ساخت سبزه ی مصنوعی برای عید

تا به حال به این فکر افتاده اید که کاش می شد سبزه هایتان خراب نشود. من معمولا به این موضوع فکر می کنم مطمئنا هر سال عید… درست دو سه روز مانده به عید عجیب درگیر این موضوع می شوم. در بیشتر مواقع به دلیل حجم زیاد کار پایان سال فراموش می کنم سبزه را از قبل برای عید آماده کنم یا اگر یادم باشد هم با فکر کردن به این موضوع که هنوز وقت هست پشت گوش می اندازم یا در بهترین حالت سبزه هایم یک در میان رشد می کنند یا اگر زودتر وارد عمل شوم برای سر سفره ی هفت سین سبزه هایم زرد شده و طراوت خود را از دست داده اند. پارسال پای سفره ی هفت سین یکی از اقوام سبزه ی مصنوعی دیدم که عجیب توجهم را جلب کرد… بنابراین اگر وقت کافی ندارید تا برای سفره هفت سین سبزه رشد دهید و یا نگران زرد شدن سبزه ها پیش از سیزده هستید می توانید با این روش سبزه ی مصنوعی ساخته و سفره تان را تزیین کنید. یا می توانید این کاردستی را به عنوان تزئین به خانه تان اضافه کنید. با این کاردستی می توانید تکه ای از باغ بهاری به همراه شکوفه هایش را در خانه داشته باشید.

 

وسایل و مواد مورد نیاز:

مقوای ضخیم

خط کش، کاتر، قیچی و مداد

یک تکه سنگ

بریده های چوب

چسب حرارتی

روزنامه

چسب کلفت شیشه ای

چسب نواری کاغذی

کاغذ کشی در رنگ های مختلف مانند سبز، صورتی، بنفش و …

تخم مرغ

رنگ گواش

روش کار:

تکه ای از مقوا را به اندازه ی دلخواه می بریم. با کمک چسب حرارتی، تکه سنگ را در سمت چپ یا راست مقوا می چسبانیم. سپس طرف دیگر مقوا را هم چسب زده و تکه های چوب را به فرم دلخواه روی مقوا می چسبانیم.

کاغذ کشی که به رنگ سبز انتخاب کرده ایم قرار است سبزه ی مصنوعی ما باشد. کاغذ را چند بار تا زده و می بریم تا نواری بلند به ضخامت 6-7 سانتی متر به دست آید. در طول این نوار چند برش عرضی در طول نوار ایجاد می کنیم. حالا تای نوار را باز می کنیم. نوار به حالت ریش ریش درمی آید. تک تک این برش ها را گرفته و پیچ می دهیم تا شکل زیر به دست آید. نوار را به طول هاب 20-30 سانتی متر می بریم.

هر تکه ی نوار را می پیچانیم تا استوانه ای با ریشه به دست آید. سر نوار را چسب می زنیم تا باز نشود. می توانید به جای چسب از میخکوب هم استفاده کنید. این تکه های سبزه را به دلخواه در لا به لای سنگ و چوب، جا داده و با چسب حرارتی می چسبانیم.

تخم مرغ ها را برداشته و با گواش رنگ کرده و طرح های دلخواه را بر رویش نقاشی می کنیم. آنها را در جای مناسب بین چمن ها قرار می دهیم و با چشم حرارتی می چسبانیم.

روش دیگر ساخت این سبزه ها، این است که ریشه هایشان را نپیچانید. آنها را همین طوری میخکوب زده و روی صفحه بچسبانید.

روزنامه را مچاله کرده و به شکل گلوله درمی آوریم. با چسب کلفت شیشه ای، دورش را می پوشانیم تا باز نشود. با چسب حرارتی آن را روی مقوا می چسبانیم. سبزه هایی که ساخته ایم را رویش می چسبانیم تا کاملا پوشانده شود.

کاغذ کشی صورتی رنگ را به شکل مستطیل تا زده و به شکل شکوفه های بهاری می بریم. سپس با سر خودکار شکل می دهیم. چند بریده ی شکوفه را داخل هم قرار داده و می چسبانیم تا شکوفه های پرپشت تری داشته باشیم.  می توانید با رنگ گواش قرمز، برای شکوفه پرچم بکشید یا تکه ای چسب کاغذی را گلوله کرده و وسط شکوفه بچسبانید.

شکوفه را با چسب حرارتی بر روی چوب ها یا توپ سبز می چسبانیم.

کاغذ های کشی به رنگ های دیگر مانند بنفش را برداشته و تا می زنیم. به ضخامت 6-7 سانتی متر می بریم. نوار را باز کرده و قسمت بالایی را کش می آورین تا باز شود و چین چین شود. نوار را به طول های 50-40 سانتی متر تقسیم می کنیم. مانند سبزه ها هر چه طویل تر باشند، گل های تان پرپشت تر می شود.

شاخه ی آماده ی گل را برداشته و نوار کاترین می پیچیم، یا می توانید از شاخه های نازک درختان استفاده کنید. سر شاخه را چسب حرارتی می ریزیم و ابتدای نوار رنگی را به آن می چسبانیم. نوار را به دور شاخه می پیچانیم. در آخر باز هم چسب زده و انتهای کاغذ را می چسبانیم.

شاخه را با کمک چسب حرارتی میان بریده های چوب، می چسبانیم. می توانید مانند بخش قبل با روزنامه، توپ کاغذی ساخته و گل ها را بدون شاخه پیچانده و روی توپ بچسبانید. سپس توپ را به شاخه چسبانده و شاخه را میان بریده های چوب قرار دهید.

کار که تمام شد، می توانید تکه باغی که خود ساخته اید را برای تزیین کنار سفره ی هفت سینتان قرار دهید و یا خانه تان را با آن دکور کنید.

 

 

منبع: https://www.youtube.com/watch?v=i31IYbqN4wE

وhttps://www.youtube.com/watch?v=3IlEznTY9eU

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا