گلدوزی روی نمد

اگر از طرح گل های پرزرق و برق ، الهام گرفته اید و مشتاق هستید تا چیزی شبیه آن را نمد دوزی کنید، بیش از این صبر نکنید. این آموزش به شما چند روش ترکیب نمددوزی و گلدوزی برای درست کردن گل و برگ یاد میدهد. از آن به عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید و بعد تزئینات خودتان را به آن اضافه کنید! برای گلدوزی روی نمد، به پارچه نمدی نیاز دارید تا آن را کوک بزنید، همچنین نخ گلدوزی از ابزارهای ضروری برای شروع کار هست.

گلدوزی روی نمد

برای زیرساخت گل های نمدی، شما باید اشکال ساده ای از گل ها را برش بزنید. میتوانید این کار را بدون الگو و ذهنی انجام بدهید و یا از شکل ها و قالب هایی که به صورت رایگان عرضه میشوند استفاده کنید.

پارچه خود را بر روی کارگاه گلدوزی قرار دهید و جایگاه قطعات را آن گونه که میخواهید مرتب کنید. این کار اتصال دائمی نیست بلکه برای دیدن یک طرح کلی از پایان کار است.

نکته: با گوشی خود یک عکس از طرحی که مرتب کرده اید بگیرید تا در حین کار به عنوان یک رفرنس از آن استفاده کنید.

گل دوزی روی نمد

راه های مختلفی برای کوک زدن برگ ها وجود دارد. میتوانید تمام برگ ها را به یک روش کوک بزنید و یا روش های مختلف را ترکیب کنید. مثلا میتوانید رنگ و جنس نخ را برای کم و زیاد کردن تضاد عوض کنید. برای ساده ترین برگ ها، که مناسب شکل های کوچک است، یک کوک دراز در وسط برگ ایجاد کنید. برای برگ های بزرگتر میتوانید کوک ها را گسترش دهید. برای برگ های بزرگتر یا توپرتر، با یک کوک از پشت شروع کنید و بعد از کوک های مستقیم به عنوان رگه ها استفاده کنید. هر کوک باید از سمت خارجی برگ پارچه ای به سمت خط مرکزی باشد. نخ را زیاد نکشید چون باعث جمع شدن لبه های برگ می شود.

هر تعداد رگه دوست دارید ایجاد کنید، کم یا زیاد. نیازی نیست که حتما نباید متقارن باشند! میتوانید از کوک های دیگری هم در برگ ها استفاده کنید، مانند کوک سرخسی، یا کوک پر مانند. و یا آن را با شکل هایی که در برگ وجود ندارد جذاب تر کنید، مانند کوک ضربدری.

طرح گلدوزی روی نمد

این روش کوک زدن برای گل های بزرگ است اما برای شکل های کوچک هم به خوبی جواب میدهد. کوک زدن را از لبه خارجی شروع کنید و تا نزدیکی های مرکز گل برسانید. در حالی که میتوانید با سوزن درست در وسط گل کوک بزنید اما یک فضای خالی بگذارید تا بعدا بتوانید جزئیات بیشتری اضافه کنید. دور تا دور گل را همینطور از بیرون به سمت داخل کوک بزنید. مانند برگ ها، اطمینان حاصل کنید که سوزن از زیر لبه ها بالا نمی آید بلکه از کنار آن بالا می آید. این کار مانع از کشیده شدن پارچه میشود.

میتوانید کوک ها را با فاصله های یکنواخت بزنید و یا به صورت تصادفی و رندوم کوک بزنید. هنگامی که کوک زدن گل اصلی را تمام کردید، با چند رنگ متضاد چند گره فرانسوی در وسط گل ایجاد کنید.

گلدوزی با نمد

فرایند کوک زدن گل هایی که شکل مارپیچی دارند هم مانند گل های دیگر است اما نتیجه کمی دقیق تر است. از مرکز مارپیچ شروع کنید، اما یک ناحیه کوچک را برای گره فرانسوی خالی بگذارید. از یک سمت پارچه به سمت دیگر کوک بزنید و در عرض پارچه خطوطی ایجاد کنید(خطوط کوک). در اطراف مارپیچ این کار را انجام دهید.

هنگامی که گل ها با برگ یا گل های دیگر همپوشانی دارند، به راحتی از میان تمام لایه ها کوک بزنید. گل را با گره های فرانسوی در وسط آن به پایان برسانید.

آموزش گلدوزی روی نمد

برای کوچکترین گل، تنها یک گره فرانسوی در مرکز، آن را در محل نگه میدارد. با کوک های اضافی مانند کوک ضربدری، گره فرانسوی یا کوک های زنجیری ، شکاف ها را پر کنید.ما در مقاله انواع دوخت در مورد این کوک ها صحبت کرده ایم.

اکنون شما یک طرح نمد دوزی را تکمیل کردید ، موردهای بیشتری را امتحان کنید. فقط چند شکل ساده و رنگ های مختلف میتواند پروژه های منحصر به فردی تولید کند. همین الان چند شکل گل مانند برش دهید و با خلاقیت یک طرح نمد دوزی درست کنید!

طرح گلدوزی روی نمد ساده

این آموزش تلفیقی از هنر نمد دوزی و گلدوزی هست . اگه دوست دارین که با هنر گلدوزی بیشتر آشنا بشین، آموزش های ما میتونه کمکتون کنه. کافیه رو لینکی که در زیر هست کلیک کنید.

آموزش گلدوزی با دست از پایه

منبع:

https://www.thespruce.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا