اید.

برای ساخت یک عدد گل به تعداد 5-6 عدد از این مخروط ها نیاز دارید. حالا ببینید چند شاخه گل می خواهید درست کنید. به تعداد هر شاخه 5 مخروط را در نظر بگیرید. البته پیشنهاد می کنم در رنگ های متنوع این شاخه ها را درست کنید.

دیگر کار تمام است. از یک چسب حرارتی استفاده کرده و گل برگ های مخروطی را به یک سیخ چوبی یا هر چیزی که بتواند به عنوان ساقه در نظر گرفته شود بچسبانید.

در این مطلب کاملا تصویری طرز تهیه گل با کاغذ را به شما عزیزان هنر دوست آموزش دادم. منتظر روش های دیگری برای ساخت گل های کاغذی باشید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا