ساخت قاب آینه هفت سین

آینه یکی از اعضای اصلی سفره ی هفت سین هست.

قراردادن آینه ای که با دیزاین سفره هفت سین مطابقت داشته باشه دغدغه ی خیلی از ماها هست. کاربرد چوب در دکوراسیون این روزها یکی از اجزای جدا نشدنی به حساب می آید. چیدمان سفره هفت سین با استفاده از چوب می تونه باعث زیبایی بیشتر  این سفره بشه… می تونیم از برش های عرضی چوب برای زیر ظروف استفاده کنیم و یا از تنه های چوبی به عنوان میزهای بلند و کوچک استفاده کنیم اما از همه مهم تر ساخت آینه هفت سین هست.

قاب آینه چوبی

مواد مورد نیاز برای ساخت قاب با چوب:

تخته سه لا 3/8

آینه گرد

ضایعات تخته سه لا

چسب چوب

چاقو

شاخه های بریده شده ی درختان در اندازه های مختلف

سیلرکیلر

چسب آکواریوم

ابزارهای مورد نیاز برای ساخت قاب با چوب:

برس رنگ

اره دستی

اره مویی چوب

متر

 

آینه ی گرد و روی تخته ی سه لایی میزاریم. به اندازه ی ده سانت از اطراف فاصله گرفته و دایره ای به شعاع ده سانت بزرگتر از شعاع آینه رسم می کنیم و برش میزنیم.

قاب آینه چوبی

شاخه های بریده شده ی درختان رو به اندازه ی نیم یا یک سانت به دلخواه خود برش میزنیم. دور تا دور آینه رو خط کشیده و روی تخته سه لایی مشخص می کنیم.

بعد… چسب چوب و به قسمتهای خالی می زنیم. چوب های خرد شده رو به صورت نامرتب روی قسمت های چسب چوب خورده می چسبونیم تا کاملا جاهای خالی پر بشه.

قاب آینه چوبی

قاب آینه چوبی

ما بین قسمت های خالی بین چوبها رو با چسب آکواریوم پر میکنیم و اجازه میدیم خشک بشه… چسب آکواریوم برای خشک شدن به یک الی دو روز نیاز داره. بعد از خشک شدن چسب آکواریوم سیلرکیلر و روی چوب ها اسپری میکنیم یا با برس می کشیم و اجازه میدیم کاملا خشک بشه. بعد از خشک شدن حالا نوبت به آینه هست. بهتر هست اون و کمی بالاتر از چوبها نصب کنیم. برای اینکار می تونیم از خرده های تخته سه لا استفاده کنیم. جای آینه رو با خرده های تخته سه لا با چسب چوب بلندتر می کنیم. بعد از اون آینه رو روی بریده های تخته سه لا می چسبونیم و روی اون وسایل نسبتا سنگینی می ذاریم و اجازه میدیم کاملا محکم بشه… قاب چوبی شما آماده هست. می تونید سر سفره هفت سین خودتون قرار بدین یا حتی به دیوار نصب کنید.

قاب آینه چوبی قاب آینه چوبی قاب آینه چوبی

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید و بتونید از این قاب برای زیباسازی خونتون استفاده کنید.

 

قاب آینه ی چوبی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا