آموزش کاردستی نمدی ساده

بعضی روزا، فکر نمی کنید که حقتون بوده که یه مدال جایزه می گرفتید؟ بچه ی خودتون یا مثلا بچه های اطرافتون چطور؟ آیا اون ها روزهایی دارند که بتونند به خودشون افتخار کنند و پر از احساس غرور بشند؟  این مدال های افتخار دست ساز که به آسونی ساخته می شوند، جایزه های بسیار با شکوهی اند که باعث رشد هویت بچه هاتون خواهند شد و اون ها رو تشویق به بهتر شدن خواهند کرد. شاید به نظر شما این مدال ها، کاردستی نمدی ساده باشن، اما برای بچه ها اون ها یه دنیا می ارزند!

شاید بچه تون کاری رو برای اولین بار ا که داره انجام میده. بهش یک مدال نمدی هدیه بدید. شاید مهربونی خاصی به کسی کرده، بهش یک مدال روبانی هدیه بدید. یا شاید از خودش شجاعتی مثال زدنی نشون داده باشه یا یک روز سخت رو پشت سر گذاشته باشه، اون روزها زمان خوبیه که بهش مدال شادی هدیه بدید. و اگر خودتون هم، یکی ازون روزهای سخت زندگی رو پشت سر میگذرونید که هرگز فکرشو نمی کردید که از پسش بر بیاید، به خودتون یکی از این مدال ها رو هدیه بدید. جدی میگم. لیاقتش رو دارید.

کارهای نمدی با لطافتی که دارند خیلی مناسب ساخت اسباب بازی و عروسک های نمدی جذاب و دلربا برای همه ی سنین اند. ما هم سعی می کنیم با فراهم کردن امکان آموزش نمد دوزی با الگو و عروسک نمدی بهتون در درست کردن اسباب بازی های نمدی کمک کنیم. نمد دوزی هنر خیلی شیرینیه و انجامش حتما باعث ایجاد نشاط و شور در زندگیتون میشه. 

کاردستی نمدی

 بریم آموزش ساخت کاردستی نمدی ساده رو شروع کنیم  :-D 

فقط با کمی مواد اولیه و کمی زمان، شما به سادگی می تونید همه ی این مدال های جذاب و با شکوه رو بسازید.

کاردستی نمدی

موارد لازم برای ساخت این کاردستی نمدی ساده :

قدم اول:

دو دایره از داخل نمد ببرین. می تونید از یک الگوی چاپ شده یا الگوی دم دستی مثل سکه استفاده کنید یا فقط به شکل ذهنی برش بدید. نیاز نیست ایده آل باشن!

اگر می خواید مدال شادی درست کنید، روی یکی از دایره ها، با نخ، لبخند و چشم به بدوزید.

 

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

    

 

قدم دوم:

یک تکه روبان ببرید. می تونه اندازه اش 6.5 سانتی متر تا 10.5 سانتی متر باشه که به عرض روبانتون و اندازه ی مدالتون بستگی داره. روبان رو از وسط خم کنید.

کاردستی نمدی

قدم سوم:

دو انتهای روبان رو بین دو دایره ای که بریدید بذارید و دور مدال رو با دست بدوزید.

کاردستی نمدی

قدم چهارم:

حلقه ای که در روبان شکل گرفته رو داخل یک سنجاق قفلی بذارید. مثل عکس. و مدالتون اماده است که به کسی هدیه داده بشه. کسی که لایق یک شادی کوچولو و کمی جشن گرفتنه.

کاردستی نمدی

می تونید بعضی از مدال ها رو کمی بزرگتر درست کنید. یا کوچکتر. یا با شکل های مختلف. من فقط عاشق اینم که چطور این روبان ها و مدال ها، حس با شکوه و پر افتخار یک مدال ارتشی رو ایجاد می کنه!

کاردستی نمدی

برای بعضی از مدال ها من به جای اینکه اون ها رو به روبان بدوزم، با چسب می چسبونمشون.  اگر می خواید اینکار رو بکنید، قبل اینکه روبان رو به وسط دو تکه نمد بچسبونید، اول دو انتهای روبان رو به هم بچسبونید. اگر به این شیوه اجرا کنید، اون وقت می تونید بچه هارو هم درگیر این موضوع کنید و کلی با هم خوش بگذرونید. چطوره که برای همین کار هم بهشون یک مدال هدیه بدید؟

کاردستی نمدی

چطوره که بعضی از مدالهاتون فقط روبانی باشند که به شکل درجه های نظامی برش خوردن. می تونید وسطش رو با کوک زدن تزیین کنید. کاری که من انجام میدم همینقدر ساده است. بعدش هم به سنجاق قفلی میچسبونمش و تمام.

کاردستی نمدی

موضوع این نیست که چیزی که می سازیم چقدر پیچیده و سخت، تولید بشه. اونچه که مهمه قدرت شادی بخشیه اونه. چه برای کسی که اون رو میسازه، چه برای کسی که اون رو استفاده می کنه. میدونم که وقتی به بچه ها هدیه میدیم، با اینکار باعث میشیم انتظاری درونشون ایجاد بشه. اما هرکسی در زندگیش نیاز به دلگرمی و تشویق داره تا اعتماد به نفس پیدا کنه و با مشکلات راحت تر رو به رو بشه. از اینکه روی صورت خودتون و روی صورت بچه ها لبخند می آرید، لذت ببرید.

اگر دنبال ایده های دیگری برای کاردستی نمدی هستید به بخش نمد دوزی در وبلاگمون سر بزنید.

فراموش نکنید همیشه می تونید برای دیدن آموزش های متنوع کاردستی نمدی به صفحه ی نمد دوزی مراجعه کنید. اگر به هنر نمد دوزی علاقه مند شدید میتونید برای دیدن آموزش های پایه به صفحه ی آموزش نمد دوزیمراجعه کنید .

کاردستی نمدی

امیدوارم از آموزش ساخت کاردستی نمدی ساده لذت برده باشید .  ;-)

کاردستی نمدی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا